2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
پیشگیری ۴۰ درصدی از سرطان با رعایت تغذیه صحیح

پیشگیری ۴۰ درصدی از سرطان با رعایت تغذیه صحیح

دوات آنلاین-مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: ۴۰ درصد موارد سرطان و 50 درصد بیماری‌های قلبی عروقی با رعایت تغذیه صحیح قابل پیشگیری هستند.

زهرا عبداللهی، مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اظهارداشت: طی برگزاری این همایش تفاهم نامه مشترک معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت ترویج، آموزش و تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تعهدات طرفین به منظور فرهنگسازی و ترویج الگوی تغذیه سالم زنان روستایی و عشایری اجرا می‌شود.

عبداللهی گفت: نقش زنان در تأمین سلامت و الگوسازی زندگی سالم در خانواده انکارناپذیر و درخور توجه است و لزوم آگاه سازی و ارتقای دانش تغذیه ای زنان را در جامعه نمایان می سازد چرا که  زنان در مدیریت بودجه غذایی و دانش تغذیه ای خانواده نقش بسیار مهمی دارند.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: فرهنگسازی تغذیه مناسب و سالم با توجه به شیوع  چاقی و بیماری های غیرواگیر از جمله دیابت ، بیماری های قلبی عروقی و انواع سرطان ها در اولویت برنامه های بهبود تغذیه جامعه قراردارد.

وی افزود: زنان که مسئولیت تغذیه و  تهیه و آماده سازی غذا را در منزل به عهده دارند نقش مهمی در ایجاد رفتارهای غذایی صحیح و ذائقه سازی کودکان دارند و با آموزش تغذیه زنان در مناطق شهری و روستایی می توان تا حدود زیادی از عوامل خطر تغذیه ای بیماری ها بویژه بیماری های غیرواگیر پیشگیری کرد . به نحوی که تا 40 درصد  موارد سرطان ، 50 درصد بیماری های قلبی عروقی  با رعایت تغذیه صحیح قابل پیشگیری هستند و تا 90 درصد موارد دیابت نوع 2 نیز با پیروی از رژیم غذایی سالم قابل کنترل است.

عبداللهی افزود: بررسی های انجام شده در کشور نشان می دهد که شیوع چاقی در زنان     2برابر مردان است و هم چنین دیابت، چربی خون بالا و  فشار خون بالا در زنان شیوع بیشتری دارد. از این رو اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگسازی تغذیه سالم در جمعیت زنان از اهمیت زیادی برخوردار است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.