2024/09/19
۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۹ شهريور
پیشنهادات ما
طرز تهیه خورشت غوره با گوشت یا مرغ

طرز تهیه خورشت غوره با گوشت یا مرغ

طرز تهیه خورشت غوره با گوشت یا مرغ را در این مطلب یاد بگیرید و حتما آن را امتحان کنید.

دوات آنلاین -خورشت غوره یکی از انواع خورش‌های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که علاوه بر این‌که طعم بسیار خوبی دارد، به‌دلیل وجود غوره برای سلامتی بدن نیز مفید است.توصیه می‌کنیم کسانی که به غذاهای ترش علاقه‌مندهستند، این خورش خوشمزه را امتحان کنند.

 

مواد لازم برای خورشت غوره

به نوشته چاردیواری جام جم شما برای درست کردن خورشت غوره برای 5 نفر به مواد زیر نیاز دارید:

گوشت خورشتی: ۴۰۰ گرم

پیاز بزرگ: ۱ عدد

غوره: ۲۵۰ گرم

نعناع: ۱۰۰ گرم

جعفری: ۵۰۰ گرم

رب: ۱ قاشق غذا خوری

روغن مایع: به مقدار لازم

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به مقدار لازم

خورشت غوره را با گوشت یا مرغ چطور درست کنیم

دستور پخت خورشت غوره

ابتدا پیاز را پوست‌ کنده و آن را به‌صورت نگینی خرد کنید، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید و اجازه دهید روغن داغ شود.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه رشته پلو با گوشت قلقلی

 

حال پیاز خردشده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیاز نرم و شفاف شود. پس از این‌که پیاز نرم شد، مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید و تفت‌دادن را تا زمانی که پیاز و زردچوبه یکدست شوند، ادامه دهید.

 

در همین حین گوشت خورشی را پس از شست‌وشو به‌صورت قورمه‌ای (مانند خورش قورمه‌سبزی) خرد کرده و به پیاز اضافه کنید. سپس مخلوط پیاز و گوشت را تفت دهید تا گوشت کاملا سرخ شود و تغییر رنگ دهد.

 

پس از این‌که رنگ گوشت تغییر کرد، رب گوجه‌فرنگی را به همراه مقداری فلفل سیاه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا رب گوجه‌فرنگی به‌طور کامل سرخ شود.

 

فیلم: آموزش تهیه خورشت ریحان با سینه مرغ

 

این کار علاوه بر این‌که طعم خامی رب گوجه‌فرنگی را می‌گیرد، باعث می‌شود که در پایان پخت، خورش خوشرنگ‌تری داشته باشید.

 

پس از این‌که رب گوجه‌فرنگی به‌خوبی تفت داده شد، چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا گوشت با حرارت ملایم بپزد. در مرحله بعدی نعناع و جعفری را به‌صورت ساطوری خرد کنید. درادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید، پس از داغ‌شدن روغن نعناع و جعفری را اضافه کنید وکمی تفت دهید تا سرخ شود.

 

پس از این‌که گوشت به‌طور کامل پخت، نعناع و جعفری تفت‌ داده‌شده را به خورش اضافه کنید و پس از۱۵دقیقه غوره رابا مقداری نمک و فلفل به خورش اضافه کنید و حرارت زیر قابلمه را کم کنید تا خورش جا بیفتد. پس از این‌که خورش آماده شد، آن را به همراه برنج سرو کنید.

 

خورشت غوره با مرغ

خورشت غوره به‌صورت متداول با گوشت خورشتی که متشکل از گوشت گوسفندی یا گوشت گوساله است، طبخ می‌شود، ولی اگر شما منع مصرف گوشت قرمز دارید، می‌توانید این خورشت شمالی خوشمزه را با مرغ درست کنید.

 

در همین زمینه: طرز تهیه خورشت کنگر ساده

 

می‌توانید مانند خورشت مرغ از مرغ‌های یک‌تکه مانند سینه و ران مرغ استفاده کنید اما توصیه می‌کنیم برای این‌که خورش غوره ظاهر اصلی خود را حفظ کند و شبیه خورش مرغ نشود، گوشت مرغ را مانند خورش قورمه‌سبزی خرد کرده و در خورش استفاده کنید.

 

روش پخت این خورش با گوشت قرمز یا گوشت مرغ تفاوتی ندارد. مزیتی که پخت این خورش با گوشت مرغ نسبت به گوشت قرمز دارد این است که به خاطر این‌که مرغ سریع‌تر پخته می‌شود، خورش شما نیز زودتر آماده سرو می‌شود.

 

پیشنهادات ما
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.