2024/09/28
۱۴۰۳ شنبه ۷ مهر
پیشنهادات ما
طرز تهیه 3 غذای غیربرنجی با گوشت قلقلی

طرز تهیه 3 غذای غیربرنجی با گوشت قلقلی

با گوشت قلقلی چه خوراک هایی درست کنیم که خوشمزه باشد؟ جواب سوال را در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -با گوشت قلقلی غذاها و خوراک های متنوع زیادی می توان درست کرد. طرز تهیه و دستور پخت 3 نوع از این غذاها را در ادامه بخوانید:

طرز تهیه خوراک لوبیا با گوشت قلقلی

خوراک لوبیا با گوشت قلقلی

به نوشته کوکپد پخت خوراک لوبیا با گوشت قلقلی به دو ساعت زمان نیاز دارد و شما برای تهیه این غذا برای سه نفر ابتدا باید موادر زیرا را تهیه کنید:

 

1 پیمانه لوبیا چیتی

100 گرم گوشت چرخ کرده

1 عدد پیاز متوسط

1 قاشق غذاخوری پر رب گوجه

نوک قاشق چایخوری دارچین و ادویه (برای گوشت قلقلی)

1 قاشق چایخوری ادویه و زردچوبه و نمک هرکدام

روغن مقداری

 

بیشتر بخوانید: غذا با فلفل دلمه ای چی درست کنیم

 

طرز تهیه خوراک لوبیا با گوشت قلقلی

پیاز را خرد کرده  وبا مقداری روغن تفت می دهیم. سپس ادویه، زردچوبه و رب گوجه را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رب باز بشود.

 

بعد ۲ لیتر آب اضافه می کنیم. وقتی آب، جوش آمد، لوبیاهای پاک کرده و شسته شده را اضافه می کنیم. می توانید لوبیا را از روز قبل خیس کنید تا نفخش گرفته و مدت پختش کوتاه تر بشود.

 

حدود ۲ ساعت (بسته به جنس لوبیا) زمان لازم است تا لوبیا کاملا پخته و کمی له بشود. وقتی لوبیا پخته شد، گوشت را با نوک قاشق چایخوری دارچین و نوک قاشق چایخوری ادویه ورز می دهیم و قلقلی می کنیم و می اندازیم توی خورشت. سپس نمک و یک قشاق آبلیمو اضافه می کنیم.

 

نیم ساعت بعد گوشت ها پخته و غذا آماده می شود. در طول مدت پخت اگر آب غذا تمام شد، به آن آب اضافه کنید.

دستور پخت پاستا با گوشت قلقلی

پاستا با گوشت قلقلی

به نوشته نمناک شما برای تهیه پاستا با گوشت قلقلی به مواد زیر نیاز دارید:

پاستا شکل :300گرم

گوشت چرخ کرده:250گرم

هویج خلالی شده:1عدد

پیاز:1 عدد درشت

جعفری خرد شده: به مقدار لازم

آرد:1 قاشق غذاخوری

 کره:1 قاشق چایخوری

شیر: نصف لیوان

رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذاخوری

روغن زیتون: 2 قاشق چایخوری

 

در همین زمینه: غذا با سویا چی درست کنیم

 

دستور پخت پاستا با گوشت قلقلی

نصفی از پیاز را رنده کنید و به همراه گوشت , نمک و فلفل ، با هم مخلوط کنید. سپس با دست  خوب ورز دهید و به صورت  توپ های کوچکی به اندازه یک  زیتون  در بیاورید.

 

تابه ای را روی حرارت کم قرار دهید و مقدار کمی روغن داخلش بریزید تا داغ شود. بعد گوشت قلقلی ها را داخل تابه بریزید تا با حرارت کم هم  سرخ و هم پخته شوند.

 

بعد از پخته شدن گوشت ها ، رب و روغن زیتون را به آنها اضافه کنید و اجازه دهید چند دقیقه ای رب تفت بخورد.سپس گوشت قلقلی های پخته شده را از روی حرارت بردارید.

 

نصف دیگر پیاز را خلالی کنید و به همراه هویج و روغن زیتون به مدت 10 دقیقه  تفت دهید. بعد از اینکه هویج نرم شد ، جعفری خرد شده را به آن اضافه کنید و بعد از یک تفت کوتاه ، حرارت را خاموش کنید.

 

در همین حین، پاستا را هم آبکش کنید. سپس آرد را با کره و شیر روی حرارت کم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا سس خودش را بگیرد.مقداری نمک و فلفل  هم به آن اضافه کنید و وقتی سس سفت تر شد، نصفی از پاستا را روی آن بریزید و مخلوط کنید.

 

پاستای مخلوط شده را با پاستای بدون سس کنار هم در ظرف بریزید و گوشت قلقلی های پخته شده و هویج و جعفری مخلوط شده را هم داخل آن را بریزید و  پاستا را سرو کنید.

با گوشت قلقلی خوراک سیب زمینی درست کنید

با گوشت قلقلی، خوراک سیب زمینی بپزید

به نوشته کوکپد اگر می خواهید برای دو نفر خوراک سیب زمینی با گوشت قلقلی درست کنید میزان مواد لازم به شرح زیر است:

200 گرم گوشت چرخ کرده

1 عدد سیب زمینی

2 عدد پیاز متوسط

1 فنجان لوبیا سبز در صورت تمایل

2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

2 قاشق غذاخوری روغن

نمک، فلفل و زردچوبه

 

حتما بخوانید: غذای نانی با گوشت چرخ کرده چی درست کنیم

 

مراحل تهیه

ابتدا یک عدد پیاز را رنده و گوشت چرخ کرده، نمک، فلفل و زردچوبه را به مواد اضافه کنید و خوب ورز بدهید تا چسبندگی پیدا کند.

 

از گوشت به اندازه یک گردو برداشته و در دست گرد کنید. گوشت قلقلی ها را نیم ساعت داخل یخچال بگذارید. داخل یک قابلمه مقداری روغن ریخته و قلقلی ها را سرخ کنید.

 

پیاز دیگر را ریز خرد کنید و بعد از سرخ شدن کوفته ها،  داخل قابلمه ریخته و سرخ کنید. کمی زردچوبه و رب را به پیاز اضافه کنید و تفت بدهید.

 

در ادامه سیب زمینی را پوست کنده، خرد کرده و همراه لوبیا سبز و کوفته به قابلمه اضافه کنید و یک لیوان آب، نمک و فلفل اضافه کرده و در قابلمه را ببندید تا خوراک جا بیافتد. این مرحله حدود ۴۵ دقیقه طول می کشد.

 

 

پیشنهادات ما
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.