2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
جلوگیری و درمان افتادگی پوست بعد از لاغری

جلوگیری و درمان افتادگی پوست بعد از لاغری

برای اینکه از افتادگی پوست بعد از کاهش وزن پیشگیری کنیم چه کنیم و راه درمان این مشکل چیست؟

دوات آنلاین -هر چند کاهش تدریجی و درست وزن، اثر چندانی بر پوست نمی‌گذارد، اما لاغری سریع به طور قطع باعث افتادگی پوست خواهد شد و همین مسئله برای خیلی از افرادی که روند کاهش وزن را شروع می‌کنند، باعث اضطراب و نگرانی می‌شود؛ چون احتمال دارد بعد از یک کاهش وزن زیاد دچار افتادگی و آویزان شدن پوست شوند که بسیار ناخوشایند و ناراحت‌کننده است. این افتادگی و شل‌ شدن پوست فقط جنبه ظاهری ندارد و چین‌خوردگی‌های سنگین پوست که به هم ساییده می‌شود، می‌تواند مشکلاتی مثل درد و التهاب و عفونت ایجاد کند.

 

دلایل آسیب رسیدن به پوست

تبیان نوشت، یادتان باشد که این فقط کاهش وزن نیست که بر پوست اثر می‌گذارد، بلکه سن، ژنتیک، انتخاب‌های سبک زندگی مثل سیگارکشیدن و استفاده نکردن از کرم های ضدآفتاب و این‌‌که چه مدت با اضافه‌وزن زندگی و چقدر وزن کم کرده‌اید همگی می‌تواند تعیین کند با کاهش وزن دچار افتادگی پوست می شوید یا خیر یا چقدر درگیر این مسئله می شوید. همیشه توصیه می‌شود زیر نظر متخصص تغذیه و مربی ورزش و حتی یک متخصص پوست و مو  وزن کم کنید.

 

بیشتر بخوانید: چکار کنیم دور چشم مان چروک نشود

 

شاید دلتان بخواهد هر چه زودتر به وزن ایده‌آل تان برسید، اما واقعیت این است که روند کاهش وزن شما باید آهسته و یکنواخت باشد و یک سال یا حتی بیشتر طول بکشد تا به تدریج وزن کم کنید و به پوست تان آسیبی نرسد.درواقع شما باید به روند کاهش وزن خود به چشم یک راه حل بلند مدت نگاه کنید نه یک راه حل فوری.

 

عوارض افتادگی پوست

ساییدگی

وقتی لایه‌های اضافی پوست روی‌ هم می‌افتند، همدیگر را می‌سایند و درد و خارش و بثورات ایجاد می‌کنند.

 

عفونت

وقتی پوست‌های شل روی‌ هم می‌افتند، تمیزکردن بین آن‌‌ها سخت می‌شود. باکتری‌ها تجمع می‌کنند و تکثیر می‌شوند و عفونت ایجاد می‌کنند.

 

در همین زمینه: سرکه سیب برای لاغری چگونه و کی مصرف شود

 

ناراحتی حین ورزش

پوست اضافی می‌تواند درد و ناراحتی ایجاد کند؛ به خصوص حین ورزش‌کردن.

روش درمان افتادگی پوست بعد از لاغری چگونه است

پیشگیری از افتادگی پوست بعد از لاغری

به پوست خود به‌اندازه کافی زمان بدهید تا به‌مرور خودش را با لاغری تطبیق دهد.  اگرکاهش وزن  با سرعتی بیشتر از آن چه توصیه شده  اتفاق بیفتد، به کلاژن و بافت‌های الاستین پوست آسیب می‌زند.

 

هم کاهش وزن و هم افزایش وزن هر دو  تاثیر چشمگیری بر الاستین پوست می‌گذارد. به طور مثال،کسی که سال‌ها اضافه ‌وزن داشته به‌احتمال زیاد قابلیت ارتجاعی پوستش (الاستین) آسیب دیده است، بنابراین کاهش وزن سریع فقط وضعیت پوست را بدتر می‌کند.

 

لاغری آهسته به شما کمک می‌کند بیشتر چربی از دست بدهید تا عضله و در نتیجه پوست شما خود را با این روند سازگار ‌می کند.

 

حتما بخوانید: تجربه افراد چاقی که لاغر شدند

 

درضمن باید به سبک زندگی‌تان هم  توجه کنید، به طور مثال،به‌اندازه کافی آب بنوشید، با تغذیه درست مواد مغذی به پوست تان برسانید، به طور منظم ورزش کنید، ضدآفتاب بزنید و اگر سیگار می‌کشید ترک کنید. این ها عادت‌هایی هستند که باید در تمام طول مسیر کاهش وزن  آنها  را رعایت کنید.

 

درمان افتادگی پوست بعد از کاهش وزن

 اگر دوست ندارید سراغ روش‌های تهاجمی مثل جراحی زیبایی بروید و دلتان می‌خواهد با روش‌های طبیعی، افتادگی پوست تان را کاهش دهید، باید تمرینات قدرتی و عضله‌ساز را وارد برنامه روزمره ورزشی‌تان کنید.

 

به‌اندازه کافی آب بنوشید و تغذیه درستی داشته باشید که شامل پروتئین، ویتامینC، اسیدهای چرب امگا۳ و حتی مکمل‌های کلاژن باشد و به تقویت قابلیت ارتجاعی و سلامت پوست تان کمک کند.

 

برخی مطالعات نشان داده‌اند مصرف مکمل کلاژن خوراکی می‌تواند رطوبت پوست را بهتر و قابلیت ارتجاعی آن را بیشتر کند و کلاژن موضعی که روی پوست استفاده می‌شود به کاهش چین‌وچروک و زبری پوست کمک می‌کند.  هرچند طبق معمول قبل از مصرف هر دارویی باید با پزشک مشورت کرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.