2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
پیاده روی، دویدن یا دوچرخه سواری؛ کدام برای لاغر شدن بهتر است

پیاده روی، دویدن یا دوچرخه سواری؛ کدام برای لاغر شدن بهتر است

کدام یک از سه ورزش پیاده روی، دوچرخه سواری و دویدنن بیشتر به کاهش وزن کمک می کند؟

دوات آنلاین -یکی از سوالات رایج افرادی که تصمیم گرفته اند با ورزش وزن خود را کم کنند و لاغر شوند این است که کدام ورزش برای لاغری تاثیر بیشتری دارد و آیا دویدن بهتر از پیاده روی است یا دوچرخه سوای گرینه ایده آل است؟

 

تاثیر پیاده روی و دویدن در لاغری

سلامت نیوز نوشت، ورزش برای سلامت عمومی جسمی و روانی مهم است، اما می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند. خوشبختانه برای کاهش وزن نیازی به انجام فعالیت سختی نیست؛ پیاده روی می‌تواند به اندازه دویدن برای کاهش وزن مفید باشد. البته به گفته محققان، کاهش وزن ناشی از ورزش، معمولا ناچیز و کمتر از حد انتظار است.

 

نتایج یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ نشان داد که تمرکز یک برنامه کاهش وزن باید بر کاهش مصرف کالری از طریق رژیم غذایی باشد و فقط ورزش تأثیر چندانی ندارد.

 

از این رو محققان توصیه می‌کنند برای داشتن یک وزن سالم و جلوگیری از بازگشت وزن کاهش یافته، لازم است که تمرینات ورزشی آسان در برنامه روزانه گنجانده شود.

 

بیشتر بخوانید: چگونه بدون گرسنگی لاغر شویم

 

محققان پیاده روی را یکی از بهترین تمرینات ورزشی آسان عنوان می‌کنند. تخمین زده می‌شود که یک فرد ۷۰ کیلوگرمی در هر ۳۰ دقیقه پیاده روی با سرعت متوسط چهار مایل در ساعت حدود ۱۶۷ کالری می‌سوزاند.

دوچرخه سواری و پیاده روی برای لاغری مفید هستند

کاهش وزن با دوچرخه سواری

متخصصان عنوان می‌کنند دوچرخه سواری تناسب اندام را بهبود می‌بخشد و می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند.

 

یک فرد ۷۰ کیلوگرمی در هر ۳۰ دقیقه دوچرخه سواری ثابت با سرعت متوسط، ۲۶۰ کالری می‌سوزاند.

 

نه تنها دوچرخه سواری برای کاهش وزن عالی است، بلکه مطالعات نشان داده است افرادی که به طور منظم دوچرخه سواری می‌کنند در مقایسه با افرادی که به طور منظم دوچرخه سواری نمی‌کنند، آمادگی جسمانی بهتری دارند، حساسیت به انسولین در آن‌ها بیشتر و خطر مرگ و میر قلبی و سرطان در آن‌ها کمتر است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.