2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
طرز تهیه بستنی آلبالویی خانگی

طرز تهیه بستنی آلبالویی خانگی

اگر می خواهید بدانید بستنی آلبالویی خانگی را چطور درست می کنند این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

دوات آنلاین -روش درست کردن بستنی آلبالویی در خانه خیلی ساده است و اصلا به مواد اولیه خاصی نیاز ندارید. بد نیست برای یک بار هم که شده آن را امتحان و در کنار اعضای خانواده میل کنید.

 

مواد لازم برای بستنی آلبالویی

به نوشته همشهری شما برای درست کردن این بستنی به مواد زیر نیاز دارید:

آلبالوی بی هسته: 2 لیوان

موز: 2 عدد متوسط

خامه صبحانه: 200 گرم

شکر: 3 تا 5 قاشق غذاخوری

طرز تهیه بستنی آلبالویی را یاد بگیرید

روش درست کردن بستنی آلبالویی

ابتدا باید آلبالوهای بدون هسته و موز پوست کنده و تکه‌شده را حداقل 24ساعت در فریزر قرار دهید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه آیس پک موزی درست کنیم

 

بعداز 24ساعت، میوه‌های یخ‌زده را داخل مخلوط‌کن یا غذاساز ریخته و پوره کنید. بعد از اینکه میوه‌ها کاملا پوره و باهم مخلوط شدند، خامه و شکر را به آنها اضافه کرده و مواد را حدود 2تا 3دقیقه با دور تند مخلوط‌کن باهم ترکیب کنید.

 

سپس تکه‌های میوه را به ترکیب اضافه کرده و در حد کم و تا جایی که میوه‌ها له نشوند و در بستنی به خوبی دیده شوند هم بزنید. مواد را داخل یک ظرف مناسب بریزید و داخل فریزر بگذارید.

 

بعد از یک ساعت، ظرف بستنی را از فریزر خارج کرده و با کمک قاشق آن را هم بزنید. توجه داشته باشید بعد از یک ساعت اول این هم‌زدن باید هر نیم‌ساعت یک‌بار تکرار شود. بعد از اینکه هم‌زدن بستی حدود 20مرتبه تکرار شد، باید بستنی یک شب تا صبح استراحت داده تا کاملاً آماده شود.

 

نکته: دقت کنید معمولا بستنی از دیواره‌های ظرف شروع به یخ‌زدن می‌کند. بنابراین هنگام هم‌زدن از کناره‌های ظرف غافل نشوید و همه بستنی چسبیده به دیواره ظرف را هم جدا کرده و با باقی بستنی مخلوط کنید چون نباید اجازه بدهید بستنی یخ بزند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.