2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
درمان خانگی گرمازدگی با طب سنتی

درمان خانگی گرمازدگی با طب سنتی

طب سنتی برای درمان گرمازدگی چه توصیه ها و روش های خانگی دارد؟

دوات آنلاین -طب سنتی برای درمان گرمازدگی نسخه کاملی دارد که با کمک آن می توانید خودتان در خانه مشکل را رفع کنید.

 

دکتر مهشید چایچی با اشاره به این‌که در گرم‌ترین روزهای سال قرار داریم و ممکن است افراد دچار گرمازدگی شوند، تاکید کرد: بهتر است تا جای ممکن کودکان، زنان باردار، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های خاص در ساعات اوج گرما از منزل بیرون نیایند و در صورت ضرورت از وسایل نقلیه با تهویه مناسب و کلاه نقاب‌دار استفاده و سعی کنند بیشتر از محل‌های سایه تردد کنند.

 

بیشتر بخوانید: برای تسکین درد کیسه آب گرم بهتر است یا یخ

 

وی با اشاره به برخی علائم گرمازدگی همچون ضعف شدید و خستگی، سردرد، استفراغ و حالت تهوع، رنگ پریدگی، بالا رفتن دمای بدن، کاهش فشار خون، افزایش ضربان قلب و... گفت: شایع ترین علائم گرمازدگی سردرد است که گاهی با تشنگی شدید، خشکی دهان و چشم و گاهی با حالت تهوع و سنگینی سر همراه می‌شود و حتی ممکن است در اثر کم آبی شدید فرد دچار اختلال حواس شود.

گرمازدگی در طب سنتی چگونه درمان می شود

نسخه طب سنتی برای گرمازدگی

چایچی ادامه داد: در حالت گرمازدگی بدن نمی‌تواند گرمای اضافی خود را دفع کند، در نتیجه دمای بدن افزایش می یابد که می‌تواند باعث آسیب به سایر اندام‌های بدن شود و شایع ترین علامت آن سردرد است. در این حالت از گرفتن دوش آب خیلی سرد به دلیل ایجاد شوک ناگهانی و قرار گرفتن در معرض باد مستقیم کولر خودداری کنید، همچنین از نوشیدن مایعات بسیار سرد پرهیز کنید. فرد گرما زده باید در فضای سرد قرار گیرد تا به تدریج و آهسته بدن خود را خنک کند و کم‌کم مایعات خنک بنوشد تا دچار معده درد نشود.

 

حتما بخوانید: خوردن آب ناشتا برای چی خوب است

 

وی افزود: در برخورد با فرد گرمازده پاهای او را بالاتر از سطح بدن قرار داده و لباس‌های او را کم کنید. ماساژ دادن گونه‌ها، پیشانی و پشت گوش‌ها با روغن بنفشه و بادام نیز به پیشگیری و رفع گرمازدگی کمک می‌کند. همچنین اسپری کردن گلاب بر سر، صورت و جلوی گردن یا گذاشتن پارچه آغشته به گلاب روی سر در رفع گرمازدگی موثر است.

 

به گفته این متخصص طب ایرانی در گرمای شدید و در حالت گرمازدگی می‌توان از دوغ و شربت‌های گلاب، سکنجبین، بیدمشک با افزودن مقداری گلاب، خاکشیر، تخم شربتی، تخم‌خرفه و آب  لیمو ترش تازه استفاده کرد. همچنین می‌توان مخلوط سکنجبین با تخم کاسنی را با کمی گلاب به آن اضافه کرد. البته خانم‌های باردار باید در مصرف تخمه‌های لعاب دار احتیاط کنند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.