2024/04/30
۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

جاهای دیدنی سرعین کجاست + فیلم

سرعین در کجای استان اردبیل واقع شده و چه جاهای دیدنی دارد؟ چطور می توانیم به این شهر سفر کنیم؟

دوات آنلاین -یکی از شهرهای جذاب برای سفر در فصل گرما سرعین است؛ شهری خنک در استان اردبیل که به خاطر چشمه های آبگرمی که دارد بسیار معروف است. فیلم بالا راهنمای سفر به این شهر است. ضمن اینکه می توانید با خواندن ادامه این مطلب با جاهای دیدنی سرعین بیشتر آشنا شوید.

فاصله تهران تا سرعین چند کیلومتر است

فاصله سرعین از تهران و اردبیل

شما برای سفر از تهران به سرعین  با ماشین شخصی سه مسیر پیش رو دارید. نخست اینکه از تهران وارد اتوبان کرج شوید، به قزوین و سپس زنجان و در نهایت استان اردبیل بروید. مسیر دوم این است که از سمت جاده شهریار و شهر قدس به سمت زنجان بروید و سپس راهی استان اردبیل شوید و مسیر سوم هم این است که بدون ورود به استان زنجان از طریق اتوبان تهران – قزوین به سفر ادامه بدهید و وارد استان اردیل شوید. البته هر مسیری که انتخبا کنید در مسافت و فاصله وهچنین زمان رسیدن فرق زیادی ندارد و فاصله تهران تا سرعین از هر کدام از این مسیرها حدود 600 متر است و شما باید حدود 8 ساعت زمان برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرد.

 

این شهر در غرب استان اردبیل واقع شده و فاصله آن تا خود شهر اردبیل نیز حدود 30 کیاومتر است. بنابراین شما می توانید با هواپیما به شهر اردبیل بروید و از آنجا راهی سرعین شوید.

در سرعین به کدام آبگرم برویم

آبگرم‌ های سرعین

به نوشته خبرآنلاین، آبگرم بش باجلار از قدیمی‌ترین آبگرم‌های سرعین است که میان اهالی قدیمی سرعین به «دره‌لر سویی» نیز شهرت دارد. این آبگرم در دره‌ای سرسبز قرار گرفته است که دورتادور آن را چمنزا‌ها و درختان چنار و سپیدار احاطه کرده‌اند. دمای آب این چشمه به ۳۵ درجه سانتیگراد می‌رسد و ظاهری کدر و طعمی ترش دارد و کمی بودار است. از این آبگرم برای درمان بیماری‌های عمومی و تسکین درد‌های عصبی و مفصلی استفاده می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: روستای برندق کجای استان اردبیل است

 

همچنین آبگرم گاومیش گلی در ارتفاع یک هزار و ۹۴۰ متری از سطح دریا قرار دارد و پرآب‌ترین چشمه معدنی این شهر از لحاظ آبدهی و وسعت محسوب می‌شود. آب این چشمه ترش‌مزه، بی‌رنگ و کمی بودار است و برای درمان بیماری‌های عمومی، بیماری‌های سیستم حرکتی مانند درد‌های مزمن روماتیسمی، بیماری‌های زنان و بیماری‌های قلبی بسیار مناسب است.

 

مجتمع آب ‌درمانی سبلان که در خیابان دانش سرعین واقع شده یکی دیگر از گزینه ها است که امکانات خوبی مانند استخر مخصوص خانم ها و استخر مخصوص آقایان، بخش فیزیوتراپی، سونای خشک، سونای بخار، استخر آب سرد و جکوزی دارد.

 

روستای آلوارس؛ از جاذبه های سرعین

الی گشت هم پیشنهاد داده در سفر به سرعین حتما به روستای آلوارس بریود. این روستا به عنوان یکی از خنک ترین و البته سرسبزترین جاهای این شهر معرفی می شود. روستای سرسبز آلوارس در فاصله ۱۲ کیلومتری و در سمت غربی این شهر قرار گرفته و از قدمتی نزدیک به ۳ هزار سال برخوردار است.

 

در همین زمینه: آنچه درباره پل معلق شیشه ای هیر اردبیل باید بدانید

 

یادتان باشد دره گلستان یکی از زیباترین و باصفاترین دره‌های سرعین است که به آن «دره آلوارس» نیز می‌گویند. آلوارس از دره‌های شرقی منطقه سبلان به شمار می‌آید. این دره به خاطر وجود چشمه‌های پرآب و یخچال‌های طبیعی، چمنزار‌ها و گلزار‌های فراوان، هرساله مورد توجه گردشگران زیادی قرار می‌گیرد.

 

آبشار بلند گورگور نیز در نزدیکی روستای آلوارس قرار دارد و از دل صخره‌ها بیرون می‌زند و سفر به آنجا بسیار دل انگیز خواهد بود.

 

تپه باستانی آناهتیا در سرعین

آن طور که خبرآنلاین نوشته، تپه باستانی آناهتیا که به تپه سرعین نیز معروف است، یکی از مکان‌های تاریخی شهر سرعین اردبیل به شمار می‌آ ید. با سفر به سرعین، از این تپه‌ی باستانی که در سال ۱۳۷۷ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته است نیز بازدید کنید. کاوش‌های باستانی نشان می‌دهند که قدمت تپه آناهیتا، به هزاره اول و دوم قبل از میلاد حضرت مسیح بر می‌گردد. همچنین تحقیقات انجام شده در رابطه با این ناحیه تاریخی بیانگر آن است که در گذشته از تپه سرعین، به عنوان معبد برای زرتشتیان استفاده می‌شد.

 

آبشار ورگه سران، از دیدنی های سرعین استان اردبیل

آبشار ورگه سران در میان دشت‌های سرسبز و خرم جای گرفته است و یکی از بکرترین نقاط دیدنی شهر سرعین به شمار می‌رود. در کنار این آبشار گردشگران می‌توانند زیر سایه درختان با سکوت دره‌ها و صدای آب به آرامش برسند.

سرعین چه جاهای دیدنی دارد

جذابیت سفر به سرعین با رفتن به روستای شایق

به نوشته اتاقک روستای شایق در سال‌های بسیار دور به خاطر فضای سرسبز و پر از چمنزار، پناهگاه طایفه عشایری شایقی بوده است. روستای شایق در بخش جنوب‌غربی سرعین و در فاصله هفت کیلومتری آن قرار دارد. در نزدیکی این دهکده زیبا، دو جاذبه دیدنی زال تپه سی و صخره ویند کلخوران به چشم می‌خورند که مشاهده آنها از نزدیک قطعاَ شما را شگفت‌زده می‌کند.

 

به دره جنگلی ایردموسی بروید

کجارو رفتن به دره جنگلی ایردموسی را پیشنهاد داده که در فاصله ۱۴ کیلومتری غرب اردبیل و ۵ کیلومتری سرعین قرار دارد. این منطقه از نزدیکی‌های سرعین شروع می‌شود و تا روستای نوران امتداد می‌یابد. چشم‌اندازهای بسیار زیبا، نهرها و چشمه‌سارها، چمنزارهای انبوه و باغات میوه، دره جنگلی ایردموسی را به یکی از جاذبه های گردشگری سرعین و اردبیل تبدیل کرده است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.