2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روستای برندق کجای استان اردبیل است + دیدنی ها

روستای برندق کجای استان اردبیل است + دیدنی ها

روستای برندق به عنوان یکی از روستاهای مقصد گردشگری شناخته می شود. با ویژگی های این روستا آشنا شوید.

دوات آنلاین -استان اردبیل جای دیدنی کم ندارد. یکی از این مناطق روستای برندق است که یکی از روستاهای مقصد گردشگری محسوب می شود. اگر می خواهید درباره آن بیشتر بدانید ادامه مطلب را بخوانید.

روستای برندق در کجا قرار دارد

محل دقیق روستای برندق

روستای برندق از خلخال ۹۰ کیلومتر و از خود اردبیل ۱۹۰ کیلومتر فاصله دارد. این روستا در مرکز دهستان خورش رستم جنوبی از توابع بخش خورش رستم خلخال قرار دارد.

 

نکته جالب این که این روستا دقیقا در نقطه ای واقع شه که سه استان اردبیل، آذربایجان شرقی و زنجان با هم تلاقی دارند و همین موضوع برندق را خاص تر می کند. ضمن این که این روستا از قسمت شمالی متصل به تمامی مراتع و دامنه‌های کوه آق‌داغ (از کوه‌های معروف استان اردبیل که اثر طبیعی ملی بوده و محل زیست انواع وحوش، کل و بز و پلنگ ایرانی و به ارتفاع ۳۳۳۳متر) و از قسمت غرب تا رودخانه معروف قزل‌اوزن کشیده شده است.

روستای برندق اردبیل چه دیدنی هایی دارد

دیدنی های روستا یبرندق

برندق طبیعت باصفا و زیبایی دارد. این روستا میان دو رودخانه به نام زال و گل بندر قرار دارد، طبیعت بکر منطقه روبارا در حاشیه رودخانه دهستان جایی است که می توانید در آنجا اتراق کنید و حسابی لذت ببرید. ضمن این که اگر اهل ماهیگیری باشید می توانید قلاب تان را هم رو به راه کنید.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل سفر به مشگین شهر

 

گورستان باستانی برندق، رودخانه زال، آبشار برندق و زیارتگاه سید حسن معراجی از جاذبه های گردشگری دیگر این روستا است.

 

علاوه بر همه اینها می توانید در میان باغ های میوه این رسوتا نیز گشت و گذار کنید.

زندگی اهالی روستای برندق استان اردبیل چگونه است

زندگی مردم روستای برندق

مردم این روستا از طریق دامداری و کشاورزی زندگی خود را می گذرانند. علاوه بر باغ انواع میوه ها در آنجا برنج کاری نیز رونق دارد.

 

اهالی برندق همچنین خشکبار نیز تولید می کنند. توت خشک، انجیر خشک، کشمش، بادام زمینی، گردو، بادام و تخمه آفتابگردان از محصولات آنها است.

 

ضمن این که جوراب بافی، کیسه‌بافی، جاجیم‌بافی، فرش‌بافی، کت‌بافی، جلیقه‌بافی و بافت‌های دیگر، خیاطی و درست کردن لبنیات از جمله کره، ماست، دوغ و پنیر و شیره‌ها و مرباها و رب‌ها و ترشیجات از جمله کارهای زنان در این روستا محسوب می شود.

 

یکی از نکات جالب اهمیت دادن به محیط زیست از سوی اهالی برندق است به گونه ای که روز چهارم فروردین را به عنوان روز برندق پاک نامگذاری کرده اند و در این روز به پاسکازی طبیعت و جمع آوری زباله ها می پردازند.

 

منبع: سیری در ایران

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.