2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
نقدی بر سریال بازپرس؛ داستان پرماجرا و روابط مصنوعی

نقدی بر سریال بازپرس؛ داستان پرماجرا و روابط مصنوعی

سریال بازپرس از نظر داستان، بازی بازیگران و شخصیت پردازی چه نقاط ضعف و قوتی دارد؟

دوات آنلاین -سریال بازپرس مجموعه ای است که به موضوع مفاسد اقتصادی می پردازد و داستان پرگره و جذابی دارد. نقدی بر این سریال را در ادامه بخوانید.

 

داستان جذاب سریال بازپرس

الهام سعیدی در خراسان نوشت: سریال بازپرس در ادامه مجموعه‌های «بی‌همگان» و «بی‌نشان» که پاییز 1401 روی آنتن رفتند و به موضوعاتی مانند آقازادگی، فساد اقتصادی و رانت‌خواری پرداختند، با چنین مضامینی تولید شده است.

 

شخصیت اصلی این سریال بازپرس صدرا با بازی محسن قصابیان است که با پیگیری پرونده واردات برنج آلوده به کشور، به یک آقازاده می‌رسد و بی‌توجه به تهدیدها و سفارش‌ها برای چشم‌پوشی از این موضوع، خطرات را به جان می‌خرد تا عدالت را برقرار کند. «بازپرس» از همان نقطه شروع سراغ روایت قصه رفت و داستان آن از همان دقایق اولیه آغاز شد، بنابراین مخاطب خیلی زود در جریان حال و هوای قصه قرار گرفت. «بازپرس» با پرونده فساد اقتصادی یک آقازاده شروع پرهیجانی داشت و فعلا در قسمت‌های اولیه توانسته مخاطب را با قصه همراه کند. واقعی بودن پرونده‌ها هم امتیازی برای «بازپرس» محسوب می‌شود و جذابیت قصه را بالا می‌برد.

عکسی از سریال بازپرس

روابط خانوادگی نمایشی در سریال بازپرس

یکی از نقاط ضعف سریال بازپرس، روابط کلیشه‌ای و تصنعی «صدرا» با همسرش است. با توجه به آن چه در قسمت‌های اولیه دیدیم، این دو شخصیت در ارتباط با یکدیگر دچار هیچ چالشی نیستند و اختلاف نظر هم ندارند. «صدرا» همیشه در نهایت آرامش و صبوری با همسرش صحبت می‌کند و او نیز متقابلا چنین رفتاری با «صدرا» دارد. این مسئله که پیشتر نمونه آن را در سریال‌های دیگر نیز دیده‌ایم، روابط خانوادگی «صدرا» را نمایشی و غیرقابل باور کرده است.

عکسی از سریال بازپرس

بازی خوب محسن قصابیان

سریال بازپرس مجموعه پربازیگری است و هنوز همه بازیگران آن وارد قصه نشده‌اند، اما محسن قصابیان در نقش «صدرا حسینی» بازی خوبی دارد. او با نقش شهید ستاری در فیلم «منصور» شناخته می‌شود و پیش از این با سریال «همه‌گیری» نیز در تلویزیون دیده شده است.

 

قصابیان توانسته شمایل یک بازپرس باتجربه و عادل را به خوبی به نمایش بگذارد. سوگل طهماسبی که نقش همسر «صدرا» را برعهده دارد، پیش از این در «گاندو» نیز مشابه چنین شخصیتی را بازی کرده بود و در نقش یک زن آرام و صبور ظاهر شده بود. او از لحاظ سن و سال نیز تناسب چندانی با شخصیت «صدرا» ندارد. مهدی فخیم‌زاده و فریبا متخصص هم در حد و اندازه نقش خود بازی‌های قابل قبولی دارند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1402/05/30
سریال عالییی هست موضوع خیلی خوبی هم دارد
علی 1402/05/23
فیلم خیلی بدی است چون مامان و بابام داشتن با من بازی می کردند که فیلم شروع شد و رفتند 😔
احسان 1402/05/22
از بس داستانش کند و لاک پشتی پیش میره که حال آدمو به هم میزنه.یک چهارم سریال خلاصه کل قسمتهای قبله و یک چهارم هم تیتراژ.یک چهارم هم همون صحنه هاییه که قراره بارها به عنوان خلاصه قسمتهای قبل پخش بشه.کلا میمونه یک ربع سریال موثر.تازه شنبه ها هم باز خلاصه سریال پخش میشه.دیگه اینقدر صحنه های تکراری و دیالوگهای تکراریشو دیدیم و شنیدیم که حالمون داره به هم میخوره.خب اگه داستان ندارن و نمیتونن فیلمنامه بنویسن و نمیتونن به پخش برسونن،پخش سریالو شروع نکنن و مردمو علاف نکنن.
ناشناس 1402/04/24
سلام واقعا برای شبکه یک‌ واقعا متاسفم یعنی نمیتونن یه سریال بسازن و هر روز به موقع پخش کنن دو هفته از شروع پخش سریال بازپرس گذشته اما هر هفته سه روزش فقط تکراری و پخش خلاصه هستش واقعا متاسفم
ناشناس 1402/04/21
بله از نظر سنی تناسبی ندارند چون فکر کنم قرار بود بازیگر جوان تری نقش بازپرس را داشته باشه اول با مهدی پاکدل برای این نقش مذاکره کرده بودند.

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.