2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
بیوگرافی ملیس سزن، نقش دوا در سریال گلجمال

بیوگرافی ملیس سزن، نقش دوا در سریال گلجمال

ملیس سزن بازیگر نام آشنای ترکیه ای است که در سریال گلجمال نقش دوا ناکاش ‌اوغلو را بازی کرده است. با زندگینامه او آشنا شوید.

دوات آنلاین -ملیس سزن از بازیگران مشهور ترکیه ای است که تاکنون در فیلم ها و سریال های زیادی به ایفای نقش پرداخته و در سریال گلجمال نیز نقش دوا ناکاش ‌اوغلو را برعهده دارد. بیوگرافی او را بخوانید.

 

زندگی شخصی ملیس سزن

به نوشته سلام سینما ملیس سزن دوم ژانویه سال ۱۹۹۷ در سیلیوری که منطقه‌ اروپایی استانبول است، متولد شد.  خانواده‌ پدری این بازیگران زن ترکیه ای از مهاجران آلبانیایی- مقدونیایی، و خانواده مادری‌اش ترک تبار هستند که از تسالونیکی، امپراتوری عثمانی مهاجرت کرده‌اند. یک برادر کوچک‌تر نیز دارد.

 

شغل خانوادگی‌اش تجارت است. او خودش در مصاحبه‌ای گفت که خانواده‌اش از عزم او برای بازیگری در تئاتر حمایت کردند. در مصاحبه‌ای دیگر نیز گفت: مادرم علاقه‌ مرا به بازیگری کشف کرد و او را تشویق کرد که در مرکز هنری مجدات گزن ثبت نام کند.

 

او در مصاحبه‌ای درباره دوران کودکی‌اش می‌گوید: من کودکی‌ام در منطقه سیلیوری گذشت و دائم با خاک و طبیعت بازی می‌کردم و با خاک و طبیعت آمیخته بودم. من حدود 20 گربه و 5 سگ داشتم و خودم را با آن سرگم می‌کردم.

ملیس سزن، نقش دوا در سریال گلجمال

شروع بازیگری ملیس سزن

ملیس سزن تحصیلات دبیرستان خود را در دبیرستان سلیم پاشا آتاتورک آناتولی به پایان رساند. از 12 سالگی یادگیری نمایش را آغاز کرد و به مدت یک سال در مرکز هنری مجدات گزن آموزش تئاتر دید.

 

کمی بعد، نقشی را در نمایشنامه‌ «بیمارستان» در تئاتر علی سولماز در منطقه‌ی سیلیوری به دست آورد. با این حال او هرگز دست از  تحصیلات آکادمیک خود نکشید و به دانشگاه کوچ رفت و در رشته رسانه و هنرهای تجسمی فارغ التحصیل شد.

 

در میان 2016-2017 برای اولین بار در سن ۲۰ سالگی در تلویزیون جلوی دوربین قرار گرفت و در سریال «زندگی گاهی شیرین» بازی کرد. پس از آن، برای دومین بار در سال‌های 2017-2018 نقش «ابرو» را در سریال تلویزیونی «مروارید سیاه» ظاهر شد.

ملیس سزن، نقش دوا در سریال گلجمال

فیلم ها و سریال های ملیس سزن

این بازیگر ترکیه ای در سال ۲۰۱۸ برای نخستین بار جلوی دوربین سینما قرار گرفت و در فیلم ترکیه‌ای کمدی «دولت جهانی» و سپس در فیلم «لانه روباه» بازی کرد.

 

در همین سال در فیلم ترکیه‌ای زندگینامه‌ای و عاشقانه «قهرمان» در نقشی فرعی بازی کرد. این فیلم،‌ داستان اسب مسابقه خلبان جسور و جوکی هالیس کاراتاش را روایت می‌کند.

 

در سال 2019 وقتی که 24 ساله بود، با بازی در سریال «لکه» در کنار بازیگرانی چون بوراک سوینچ و توکچه آچیق گوز در نقش یاسمین به شهرت قابل توجهی دست یافت.

 

بازی در سریال «لکه»، راه ملیس سزن را باز کرد که در نقش‌های اصلی و مهم‌تری بازی کند. او در همین سال در نقش اصلی دیگری به نام درن، در سریال درام «گذشته‌ عزیز» حضور درخشانی یافت.

 

سال ۲۰۱۹ برای ملیس سال پرکاری بود. او در این سال، در فیلمی دیگر نیز ظاهر شد: «معجزه‌ی ۲: عشق» که در آن، نقش برن را بازی کرد.

 

سزن با چند بازی در سال ۲۰۱۹ موفق شد که نامش را در میان 100 نام اول در لیست Starmetre IMDb قرار دهد.

 

در سال 2020 ملیس سزن در نقش اصلی تازن در سریال تاریخی «یا آزادی یا مرگ» حضور پیدا کرد. این فیلم به اشغال قسطنطنیه، انحلال مجلس نمایندگان، جنبش به رهبری مصطفی کمال آتاتورک و تشکیلاتش می‌پردازد.

 

در سال ۲۰۲۱ در فیلم درام و موزیکال «کووالا» ایفای نقش کرد. از اکتبر 2020 نیز مشغول بازی در نقش اصلی گرین گوچلو در کنار کانسو دره و کنر سیندوروک در سریال «بی‌وفا» شده است.

 

در همین سال در سریال ترکیه‌ای درام و جنایی «فاطمه» به کارگردانی اوزر فیزی اوغلو و اوزگور اونورمه و با بازی بورچو بیریچیک، اوغور یوجل، مهمت یلماز آک و هازال تورسان نیز بازی کرده است. اکران این سریال در نتفلیکس در 27 آوریل 2021 بوده است که شامل یک فصل و در مجموع 6 قسمت است. این سریال در استانبول فیلم‌برداری شده است و قصه‌ یک خانم نظافتچی را روایت می‌کند که برای پیداکردن شوهرش در مسیر خطرناکی وارد می‌شود و با جنایتکاران و قانون‌شکنان درگیر  می‌شود.

 

ملیس سزن برای بازی در نقش «درین» در سریال بی‌صداقت مورد آزار و اذیت کاربران مجازی قرار گرفت و نظرات بسیار تند و توهین‌کننده‌ای دریافت کرد.

 

در سال ۲۰۲۲ ملیس سزن داور مسابقه‌ «خواننده نقابدار ترکیه»  شد که یک مجموعه تلویزیونی مسابقه‌ای بوده است. پخش این مجموعه، پس از یک فصل، بر اثر شایعاتی لغو شد.

 

بازی در نقش دوا در سریال گلجمال

دوا ناکاش ‌اوغلو یکی از شخصیت های اصلی سریال گلجمال است که درگیر عشق و نفرت می شود. بازیگر مقابل او مورات اونالمیش است که نقش گلجمال شاهین را بازی کرده است. گلجمال ابتدا قصد دارد به دوا آسیب بزند و از این طریق از مادر خودش انتقام بگیرد اما در ادامه اتفاقات به گونه ای دیگر رقم می خورد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.