2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
نقدی بر سریال سرگیجه؛ ناکامی مجموعه معمایی

نقدی بر سریال سرگیجه؛ ناکامی مجموعه معمایی

سریال سرگیجه نتوانست انتظارها را برآوره کند. نقدی بر این مجموعه را بخوانید.

دوات آنلاین -سریال سرگیجه با داستان معمایی که دارد می توانست در جلب نظر مخاطبان موفق عمل کند. حضور بازیگران نامدار در این سریال نیز کمک بزرگی به آن بود با این حال نقدهای زیادی بر این مجموعه وارد است.

عکسی از سریال سرگیجه

مقایسه سریال سرگیجه و پوست شیر

مائده کاشیان در خراسان نوشت: سال گذشته هادی حجازی‌فر همزمان با دو سریال «پوست شیر» به کارگردانی جمشید محمودی و سریال سرگیجه ساخته بهرنگ توفیقی در نمایش خانگی حضور داشت. «پوست شیر» 30 فروردین به پایان رسید، اما سریال توفیقی ادامه دارد و رو به پایان است. ساخته برادران محمودی مورد استقبال فراوان مخاطبان قرار گرفت و به یکی از بهترین آثار نمایش خانگی در سال‌های اخیر تبدیل شد، اما «سرگیجه» با وجود گروه بازیگران پرستاره‌اش مخاطبان را ناامید کرد. هادی حجازی‌فر نیز که با نقش سخت و پیچیده‌اش در «پوست شیر» تحسین مخاطبان را برانگیخته بود، با ساخته توفیقی حضور موفقی در نمایش خانگی نداشت.

 

یک ماه پس از انتشار فصل دوم «پوست شیر» در حالی که قصه به اوج رسیده بود، اواخر دی‌ 1401 مجموعه سرگیجه نیز در نمایش خانگی منتشر شد. این سریال در ابتدا شروع بدی نداشت و با معمایی کنجکاوی‌برانگیز موفق شد توجه تماشاگر را جلب کند، اما سریال در ادامه به خوبی پیش نرفت. هرچه مخاطبان «پوست شیر» منتظر بودند زودتر ادامه قصه را تماشا کنند، «سرگیجه» بسیار کُند و کم‌اتفاق پیش می‌رود و پیشرفتی در داستان دیده نمی‌شود. هر دو سریال حجازی‌فر فضایی معمایی داشتند، اما از نظر کیفیت با یکدیگر قابل مقایسه نیستند. گره‌گشایی از معمای «پوست شیر»، قدم به قدم و همراه با اتفاقات جذاب و مهیج رخ می‌داد، علاوه بر این، داستان برای مخاطبان غیرقابل پیش‌بینی بود.  سریال سرگیجه درست نقطه مقابل «پوست شیر» است. پلیس، «پیمان»، «جلال» و دار و دسته‌اش قدم مهمی برای پیدا کردن «کامران» برنمی‌دارند و گاهی شاهد دور باطل اتفاقات در قصه هستیم. سریال توفیقی با تعداد قسمت‌های کمتر می‌توانست به عنوان سریالی متوسط و قابل قبول وضعیت بهتری داشته باشد.

عکسی از سریال سرگیجه

معمای کامران در سریال سرگیجه

گذشته از کیفیت دو سریال، «سرگیجه» برای هادی حجازی‌فر هم دستاوردی ندارد. «نعیم» به عنوان شخصیت اصلی سریال «پوست شیر»، نقش تعیین‌کننده‌ و پیش‌برنده‌ای در قصه داشت، اما شخصیت «کامران» در «سرگیجه» موقعیت متفاوتی دارد. هرچند که مسئله قصه، ابتدا مرگ او و سپس گم شدن این شخصیت است، اما «کامران» خود نیز قربانی حرص و طمع «صمدی» شده و در دست آن‌ها اسیر است.

 

«نعیم» مردی رنج‌کشیده است که دشمنانش ذره ذره او و خانواده‌اش را از بین می‌برند و نقش سخت و چالش‌برانگیزی است، اما «کامران» پیچیدگی کمتری دارد و معمولا در سریال غایب است. اکثر لحظاتی هم که در زمان حال او را می‌بینیم، دیالوگی ندارد و با ناراحتی نظاره‌گر اتفاقات است. بازی تاثیرگذار هادی حجازی‌فر در «پوست شیر» مورد توجه قرار گرفت، اما نقش «کامران» چنین فرصتی را در اختیار حجازی‌فر نگذاشته است، بنابراین انتظار دیدن بازی غافلگیرکننده‌ای از او نداریم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
فاطمه 1402/04/12
این چه نقدی بود؟؟ مگه نقد رو با مقایسه با سریال دیگه انجام میدن؟؟

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.