2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
بیوگرافی پوپک گلدره بازیگر نقش دریا در سریال دنیای شیرین دریا

بیوگرافی پوپک گلدره بازیگر نقش دریا در سریال دنیای شیرین دریا

مرحوم پوپک گلدره در چه فیلم و سریال هایی بازی کرده و علت فوت او چه بود؟

دوات آنلاین -پوپک گلدره بازیگری ماندگار در تاریخ سینما و تلویزیون است که او را خیلی زود از دست دادیم. یک تصادف باعث فوت این هنرمند جوان شد. سریال دنیای شیرین دریا یکی از کارهای ماندگار او بود.

 

زندگینامه پوپک گلداره

مرحوم پوپک مرادعلی گلدره متولد ۸ مرداد ۱۳۵۰ بود و در تهران به دنیا آمد. او که از کودکی به هنر علاقه داشت در دوران دبیرستان با بازیگری آشنا شد و از استاد درودی نکات زیادی را آموخت. پوپک که اهل درس نیز بود در رشته روان شناسی بالینی در دانشگاه تهران قبول شد، آن هم با رتبه 56 که رتبه ای واقعا عالی بود.

 

روان شناسی و هنر دو دغدغه اصلی گلدره بود و همین هم باعث شد موضوع پایان نامه اش را به تئاتر درمانی اختصاص بدهد.

 

بازی در نمایش پل نخستین تجربه بازیگری این هنرمند جوان بود و او در سال ۱۳۷۵ در نماهنگ رؤیای زمین نیز حضور یافت و  در سریال سرزمین سبز که در واقع فصل دوم خانه سبز بود نیز بازی کرد البته به عنوان بازیگر مهمان وارد این پروژه شده بود.

 

او سال ها بعد وقتی بازیگری حرفه ای شده بود برای دوره ای به آمریکا سفر کرد تا ادامه تحصیل بدهد. خواهر پوپک نیز آن زمان در آمریکا زندگی می کرد.

 

البته گلدره زود به ایران بازگشت و دوباره به بازیگری مشغول شد تا اینکه در شهریور ۱۳۸۴ در جاده نوشهر به نور دچار حادثه رانندگی شد و به کما رفت. او روز ۲۷ فروردین ۱۳۸۵ پس از ۸ ماه به‌سر بردن در اغما در بیمارستان مهر تهران در سن ۳۴ سالگی درگذشت.

پوپک گلدره بازیگر نقش دریا در سریال دنیای شیرین دریا

فیلم های سینمایی پوپک گلدره

گلدره در سال 79 در دو فیلم سینمایی مطرح بازی کرد. موج مرده به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و آخر بازی ساخته همایون اسعدیان تجربه موفقی برای این هنرمند بود.

 

پوپک در سال 80 نیز در فیلم سینمایی سیندرلا به ایفای نقش پرداخت.

 

سریال های پوپک گلدره

گلدره کارش در تلویزیون را با مهران مدیری شروع کرد و ابتدا در دو دو مجموعه ساعت خوش و سال خوش جلوی دوربین رفت. سپس در سریال سزمین سبز حضور یافت و بعد از آن سریال های سلام سلام و غبار نور را به کارنامه اش افزود.

 

در همین زمینه: صحبت‌های امیر غفارمنش درباره پوپک گلدره

 

گلدره در سال 76 با بهروز بقایی در سریال دنیای شیرین همکاری کرد و یک سال بعد با همین کارگردان سریال دنیای شیرین دریا را بازی کرد.

 

مجموعه های تلخ و شیرین، مروارید سرخ و روح مهربان از کارهای دیگر گلدره است. او در سریال نرگس نیز به ایفای نقش پرداخت اما کار او در این مجموعه با حادثه رانندگی ناتمام ماند.

پوپک گلدره بازیگر نقش دریا در سریال دنیای شیرین دریا

بازی در سریال دنیای شیرین دریا

گلدره در سریال دنیای شیرین دریا نقش اصلی را بازی می کند. او در این مجموعه ایفاگر نقش دختری گیلانی به نام دریا است که همراه خانواده اش در یک روستا سکونت دارد. بازی صمیمانه و دلنشین پوپک در این مجموعه باعث شد نام او در ذهن ها ثبت شود و هرگز فراموش نشود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.