2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
بدهی بیمارستان، جان کودکان هندی را گرفت

بدهی بیمارستان، جان کودکان هندی را گرفت

مدارکی که رسانه های هند در این زمینه منتشر کرده‌اند نشان می‌دهد بیمارستان مبلغ 86 هزار و 750 دلار به شرکت پوش‌پا سلز، شرکت تامین کننده تجهیزات بدهکار بوده است.

دوات آنلاینمرگ حدود 60 کودک در مدت زمانی کوتاه در یکی از بیمارستان‌های هند علاوه بر ایجاد خشم در میان مردم موجب شد تا فعالیت‌های بیمارستان برای مدت زمان نامشخصی تعلیق شود. بر اساس گزارش‌های اولیه در طول تنها 36 ساعت در این بیمارستان حداقل 30 کودک به دلیل نبود اکسیژن جان خود را در بیمارستان بابا راگاوداس وابسته به دانشکده پزشکی گوراکپور در ایالت اوتار پراداش از دست دادند.

به گزارش واشنگتن‌پست، این مرگ‌ها نتیجه پرداخت نشدن صورت‌حساب‌ها از سوی بیمارستان و کاهش تامین تجهیزات گزارش شده‌است.

پس از فاش شدن دلیل اصلی نبود اکسیژن وزارت امورخارجه هند برای تحقیق در این زمینه وارد شد. سخنگوی وزارت کشور در همین زمینه تایید کرد که مرگ 30 کودک بر اثر نبود اکسیژن تایید شده‌است و تحقیقات درباره مرگ سایر کودکان همچنان ادامه دارد.

راجیف میسرا، مدیر تعلیق شده بیمارستان در این‌باره گفت که او بارها از دولت تقاضا کرده تا با کمک مالی به بیمارستان به خرید تجهیزات بیشتر کمک کند. مدارکی که رسانه های هند در این زمینه منتشر کرده‌اند نشان می‌دهد بیمارستان مبلغ 86 هزار و 750 دلار به شرکت پوش‌پا سلز، شرکت تامین کننده تجهیزات بدهکار بوده است. این شرکت نیز با ارسال نامه‌های متعدد در شش ماه گذشته بارها تقاضای پرداخت پول کرده بود و همچنین اعلام کرده بود که در صورت پرداخت نشدن بدهی‌ها مجبور به کم کردن ارسال تجهیزات به این بیمارستان خواهد شد.

پس از انقضای قرار این شرکت در 31 جولای شرکت پوشپا ارسال تجهیزات که شارژ سیلندرهای اکسیژن نیز شامل آنها می‌شد را قطع کرد.

با وجود چنین مدارکی وزیر بهداشت و هیات‌امنای بیمارستان مرگ بر اثر نبود اکسیژن را رد می‌کنند. یوگی ادیانات، فرماندار اوتار پراداش نیز معتقد است مرگ این گودکان در اثر فقر و تغذیه نادرست اتفاق افتاده است.

هزینه های حوزه سلامت و بهداشت در هند تنها یک درصد از تولید ناخالص داخلی را در بر می‌گیرد. از این رو هند در این زمینه در پایین‌ترین سطح اختصاص بودجه به حوزه سلامت در سراسر جهان قرار دارد. در سال‌های اخیر دولت نارندرا مودی، نخست‌وزیر تازه‌کار هند سعی کرده تا بودجه حوزه سلامت را افزایش دهد اما بحث فساد و سوءمدیریت این سوال را ایجاد کرده که این بودجه در حال حاضر کجاست و صرف چه اموری شده است.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.