2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
آمادگی برای مقابله با بحران‌ها؛ فقط 10 درصد
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد

آمادگی برای مقابله با بحران‌ها؛ فقط 10 درصد

مدیریت بحران می‌تواند مانع از حوادث شود. در حادثه‌ای چون پلاسکو عدم مدیریت، آن را به حادثه‌ای بین‌المللی مبدل کرد. ما در حادثه‌ای مشابه در انگلیس کمترین خسارت را شاهد بودیم

دوات آنلاین-رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: باوجود برگزاری دوره‌های آموزشی تنها ۱۰درصد آمادگی در کشور در مقابله با بحران‌ها وجود دارد.

اسماعیل نجار در آیین افتتاحیه دوره آموزشی و تمرینی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم در تالار شهید بهشتی دانشگاه قم گفت: به نظر می‌رسد این کارگاه‌های آموزشی مستلزم افکار و ایده‌های نو است چرا که ایران کشوری حادثه خیز است و باید آمادگی لازم متناسب با روش‌های جدید ایجاد شود تا تلفات و خسارات در این حوادث کاهش یابد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: مهم ترین حوادث طبیعی، بهمن، فرونشست زمین و زلزله است؛ به خصوص کاهش سفره‌های زیرزمینی و خشکسالی در سال‌های اخیر موجب فرونشست زمین در کشور شده است تا جایی که در حال حاضر میزان فرونشست در تهران روزانه حدود ۱.۴ میلی‌متر و سالیانه ۴۸ سانتی متر است.

وی با اشاره به برخی از حوادث و بحران ها اظهار داشت: یکی از بحران‌های طبیعی در قم دریاچه نمک و گرد و غبار است که تداوم آن موجب بحران در کشور خواهد شد.

نجار تاكيد کرد: مدیریت بحران می‌تواند مانع از حوادث شود. در حادثه‌ای چون پلاسکو عدم مدیریت، آن را به حادثه‌ای بین‌المللی مبدل کرد. ما در حادثه‌ای مشابه در انگلیس کمترین خسارت را شاهد بودیم.

وی با بيان اين كه سالیانه ۱۶۰ هزار حریق در کشور اتفاق می‌افتد که با آموزش های لازم آمار تلفات جانی این حوادث کاهش پیدا می‌کند، گفت: هم‌گرایی دستگاه‌های اجرایی و ارتقای سطح آمادگی در میان سازمان‌ها در هنگام بحران‌ها و تجهیز امکانات و مشارکت مردمی از بروز تلفات در حوادث پیشگیری می‌کند همان طور که در جهان این گونه بحران‌ها را مدیریت می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: ۱۴۷ هزار کیلومتر رودخانه‌ دائم در کشور وجود دارد که ۱۲ هزار کیلومتر از این رودخانه‌ها در مسیرهای پرحادثه قرار گرفته‌اند.

نجار بیان کرد: یکی از ضروریات مهم توسعه مراکز لرزه‌نگاری در کشور است که باید هر ۵۰ کیلومتر یک مرکز فعال باشد، اما در حال حاضر در هر ۵۰۰ کیلومتر یک لرزه نگار قرار دارد.

وی اظهار داشت: مهم‌ترین رویکرد مدیریت بحران، پیشگیری و آموزش است و باید رسانه‌ها در این عرصه تعامل داشته باشند و در فرهنگ‌سازی در جامعه تلاش شود.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.