2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
مواجهه 513 شهر کشور با تنش آبی
رییس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد:

مواجهه 513 شهر کشور با تنش آبی

در شرایط بحران کم آبی ما باید به اندازه مصرف خود محصولات کشاورزی تولید کنیم نه برای صادرات.

دوات آنلاین-رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به این که ایران یکی از کشورهای زلزله خیز و پرحادثه جهان است اظهارکرد: در سال گذشته 513 شهر و 13 مرکز استان کشور با تنش آبی روبه‌رو بودند.

اسماعیل نجار اظهارکرد: با توجه به این‌که ایران کشوری پرحادثه بوده لازم است برای ارتقای سطح آگاهی مردم تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایران در زمینه حادثه، رتبه 10 دنیا و رتبه 4 آسیا را دارد، تصریح کرد: برخورداری از حوادثی مانند زلزله، آتش سوزی، سرمازدگی و خشکسالی ایجاب می‌کند که در رده اول سطح آمادگی مسئولین و سپس آحاد جامعه برای مواجهه با بحران‌ها ارتقاء یابد.

نجار با بیان این که آگاهی مردم و آشنایی با راه‌های مقابله با خطرات حائز اهمیت است، افزود: در حال حاضر مردم برای ساختن منزل و آپارتمان ها فقط به نما و ویو ساختمان توجه می کنند، غافل از این که کیفیت ساختمان ها بسیار مهم تر است .

وی ادامه داد: مردم کشورمان باید بدانند که با کاهش 10 درصدی سطح ساخت منزل و تخصیص هزینه آن برای افزایش کیفیت می‌توانند تا حد قابل توجهی از آسیب‌های این حوادث جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد در جنگل ها به دلیل نبود آگاهی آتش روشن می کنند و به دلیل فراموشی، علاوه بر نابودی جنگل، سلامت افراد و جامعه را به خطر می اندازند .

وی با بیان این که یکی از بحران های عظیم کشور، بحران آب است تصریح کرد: در سال گذشته 513 شهر کشور و 13 مرکز استان با تنش آبی روبه‌رو بودند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور در باره اهمیت بحران آبی خاطر نشان کرد: همه مردم باید به کمبود آب توجه داشته باشند و با مصرف بهینه به حفظ این مایع حیات کمک کنند .

وی با بیان این که کشاورزان باید برای آبیاری محصولات خود از روش های نوین آبیاری استفاده کنند افزود: در شرایط بحران کم آبی ما باید به اندازه مصرف خود محصولات کشاورزی تولید کنیم نه برای صادرات.

نجار درپایان با اشاره به این که باید سطح آموزش ها برای کاهش مصرف آب ارتقاء یابد خاطرنشان کرد: امیدواریم با بکارگیری خرد و اندیشه، بشر خود را در مقابل بحران ها و حوادث طبیعی ایمن کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.