2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روش خشک کردن گوجه سبز چگونه است

روش خشک کردن گوجه سبز چگونه است

طرز خشک کردن گوجه سبز را در این مطلب یاد بگیرید.

دوات آنلاین -گوجه سبز میوه ای است که دوره آن خیلی کوتاه است و امکان نگهداری آن برای طولانی مت وجود ندارد مگر اینکه آن را خشک کنید اما روش این کار چگونه است و فوت و فن آن چیست؟

 

دستور تهیه گوجه سبز خشک

ایسکانیوز نوشت، برای خشک کردن گوجه سبز، ابتدا سعی کنید میوه‌های تازه و سفت را انتخاب کنید، زیرا هر چه تازه‌تر و سفت‌تر باشد، ترش‌تر و خوشمزه‌تر خواهد بود. سپس آن‌ها را با مواد ضدعفونی‌کننده به خوبی بشویید و داخل آبکش قرار دهید تا حسابی آب آن گرفته شود. در مرحله بعدی، با استفاده از چاقی، چند سوراخ روی گوجه‌سبزها ایجاد کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه لواشک خانگی گوجه سبز

 

سپس داخل یک قابلمه، مقداری آب و نمک بریزید و اجازه دهید تا به نقطه جوش برسد. سپس گوجه‌سبزهایی که سوراخ کرده‌اید را به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه داخل قابلمه بریزید تا بجوشد. توجه داشته باشید که گوجه‌ها نبایستی خیلی نرم شوند. در مرحله بعدی، آن‌ها را داخل آبکش بریزید.

 

سپس کف سینی را با یک تکه کاغذ روغنی پوشانید و اجازه دهید تا در فضای باز مقابل آفتاب قرار بگیرد. روی چند نوبت گوجه‌سبزها را زیر و رو کنید تا خوب خشک شوند.

 

در پایان، می‌توانید گوجه‌سبزهای خشک شده را به صورت خشک شده استفاده کنید، یا آن‌ها را پس از گرفتن هسته داخل دستگاه آسیاب بریزید و پودر کنید تا برای غذا استفاده کنید.

 

در همین زمینه: زردآلو را چه طور خشک کنیم

 

برای خشک کردن گوجه سبز، پس از مراحل مذکور، می‌توانید گوجه‌سبزها را به صورت پهن و با مسافتی مناسب در یک سینی یا روی یک پارچه قرار دهید. سپس می‌توانید از گرمای آفتاب یا فر برای خشک کردن کامل میوه‌ها استفاده کنید.

 

در طول این فرآیند، حتما باید گوجه‌سبزها را زیر و رو کنید تا تمامی سطوح میوه به یک اندازه خشک شود.

گوجه سبز را چطوری خشک کنیم

گوجه سبز خشک چه استفاده هایی دارد

شما می‌توانید گوجه سبز خشک شده را در بسیاری از خورشت‌ها و غذاهای خود به‌کار ببرید تا غذای شما یک مزه ترش و جذابی بگیرد.

 

علاوه بر خوراکی بودن، گوجه سبز خشک شده به صورت پودر نیز می‌تواند به عنوان چاشنی یا ادویه در طبخ غذاها مورد استفاده قرار گیرد. این میوه خشک شده با خواصی شبیه به گوجه سبز تازه‌یافتاری است.

 

گوجه سبز خشک شده حاوی فیتونوترینت‌های غنی است که دارای آنتی‌اکسیدان قوی هستند و برای بهبود عملکرد اعصاب، کاهش استرس و افسردگی همچنین درمان کم‌خونی بسیار موثر است. این میوه خشک شده همچنین برای حفظ سلامتی و شادابی پوست بسیار مفید است و دارای خاصیت ضدمیکروبی نیز است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.