2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روش خشک کردن انجیر در خانه با فر و آفتاب

روش خشک کردن انجیر در خانه با فر و آفتاب

انجیر را بدون استفاده از دستگاه های خشک کن و با استفاده از آفتاب یا فر در خانه خشک کنید.

دوات آنلاین -انجیر خشک اگر در ظرف در بسته و جای خنک و خشک نگهداری شود تا دو سال هم ماندگاری دارد البته باید از انجیر مرغوب استفاده و آن را در خانه با استفاده از آفتاب یا فر خشک کنید. یادتان باشد هر یک کیلو انجیر حدود 300 گرم میوه خشک به شما می دهد. در ادامه روش های این کار را بخوانید.

خشک کردن انجیر با آفتاب چقدر زمان می برد

انجیر را با آفتاب خشک کنید

اولین نکته ای که باید مورد توجه شما قرار بگیرد این است که انجیری را انتخاب کنید که کاملا رسیده باشد. بعد از شستن میوه ها آنها را یک به یک از وسط ساقه به دو نیم تقسیم کنید و آنها را در یک سینی بچینید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربا با انجیر سیاه و زرد

 

حالا سینی را در جایی قرار بدهید که در روز در معرض تابش خورشید قرار دارد. شب ها هم حتما سینی را به داخل خانه برگردانید. یادتان باشد یک توری سفید و نازک روی انجیرها بیندازید تا کثیفی روی میوه ها نریزد.

 

بعد از دو سه روز که این کار را انجام داده اید احتمالا انجیرها خشک شده اند و کار شما تمام است.

روش خشک کردن انجیر با فر چگونه است

استفاده از فر برای خشک کردن انجیر

دمای مناسب فر برای خشک کردن انجیر 60 درجه است و این کار از 10 ساعت یا یک و روز و نیم طول می کشد.

 

بیشتر بخوانید: زردآلو را چه طور خشک کنیم

 

در گام اول و بعد از شستن انجیرها و وقتی گذاشتید آب آنها کاملا رفت، باید میوه را از وسط به دو نیم تقسیم کنید. حواس تان باشد هر تکه انجیر باید کمی ساقه داشته باشد. بعد تکه های میوه را در صفحه مشبکی بگذارید و داخل فرار قرار بدهید.

 

اگر بخواهید در فر را کامل ببندید انجیرها می پزند پس باید کمی در فر باز بماند.

 

نکته دیگر اینکه نباید انجیرها را به حال خودشان رها کنید و باید آنها را هر چند ساعت یک بار پشت و رو کنید تا کامل خشک شوند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.