2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
ترفندهایی برای نگهداری میوه به مدت طولانی

ترفندهایی برای نگهداری میوه به مدت طولانی

چه کار کنیم که میوه مدت زیادی بماند و دیرتر خراب شود؟

دوات آنلاین -روش نگهداری میوه در مدت ماندگاری آن تاثیر زیادی دارد. برای اینکه مدت سالم ماندن میوه طولانی و بیشتر شود می توانید از ترفندهایی که در ادامه آمده است استفاده کنید.

 

نگهداری میوه در مکان خشک

همشهری نوشت: مکان مناسب برای نگهداری و ذخیره میوه مکانی خشک، خنک و به دور از نور آفتاب است. این فضا می‌تواند کشوی مخصوص میوه در یخچال یا یک سبد زیرزمین  خانه شما باشد.

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش برای نگهداری ادویه جات

 

برخی میوه‌ها نسبت به سرما حساس‌اند و در این دما خراب می‌شوند. ازجمله میوه‌های حساس به سرما می‌توان به میوه‌های مناطق گرمسیری مثل موز، آناناس، انبه، خربزه و برخی مرکبات اشاره کرد که بهترین مکان برای نگهداری آنها جایی در آشپزخانه است.

بهترین روش برای نگهداری میوه چیست

میوه ها را کنار هم نگذارید

برخی میوه‌ها مانند توت‌فرنگی خیلی سریع خراب و فاسد می‌شوند به همین دلیل باید آنها را طی 3تا 4روز مصرف کرد. یکی از مسائلی که معمولا سبب رسیدن سریع‌تر میوه‌ها و فساد زودتر آنها می‌شود، نگهداری انواع میوه در کنار هم است.

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش نگهداری انواع نان

 

جالب است بدانید برخی میوه‌ها گازی به نام اتیلن آزاد می‌کنند که می‌تواند سبب رسیدن سریع میوه‌های دیگر و در نتیجه کاهش زمان نگهداری و مصرف آنها شود. مثلا اگر کیوی را در کنار سیب بگذارید، به سرعت نرم می‌شود.

 

کاغذپیچ کردن میوه ها

درصورتی که شما به اندازه کافی فضا در اختیار دارید توصیه می‌کنیم ابتدا پس از خرید، میوه‌ها را برحسب درجه رسیدگی و سفتی یا نرمی آنها دستچین کنید و بعد در ظرفی آنها را به کمک برگه‌های کاغذ جدا از هم بچینید تا اگر میوه‌ای دچار کپک شد آن را به بقیه سرایت ندهد. هر میوه که لک مشکوکی دارد را نیز در دسترس بگذارید تا سریع‌تر مصرف شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.