2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
طرز تهیه مرغ زعفرانی آبدار مجلسی

طرز تهیه مرغ زعفرانی آبدار مجلسی

همه آنچه درباره پخت مرغ زعفرانی مجلسی باید بدانید را در این مطلب یاد بگیرید.

دوات آنلاین -مرغ زعفرانی یکی از غذاهای رایج مجلسی است که بهتر است آن را آبدار درست کنید. طرز تهیه و دستور پخت این غذا در ادامه آمده است.

 

مواد لازم برای مرغ زعفرانی آبدار

به نوشته برترین ها شما برای درست کردن مرغ زعفرانی آبدار به سبک مجلسی ابتدا باید مواد زیر را فراهم کنید.

ران و سینه مرغ    ۴ عدد

پیاز خلالی    ۳ عدد

سیر    ۱ بوته

زعفران    به مقدار لازم

آّبلیمو تازه    ۱  قاشق غذا خوری

نمک، فلفل سیاه    به مقدار لازم

مرع زعفرانی مجلسی را چطور درست کنیم

دستور پخت مرغ زعفرانی مجلسی

یکی از بهترین روش های بوی زهم مرغ که می توانید بدون نیاز به ادویه خاصی در خانه تهیه کنید.

 

فیلم: آموزش تهیه چلو گوشت مجلسی

 

داخل یک کاسه آب و ۲ قاشق غذا خوری نمک بریزید و مخلوط کنید و ران و سینه مرغ را داخل آب نمک برای ۱۲ ساعت یا یک شب در یخچال قرار دهید و بعد آبکشی کنید و خوب بشورید و خشک کنید، بهتر است پوست روی مرغ را نگیرد.

 

زعفران را خوب بسابید و با یخ مخلوط کنید و دم بگذارید تا خوشرنگ شود. می توانید کمی پودر زعفران سابیده و دم نشده را نگه دارید و روی مرغ ها بریزید تا عطر بیشتری به غذا بدهد.

 

در ادامه پیاز ها را پوست بگیرید و خلالی ریز و یکدست خرد کنید و کف قابلمه مورد نظر کمی کره و روغن ریخته و زمانی که داغ شد یک لایه پیاز خرد شده بریزید و مرغ های روی پیاز ها بچینید و بعد مجدد یک لایه پیاز دیگر روی مرغ ها بریزید تا خوب روی آن را کاور کند و بعد کمی نمک و فلفل سیاه و زعفران دم شده روی پیاز ها بریزید.

 

بیشتر بخوانید: چکار کنیم سبزی پلو ماهیچه مجلسی شود

 

در ادامه باید یک بوته سیر را خوب بشورید و وسط تابه قرار دهید. حالا بدون افزودن آب درب قابلمه یا تابه را قرار دهید و برای نیم ساعت زمان دهید تا مرغ و پیاز ها آب انداخته، دقت کنید حرارت باید متوسط باشد و اصلا در این نیم ساعت درب قابلمه را باز نکنید و بعد از نیم ساعت درب قابلمه را برداشته و دمکنی روی آن قرار دهید و برای ۱ ساعت دیگر زمان دهید تا مرغ ها خوب پخته شود و در انتها باید مزه ها را بالانس کنید و برای این کار آبلیمو تازه را آبگیری کنید و روی مرغ ها بریزید و به همراه برنج زعفرانی و سس زعفرانی که کف قابلمه بافی مانده سرو کنید.

 

چند فوت و فن

ران مرغ مجلسی تر می باشد ولی می توانید از ترکیب سینه و ران استفاده کنید.

 

اصلا نیاز به افزودن آب نیست زیرا خود پیاز و مرغ آب می اندازد.

 

هرچقدر زعفران بیشتری بزنید خوشرنگ تر خواهد شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.