2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
طرز تهیه ترشی انبه بندری با روغن زیتون

طرز تهیه ترشی انبه بندری با روغن زیتون

خوزستانی ها ترشی انبه را خیلی خوشمزه درست می کنند. فوت و فن آنها را برای تهیه این ترشی اینجا بخوانید.

دوات آنلاین -ترشی انبه از جمله ترشی های پرطرفدار است که سبک بندری آن طعم بی نظیری دارد مخصوصا وقتی با روغن زیتون درست می شود.

 

مواد لازم برای ترشی انبه خوزستانی

به نوشته مجله افق کوروش شما برای تهیه ترشی انبه خلالی خوزستانی به مواد زیر نیاز دارید:

انبه: ۱ کیلوگرم

تخم گشنیر: ۱ قاشق غذاخوری

گلپر: نصف قاشق چای‌خوری

زعفران دم کرده غلیظ: نصف قاشق چای‌خوری

رنگ پودری زعفران: نصف قاشق چای‌خوری

زردچوبه: نوک قاشق چای‌خوری

سیاه دانه: ۱ قاشق غذاخوری

فلفل گرد هندی تند و آسیاب شده: ۱ قاشق غذاخوری (اگر طعم تند را می‌پسندید بیشتر بریزید)

پودر انبه: ۱ قاشق مرباخوری

شکر: ۱ قاشق مرباخوری

پودر خردل: نوک قاشق چای‌خوری

سیر: ۱ بوته کامل و له‌شده

روغن زیتون: ۴ قاشق غذاخوری

سرکه: به مقدار لازم

نمک: به مقدار دلخواه

ترشی انبه بندری را چطور درست می کنند

دستور درست کردن ترشی انبه تند

برای درست کردن ترشی انبه غلیظ و خوشمره به روش خوزستانی و جنوبی‌ها، باید انبه‌ها را بعد از شستن با ادویه‌ها استراحت دهید و سپس با روغن زیتون و سرکه مخلوط کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی گوجه سبز

 

می‌توانید ادویه‌های دلخواه و بومی شهر خود را هم در طرز تهیه ترشی انبه استفاده کنید. برای تهیه ترشی انبه خلالی مراحل زیر را دنبال کنید.

 

برای درست کردن ترشی انبه بندرعباسی زعفرانی ابتدا پوست انبه‌ها را بگیرید و به صورت خلالی برش بزنید و خرد کنید. انبه‌ها را در یک ظرف مناسب بریزید و روی آن‌ها به مقدار دلخواه نمک بپاشید.

 

ابتدا کمی نمک بپاشید و مزه کنید که شور نشود، اگر نمکش کم بود کمی دیگر اضافه کنید. سایر ادویه‌ها و فلفل‌ها به جز شکر و سیاه دانه‌ها را هم اضافه کنید.

 

در همین زمینه: ترشی لیته بادمجان را چطور درست می کنند

 

انبه‌های مزه‌دار شده را به مدت نیم ساعت در آفتاب بگذارید تا حسابی شیره انبه بیرون بیاید. در این فاصله سرکه و روغن زیتون را در قابلمه بریزید و روی شعله متوسط گاز بگذارید تا به دمای جوش برسد. انبه‌های مزه‌دار شده را به همراه سیر له شده در یک قابلمه جداگانه بریزید و شکر را هم به آن‌ها اضافه کنید.

 

حالا سرکه جوشیده را کم کم به انبه‌ها اضافه کنید. سرکه باید فقط روی انبه‌ها را بپوشاند و به حدی باشد که بتوان انبه‌ها را با قاشق هم زد. شعله گاز را زیاد کنید تا به مدت ۵ دقیقه انبه و سرکه روی شعله بجوشند و بپزند.

 

شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید ترشی انبه سرد شود و سپس سیاه‌ دانه را به ترشی اضافه کنید. ترشی انبه را در ظرف تمیز، خشک و بدون بو بریزید و درب ترشی را محکم ببندید. ترشی انبه را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.