2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
خواهشا در بهار ضد آفتاب فراموش نشه !

خواهشا در بهار ضد آفتاب فراموش نشه !

از عوامل مخرب پوست می توانیم به تابش مستقیم نور خورشید روی پوست اشاره کنیم. در تمامی فصل های سال، نور خوشیدقادر به وارد کردن آسیب‌های جدی به پوست می باشد و به راحتی سبب بیماری های پوستی می شود ؛ ولی این آسیب‌ها در تابستان و بهار چند برابر شده و افراد باید در این فصل مراقبت از پوست خود را جدی تر بگیرند.

دوات آنلاین -از عوامل مخرب پوست می توانیم به تابش مستقیم نور خورشید روی پوست اشاره کنیم. در تمامی فصل های سال، نور خوشیدقادر به وارد کردن آسیب‌های جدی به پوست می باشد و به راحتی سبب بیماری های پوستی می شود ؛ ولی این آسیب‌ها در تابستان و بهار چند برابر شده و افراد باید در این فصل مراقبت از پوست خود را جدی تر بگیرند. دو نوع اشعه ماوراء بنفش وجود دارند که روی پوست تاثیرگذاری منفی دارند که شامل اشعه UVA موجب پیری پوست و اشعه UVB که عموما سبب آفتاب سوختگی می‌شوند. کرم ضد آفتاب در اصل سدیمی باشد که از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت به عمل می آورد. ضد آفتاب یک داروی بدون نسخه برای مراقبت از پوست می باشد و با توجه به مقررات سازمان غذا و داروی ایالات متحده ، کرم ضد آفتاب تنها در صورت مراقبت در برابر هر دو نوع اشعه UVقادر است محافظت کامل ایجادنماید.

 

چرا باید در فصل بهار هم از ضد آفتاب استفاده کرد؟

آفتاب بهاری نیز دقیقا مانند تابستان می تواند شدید باشد. خورشید در روز های گرم تابستانی در بالا ترین زاویه خود واقع می گردد، به این معنی که در آن زمان قوی ترین اشعه ماوراء بنفش به پوست ما می تابد. با توجه به تغییرات جوی به وجود آمده در محل زندگی ما یعنی در زمین، امروزه این اتفاق در فصل بهار نیز شکل می گیرد و این اشعه مضر حتی در روز های خنک بهاری نیز می تواند ما را تهدید  کند؛ به همین علت متخصصین برای استفاده از ضد آفتاب در فصل بهار نیز تاکید ویژه ای دارند.داشتن پوستی سالم و جوان نیازمند مراقبت ویژه ای بوده که  استفاده از ضد آفتاب باید عضو روتین مراقبتی از پوست صورت باشد و برای انجام این کار باید وقت کافی را برای پوست خود داشته باشید. پوست صورت به دلیل ظرافت و حساسیتی که دارد بیشتر مورد آسیب و تابش مستقیم نور خورشید  قرار گرفته و عوامل گوناگون زیادی سبب بروز بیماری‌های پوستی می‌شوند.

پیشنهاد می کنیم الان که فصل بهار شروع شده و همراه با نو شدن زمین شما نیز لوازم آرایشی و بهداشتی خود را تازه کنید و به جای استفاده از ضد آفتاب باقی مانده از تابستان، محصول تازه ای تهیه نمایید. تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی به طور معمول 3 سال تاریخ مصرف دارند؛ ولی از آنجایی که تاریخ تولید در بیشتر آن ها خیلی مشخص نمی باشد، بهتر است هر سال تعویض گردند؛ بنابراین اگر قصد دارید برای تعطیلات بهاری به مسافرت یا چیزی بروید، حتما از پوست خود با انتخاب یک کرم ضد آفتاب مناسب و تازه محافظت نمایید.

برای استفاده از ضد آفتاب در فصل بهار لازم است هوشمندانه  عمل کنید . به این معنی که حتما 15 تا 30 دقیقه قبل از خروج از منزل قسمت هایی از بدن که در معرض نور خورشید هستند را با مقدار مناسبی از کرم ضد آفتاب با SPF متناسب با پوست خود بپوشانید و این عمل را هر دو ساعت یکبار و یا بلافاصله بعد از شنا و قرار گرفتن در آب تکرار نمایید .

اگر برای سفر بهاری خود ساحل و دریا را انتخاب می کنید، حتما کل قسمت های بدن خود را که در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار می گیرد با کرم پوشش دهید. در کوهستان نیز قرار گرفتن در ارتفاعات بالا به معنی آفتاب شدید تر و قوی تر می باشد؛ بنابراین برای محافظت بیشتر استفاده از ضد آفتاب در فصل بهار، باید متناسب با منطقه ای باشد که برای سفر و تفریح خود انتخاب نموده اید.

 

فواید استفاده از ضد آفتاب در بهار

محافظت در برابر اشعه های مضر خورشید

از آنجایی که لایه اوزون به صورت مداوم در حال تخریب می باشد، امروزه پوست ما بیشتر در معرض خطر اشعه های مضر خورشید قرار می گیرد. استفاده از یک ضد آفتاب مناسب قادر است مانع نفوذ این اشعه های مضر به پوست و ایجاد اختلالات گوناگون در آن گردد.

خواهشا در بهار ضد آفتاب فراموش نشه !

جلوگیری از پیری زودرس

همه ما دوست داریم پوستی جوان، درخشان و سالم داشته باشیم. این یکی از قانع کننده ترین دلایل برای شروع مورد استفاده قرار دادن ضد آفتاب در فصل بهار و تابستان می باشد. این محصول فوق العاده از پوست حساس شما در برابر علائم پیری مثل چین و چروک، خطوط ریز، لکه های خورشیدی، بروز رنگدانه ها و خشک شدن پوست محافظت به عمل می آورد. بر اساس مطالعات انجام شده، افراد زیر 55 سالی که از ضد آفتاب استفاده نموده اند، 24 % کمتر از افرادی که به استفاده از این محصول علاقه چندانی ندارند، به علائم پیری دچار شدند.

 

کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست

اگر از کرم ضد آفتاب خود به صورت روزانه و مداوم در تمام فصول استفاده نمایید، می توانید از پوست خود در برابر خطر ابتلا به انواع گوناگون سرطان پوست به ویژه ملانوما، محافظت نمایید. ملانوما بدترین نوع سرطان پوست  می باشد که با افزایش سن قادر است زندگی افراد به ویژه بانوان را تحت تاثیر خود قرار دهد.

 

کاهش لکه های روی صورت

استفاده از ضد آفتاب در فصل بهار و فصل های دیگر می تواند از بروز لکه های تحریک کننده و فوران رگ های قرمز جلوگیری به عمل آورد. همچنین قادر است از بروز آکنه و سایر آسیب های ناشی از قرار گیری در اشعه مضر خورشید نیز جلوگیری به عمل آورد.

 

علاوه بر موارد ذکر شده استفاده از ضد آفتاب باعث افزایش سلامت پوست می شود و قادر است یک گزینه عالی و مناسب آرایشی نیز باشد. شما می توانید با مراجعه به وبسایت پایپون بهترین کرم های ضد آفتاب را  با بهترین قیمت تهیه نمایید . البته این سایت انواع محصولات آرایشی و بهداشتی را دارا می باشد که از آنها می توان به انواع شامپو مثل شامپو بیوکسین و مرطوب کننده و آبرسان و ماسک و سرم مو و.... اشاره کرد.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.