2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنم؟

چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنم؟

همه ما می دانیم عبور اشعه‌های مضر ماوراء بنفش از لایه ی اوزون و برخورد مستقیم آن با پوست ریسک ابتلا به مشکلات پوستی را افزایش می‌دهد. ممکن است ویتامین Dموجود در آفتاب برای سلامتی ما مفید باشد، اما چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنم؟

دوات آنلاین -همه ما می دانیم عبور اشعه‌های مضر ماوراء بنفش از لایه ی اوزون و برخورد مستقیم آن با پوست ریسک ابتلا به مشکلات پوستی را افزایش می‌دهد. ممکن است ویتامین Dموجود در آفتاب برای سلامتی ما مفید باشد، اما چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنم؟ برخورد مستقیم پوست با اشعه های ماورابنفش با عوامل جبران ناپذیری مانند سرطان پوست و پیری زودرس همراه خواهد بود؛ بنابراین استفاده از ضدآفتاب، مانع از برخورد این اشعه ها به پوست می شود و مانند یک دیوار محافظ روی پوست عمل خواهد کرد. اما این روند زمانی امکان خواهد داشت که از یک ضدآفتاب اورجینال استفاده کنید. همانطور که می دانید انتخاب یک کرم ضدآفتاب اورجینال و مناسب نوع پوست مانند گذشته آسان نیست. امروزه کمپانی ها نسل جدیدی از انواع ضدآفتاب مارک را تولید و به بازار عرضه کرده اند. بسیاری از افراد نمی‌دانند کرم ضدآفتاب می تواند چه تاثیرات مفیدی برای پوست داشته باشد.

 

کرم ضد آفتاب اورجینال

یکی از سوالاتی که ممکن است یکبار برای شما هم پیش آمده باشد این است که چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنیم ؟ در واقع باید بگوییم ضدآفتاب از پوست در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش یا همان اشعه ی UVمحافظت می‌کند. شاید از این موضوع تعجب کنید که بدانید، برخی از ضدآفتاب‌ها در بازار هستند که نور را از سطح پوست پراکنده و دور می‌کنند و برخی دیگر نیز قبل از رسیدن اشعه فرابنفش به پوست، آن را جذب خود خواهند کرد. متاسفانه تاثیرات اشعه های UV از سن 25 شروع شده و در پیری آثار مخرب خود را نشان می دهد. یک سوال بسیار تکراری که امروزه زیاد آن را می شنویم این است که چه کرم ضدآفتابی برای پوست ما مناسب است؟ کرم ضدآفتاب اورجینال باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ در ادامه مطالب به ویژگی های ضدآفتاب اورجینال می پردازیم.

 

یکی از مهمترین فاکتورهایی که هرضدآفتاب باید داشته باشد، فاکتور SPFاست. SPFبالا نشان‌دهنده میزان موثر بودن ضدآفتاب در محافظت از پوست و پیشگیری از چین و چروک ناشی از اشعه‌های UVB است. اگر پوست شما حساس و نازک است و معمولا در کمتر از ۱۰ دقیقه دچار آفتاب‌سوختگی می‌شوید،‌ SPF 15می تواند برای شما بسیار مناسب باشد؛ زیرا این عدد را در ۱۵ ضرب می شود و این بدان معنا است که می‌توانید به مدت ۱۵۰ دقیقه بدون دچار به التهاب و آفتاب‌سوختگی زیر نور آفتاب قدم بزنید. اما افرادی با پوست معمولی بهتر است از SPF30برای جلوگیری از آفتاب سوختگی استفاده کنند.

همچنین توصیه می کنیم قبل از خرید کرم ضدآفتاب به مواد تشکیل دهنده آن دقت کنید. ضدآفتاب هایی که حاوی موادی همچون تیتانیوم دی‌اکسید، سولیسوبنزون یا زینک اُکساید، اُکسی‌بنزون و اکسامیل هستند، می توانند برای پوست شما بهترین انتخاب باشد. ماده اکسامیل ماده‌ای است که اشعه‌های مضر UVA را به صورت قوی فیلتر می‌کند و عملکرد آن به گونه ای است که اشعه‌های نور خورشید را به خود جذب می‌کند و به صورت انرژی گرمایی از سطح پوست تخلیه خواهد کرد. بسیار مهم است که بدانید تنها زمانی کرم ضدآفتاب می تواند تاثیرات مفید خود را داشته باشد که اصل و اورجینال باشد. به همین دلیل توصیه می کنیم انواع ضدآفتاب اصل و اورجینال و محصولات مراقبتی پوست را از فروشگاه معتبر مانند مرینوس خریداری نمایید.

 

اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب اورجینال

کاهش سرطان پوست

یکی از دلایلی که پزشکان متخصص استفاده از کرم ضدآفتاب را ضروری می دانند، سرطان پوست است. امروزه با نازک شدن لایه اوزون، متاسفانه بیماری سرطان پوست به یکی از عوامل شایع تبدیل شده است و به همین دلیل اغلب پزشکان استفاده از ضدآفتاب در طول روز را برای ما ضروری می دانند. فرقی ندارد هوا ابری باشد یا آفتابی، استفاده از این نوع کرم در داخل خانه هم ضروری است.

 

جوان نگه داشتن پوست

از مهمترین عوامل پیری زودرس پوست در سنین پایین، اشعه های مضر نور آفتاب است. اشعه ها به سرعت جذب پوست می شوند و با از بین بردن رطوبت پوست به بافت آن آسیب می رساند. استفاده منظم از یک کرم ضدآفتاب اورجینال، شکل‌گیری چین‌وچروک پوست را تا چندین سال به تعویق می اندازد. همچنین این کرم علاوه بر کاهش روند پیری پوست، از ایجاد لکه‌های قهوه‌ای روی پوست و تغییر رنگ آن نیز جلوگیری خواهد کرد.

چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنم؟

آیا کودکان هم باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند ؟

یکی از سوالاتی که اغلب برای والدین پیش می آید این است که آیا کودکان هم باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند ؟ جواب این سوال بله است. در واقع پوست کودکان نسبت به بزرگسالان، حساس و بسیار نازک می باشد. پوست کودکان بیشتر از بزرگسالان دچار حساسیت شده و دچار آفتاب سوختگی بیشتری می شوند. به همین دلیل پزشکان متخصص پوست اغلب توصیه می کنند از ضد آفتاب مناسب کودکان برای پوست حساس فرزندانتان استفاده کنید. توصیه می شود قبل از خرید ضدآفتاب برای کودکانتان به ماده تشکیل دهنده در ساختار آنها دقت کنید. ضدآفتاب‌هایی که حاوی ماده بنزفنونزهایی مانند: سولیسوبنزون، دی‌اکسی‌بنزون و اکسی‌بنزون و همچنین پارا آمینوبنزوئید اسید هستند، اصلا استفاده نکنید. بهترین ضدآفتاب برای کودکان ، ضدآفتاب هایی است که حاوی مواد تیتانیوم دی‌اکسید و زینک اکساید باشد و این نوع محصول حساسیت کمتری در پوست ایجاد می‌کند. این مواد جذب پوست نمی شوند و با عملکرد فوق العاده ای که دارند از پوست کودکان در برابر آفتاب محافظت خواهند کرد. بهتر است برای کودکان ۶ ماه به بالا از ضدآفتاب مختص کودکان با SPF 30استفاده کنید. یا بالاتر باشیدهمچنین اگر کودکانتان دچار آلرژی پوستی هستند، توصیه می شود از ضدآفتاب‌های حاوی مواد نگه دارنده، الکل،‌ عطر و غیره استفاده نکنید.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.