2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
طرز تهیه کیک فنجانی چگونه است

طرز تهیه کیک فنجانی چگونه است

کیک فنجانی یا کاپ کیک خانگی را با این دستور پخت خیلی راحت درست کنید.

دوات آنلاین -کیک فنجانی یا کاپ کیک هم برای میان وعده مناسب است و هم با آن می توانید از مهمانان خود پذیرایی کنید. طرز تهیه و دستور پخت این کیک خانگی به شیوه بخارپز را در ادامه بخوانید:

 

مواد لازم برای کیک فنجانی

به نوشته خراسان شما برای درست کردن 8 عدد کاپ کیک به مواد زیر نیاز دارید:

آرد مخصوص کیک‌پزی: 2 فنجان

بیکینگ پودر: 2 قاشق چای ‌خوری

تخم مرغ بزرگ: 2 عدد

شکر سفید دانه ریز یا پودر قند: سه چهارم فنجان

عصاره وانیل: یک قاشق چای‌ خوری

روغن نباتی:یک چهارم فنجان

آب گازدار: نصف فنجان

شکر سفید معمولی: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه و دستور پخت کیک فنجانی را یاد بگیرید

دستور پخت کاپ کیک خانگی

1-هشت قالب سیلیکونی کاپ کیک را با کاغذ مخصوص پخت کاپ کیک بپوشانید. قسمت پایینی بخارپز را تا نصف از آب پر کنید. در آن را قرار دهید و روی حرارت زیاد بگذارید.

 

فیلم: آموزش پخت کیک اسفنجی شکلاتی

 

2-دو فنجان آرد مخصوص کیک‌پزی و دو قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر را داخل یک کاسه الک کنید. دو عدد تخم مرغ را بشکنید و داخل کاسه همزن بریزید. تخم مرغ‌ها را با سرعت کم هم بزنید و پس از مدتی سرعت هم‌زدن را بیشتر کنید.

 

3-چند دقیقه بعد شکر سفید یا پودر قند را به آرامی اضافه کنید و هم بزنید. مخلوط نباید سفت و کرم رنگ شود.

 

4-یک قاشق چای‌خوری عصاره وانیل را اضافه و با سرعت کم مخلوط کنید. یک چهارم فنجان روغن نباتی را نیز بیفزایید و همچنان با سرعت کم به مدت 30 ثانیه مخلوط کنید.

 

5-هنگامی که مواد به خوبی ترکیب شدند، مخلوط آرد و بیکینگ پودر الک ‌شده و نصف فنجان آب  گازدار را به تدریج اضافه کنید. پس از افزودن یک تا دو قاشق از مخلوط آرد، مقداری از آب گازدار را اضافه کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک مهیاوه، یک کیک شور

 

6-مایه کاپ کیک را با دقت داخل قالب‌ها بریزید. حدود سه چهارم قالب را از مواد کاپ کیک پر کنید. روی هر کاپ کیک را با چاقو به شکل یک علامت به‌ علاوه (+) خط بیندازید. سپس روی خط به علاوه مقداری شکر سفید معمولی بریزید.

 

7- کاپ کیک ها را با فاصله داخل سینی بخارپز بچینید. اگر آب داخل بخارپز در حال جوشیدن بود، می‌توانید سینی بخارپز را روی آن قرار دهید. در بخارپز را روی سینی بگذارید. حرارت را زیاد کنید  و پس از یک دقیقه حرارت را روی درجه معمولی قرار دهید.

 

8-کاپ کیک‌ها را حدود 15تا18 دقیقه بپزید. بعد از آن بگذارید کاپ کیک‌ها به مدت 5 دقیقه داخل بخارپز در بسته استراحت کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.