2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
چکار کنیم که ماندگاری آجیل بیشتر شود

چکار کنیم که ماندگاری آجیل بیشتر شود

اگر می خواهید آجیل و خشکبار ماندگاری بیشتری داشته باشد می توانید از ترفندهایی که در این مطلب آمده است، استفاده کنید.

دوات آنلاین -یکی از دغدغه های خیلی از ما این است که چگونه آجیل و خشکبار را در خانه نگهداری کنیم که ماندگاری بیشتری داشته باشد. جواب این سوال در وهله اول خرید آجیل با کیفیت است اما بعد از آن ترفندهایی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره شده است.

 

نگهداری آجیل در فریزر

نمناک نوشت: بعد از خرید آجیل، بهترین کار این است که آن را به مدت دو روز فریز کنید تا هرگونه آفات موجود در آن از بین برود. این آفات در دمای اتاق رشد کرده و ممکن است باعث بروز بیماری در شما شوند؛ در حالی که در صورت فریز کردن آجیل به مدت دو روز تمامی آنها برطرف خواهند شد. دمای مناسب برای فریز کردن آجیل‌ها، دمای -۱۸ درجه سانتی گراد است.

 

لازم به ذکر است در صورتی که آجیل مورد نظرتان را به صورت بسته‌بندی های تجاری خریداری کرده‌اید، نیازی به فریز کردن آن نخواهد بود زیرا آنها قبل از بسته بندی استریل شده‌اند.

 

برای نگهداری آجیل‌ها در فریزر، دیگر نیازی به فریز کردن آنها در مرحله عمل وجود نخواهد داشت. همان طور که در مراحل قبلی ذکر شد، آجیل‌ها را درون ظروف شیشه‌ای درب‌دار و تمیز غیر قابل نفوذ ریخته و آنها را در فریزر قرار دهید.

 

با استفاده از این روش ذخیره‌سازی شما قادر به نگهداری از آجیل‌های خود به مدت حداقل یک و حداکثر 3 سال خواهید بود زیرا فریزر هر دو عامل فرسایش آجیل‌ها یعنی نور و دما را به حداقل می‌‎رساند.

 

در همین زمینه: چه کار کنیم که شیرینی خشک و شیرینی تر تازه بماند؟

 

در صورت تمایل به مصرف آجیل‌های خود ، پس از خارج کردن آنها از فریزر، کافیست آنها را به مدت 10 دقیقه در فر قرار دهید که به این ترتیب طعم و مزه آنها باز خواهد گشت.

نگهداری آجیل در یخچال و فریزر

چه ظرفی برای آجیل مناسب است

برای جلوگیری از بو گرفتن و نفوذ رطوبت به آجیل‌ها، آنها را درون ظروف شیشه‌ای درب‌دار خشک و تمیز نگهداری کنید. ظروف شیشه‌ای بهتر از کیسه‌های پلاستیکی هستند زیرا کیسه‌های پلاستیکی قابل نفوذ بوده و بو و رطوبت را از خود عبور می‌دهند.

 

بیشتر بخوانید: چه کار کنیم که میوه و سبزیجات خراب نشوند؟

 

ظروف حاوی آجیل در جای تاریک و خنک نگهداری کنید. به این ترتیب می ‎توانید آجیل های خود را به مدت 2 تا 4 ماه سالم و تازه نگهدارید . نگهداری آجیل ها در دمای اتاق باعث کاهش کیفیت آن ها شده و در این صورت باید آن ها را در طول 2 هفته مصرف کنید . نور نیز باعث سفت شدن آجیل ها می ‎شود و بنابراین از قرار دادن ظروف حاوی آجیل در نقاط پر نور خودداری کنید .

 

نگهداری خشکبار در یخچال

آجیل ها را درون ظروف شیشه ای تمیز و خشک ریخته و در یخچال نگهداری کنید . نگهداری آجیل ها در یخچال و در ظروف شیشه ای ، ماندگاری آن ها را بیشتر کرده و از سفت شدن و بو گرفتن آن ها جلوگیری خواهد کرد.

 

با نگهداری آجیل‌ها در یخچال و در دمای 4 درجه سانتی گراد، می‌‎توانید آنها را حداقل 2 ماه و حداکثر یک سال سالم نگهدارید. نگهداری آجیل‌ها در یخچال به صورت پوست کنده تاثیر زیادی در ماندگاری بیشتر آنها خواهد داشت.

 

برای مثال در صورتی که شاه بلوط را همراه با پوست در یخچال نگهداری کنید، آنها تا حداکثر 2 ماه ماندگاری خواهند داشت اما در صورت نگهداری آنها به صوت پوست کنده می‌توانید آنها را تا یک سال سالم نگه دارید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.