2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
برای سم زدایی از بدن چی بخوریم

برای سم زدایی از بدن چی بخوریم

سم زدایی از بدن چگونه انجام می شود و بهترین روش طبیعی برای این کار چیست و چه چیزهایی باید بخوریم؟

دوات آنلاین -سم زدایی اتفاقی است که بدن ما به صورت طبیعی انجام می دهد اما با رعایت برخی موارد تغذیه ای و گنجاندن بعضی خوراکی ها در رژیم غذایی می توان این کار را تسهیل کرد.

 

سم های موجود در بدن انسان

سم‌ زدایی فرایندی است که بدن به طور شبانه‌روزی با استفاده از مواد مغذی مهم رژیم غذایی انجام می‌دهد. این فرآیندی است که سموم را دگرگون می‌کند تا بتوانند از بدن خارج شوند. آن‌ها به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند؛ سمومی که در طول متابولیسم منظم در بدن ساخته می‌شوند و سمومی که از خارج بدن تولید می‌شوند و با خوردن، آشامیدن، تنفس یا جذب از طریق پوست در بدن ایجاد می‌شوند.

 

سموم تولید شده در بدن شامل اسید لاکتیک، اوره و مواد زائد میکروب‌های موجود در روده است. سموم خارجی ممکن است شامل آفت‌کش‌ها، جیوه در غذاهای دریایی، سرب ناشی از اگزوز خودرو و آلودگی هوا، مواد شیمیایی موجود در محصولات تنباکو و مواد مخدر یا الکل باشد.

 

بیشتر بخوانید: آیا رنگ های خوراکی مضر هستند

 

سم زدایی همچنین از فرآیندی استفاده می‌کند که طی آن داروها متابولیزه و از بدن خارج می‌شوند. از آنجا که سموم به طور بالقوه برای سلامتی انسان خطرناک هستند، باید از طریق ادرار، مدفوع، تنفس یا تعریق دفع شوند.

خوراکی های مفید برای سم زدایی از بدن

سم زدایی به روش طبیعی

توانایی هر فرد برای سم زدایی متفاوت است و تحت تأثیر محیط، رژیم غذایی، شیوه زندگی، وضعیت سلامتی و عوامل ژنتیکی قرار دارد و این نشان می‌دهد که برخی افراد ممکن است بیش از دیگران به سم زدایی نیاز داشته باشند، اما اگر میزان سمومی که فرد در معرض آن قرار می‌گیرد از توانایی بدن او برای دفع آن‌ها بیشتر باشد، ممکن است سموم در سلول‌های چربی، بافت نرم و استخوان ذخیره شوند و بر سلامتی تأثیر منفی بگذارد. این دلیل استفاده از شیوه‌هایی است که از قابلیت سم زدایی بدن پشتیبانی می‌کند، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

 

در اکثر برنامه‌ها و رژیم‌های سم‌ زدایی توصیه می‌شود که مواد غذایی که برخی از افراد نسبت به آن‌ها حساس هستند، مانند لبنیات، گلوتن، تخم مرغ، بادام زمینی و گوشت قرمز را حذف کنید.

 

در همین زمینه: برای از بین بردن میکروب معده چی بخوریم

 

آن‌ها همچنین توصیه می‌کنند بیشتر سبزیجات ارگانیک، میوه، غلات کامل بدون گلوتن، آجیل، دانه‌ها و پروتئین بدون چربی مصرف کنید. برنامه‌های دیگر روزه‌داری را توصیه می‌کنند.

 

در عین حال بسیاری از افراد بدون تخصص و دانش ادعا می‌کنند که متخصص سم زدایی هستند. با این حال، در حال حاضر تحقیقات کافی برای حمایت از استفاده از این روش‌ها وجود ندارد. به علاوه برنامه‌های سم زدایی می‌تواند بسیار متفاوت باشد و ممکن است برای برخی افراد (مانند افرادی که مشکلات دارند، افرادی که دارای اختلالات خوردن هستند، افرادی که چندین دارو مصرف می‌کنند و زنان باردار یا شیرده) خطراتی را به همراه داشته باشد.

 

رژیم غذایی مفید برای سم زدایی

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، سم‌ زدایی نیازی به یک برنامه دقیق ندارد. انجام برخی یا همه موارد زیر می‌تواند از سم زدایی طبیعی بدن شما حمایت کند:

 

- به اندازه کافی آب بنوشید.

 

- روزانه پنج تا ۹ واحد  میوه و سبزیجات بخورید.

 

- هر روزبه اندازه کافی فیبر از سبزیجات، میوه‌ها، آجیل، دانه‌ها و غلات کامل دریافت کنید تا به نظم روده کمک کنید.

 

بدانید: آیا آب مرغ هورمون دارد و مضر است

 

- مصرف مقادیر کافی پروتئین بدون چربی که برای حفظ سطح مطلوب گلوتاتیون، آنزیم اصلی سم زدایی بدن ضروری است.

 

- در صورت تمایل به مصرف مولتی ویتامین/مینرال برای پر کردن هرگونه شکاف در رژیم غذایی سالم، با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی(مراقبین سلامت) یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید.

 

- از غذاهای تخمیر شده  مانند کفیر و ماست برای کمک به سلامت روده استفاده کنید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.