2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
آیا داستان سریال حبیب واقعی است

آیا داستان سریال حبیب واقعی است

سریال حبیب خشونت های داعش را به تصویر کشیده است اما چقدر از داستان این مجموعه واقعی است؟

دوات آنلاین -جنایت های داعش موضوعی تلخ و تکاندهنده است که سریال حبیب گوشه ای از آن را به تصویر کشیده است اما آیا داستان هایی که در این مجموعه رخ می دهد بر اساس واقعیت است؟

 

عشق و خشونت در سریال حبیب

فرزاد هوشیار پارسیان، تهیه کننده سریال حبیب به ایسنا گفته: برای پرداخت به قصه، از جنایات واقعی داعش بهره گرفته ایم اما با روایت قصه ای عاشقانه شدت خشونت در کار را کنترل کردیم تا برای مخاطب آزاردهنده نباشد.

عکسی از سریال حبیب

تهیه کننده حبیب سپس در پاسخ به اینکه با وجود خشونت های داعش در زمان اشغال سوریه، پرداخت همزمان خشونت ها و روایت قصه ای عاشقانه در سریال حبیب چگونه اتفاق افتاده است؟ خاطرنشان کرد: داعش به عنوان دولت اسلامی عراق و شام، حاکمیتی برای خودش داشت و ۱۰ سال این جنگ به طول انجامید. آنها وزارتخانه، تلفن و پلاک خودرو داشتند و در طول مدت ۱۰ سالی که در سوریه بودند برای خودشان حاکمیتی به راه انداخته بودند؛ حکمرانی که در قرن بیست و یکم متحجرانه به دوران عصر بربریت بازگشت کرده بودند؛ یعنی دختران را از خانه ها و از پدر و مادرهایشان می گرفتند و به عنوان جهاد نکاح می‌فروختند. پدران خانه را در حیاط خانه در مقابل فرزندان سر می‌بریدند. تمام فیلم های این جنایات ها منتشر شده است و همه دنیا خبر دارند.

 

او تاکید کرد: بنابراین خشونت های داعش بسیار بالا بوده است و در سریال هم به آنها اشاره کردیم اما سعی شده در فضای یک ملودرام تلفیق شود تا خانواده ها بتوانند سریال را ببینند. در مجموع سعی ‌شده فضای خشونت در «حبیب» تلفیق شود و کشش دراماتیکی داشته باشد. درواقع به خاطر خشونت ها، قصه عاشقانه را دخیل کردیم و فکر می کنم اولین بار است سریالی تمام قد با موضوع داعش در تلویزیون ایران ساخته شده است.

 

هوشیار پارسیان همچنین در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه چقدر از نمونه های واقعی جنایات داعش در این سریال استفاده شده است؟ گفت: محور تمام قصه های سریال، واقعی اند ولی سعی شده از خشونتی که وجود داشته کمتر حرف بزنیم چون این خشونت‌ها برای مخاطب خانواده محور تلویزیون مناسب نیست اما تمام محورها همه از واقعیت بهره گرفته‌اند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها
فاطمه 1401/12/25
فیلمش قشنگه ولی شخصیت های داعشش رو ادم حس نمی کنه داعشه بیشتر مصنوعی انگار نفرت کافی بهذشخصیت های داعش ایجاد نکرده
ناشناس 1401/12/23
انگار یه تئاتر هس.ضعیف و در حد مستند
مرجان 1401/12/15
من با اونظر موافقم کاملا
ناشناس 1401/12/15
یعنی الان قضیه بیمارستان هم واقعیه سروان ریما و مقاومتشون؟
یوسف 1401/12/15
داستان سریال خوب است، ولی کارگردانی و تدوین و مونتاژ و... واقعا ضعیف است، خیلی بهتر از این می شد ساخت، این همه بازیگر خوب و کلی هزینه انتظار بیشتر و بهتر از این سریال داشتیم، کاش یه کارگردان ایرانی این سریال رو انجام می داد، با تشکر از تمامی عوامل و دست‌اندرکاران این سریال

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.