2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
طرز تهیه موز شکلاتی با چوب بستی

طرز تهیه موز شکلاتی با چوب بستی

موز شکلاتی دسری بسیار جذاب برای مهمانی های شما است. روش درست کردن آن را در اینجا یاد بگیرید.

دوات آنلاین -وقت هایی که مهمان داریم یکی از دغدغه ها تدارک دیدن دسر مناسب است. اگر شما هنوز تصمیم خود را نهایی نکرده اید به موز شکلاتی فکر کنید. درست کردن آن با چوب بستنی می تواند گزینه های جذاب و هیجان انگیز باشد.

 

مواد لازم برای دسر موز شکلاتی

به نوشته خراسان شما برای تهیه این دسر برای 10 نفر به مواد زیر نیاز دارید:

موز بزرگ: 5 عدد

شکلات تخته‌ای تلخ: 800 گرم

مغزهای خرد شده یا ترافل رنگی برای تزیین

چوب بستنی: 10 عدد

روش تهیه موز شکلاتی با چوب بستنی چگونه است

موز شکلاتی را چطور درست کنیم

1-ابتدا موزها را پوست و هر کدام را از وسط نصف کنید تا ۱۰ نصف موز داشته باشید. از سمت برش خورده هر قطعه موز یکی از چوب های بستنی‌را داخل آن فرو کنید. اکنون روی یک سینی کاغذ روغنی بکشید و موزها را روی آن بچینید. حدود یک ساعت سینی را در فریزر قرار دهید تا موزها یخ بزند.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خانگی فاندانت شکلات

 

2-شکلات تخته‌ای را تا حد ممکن خرد کنید و داخل ظرف مناسب بریزید. ۳۰ ثانیه داخل مایکروفر قرار دهید و بعد شکلات را هم بزنید. این کار را آن قدر تکرار کنید تا شکلات کاملاً ذوب و یکدست شود. همچنین می‌توانید شکلات را روی ظرف آب در حال جوش ذوب کنید. (روش بن ماری)

3-موزهای یخ زده را از فریزر خارج کنید. یکی از موزها را با چوبش بردارید و روی کاسه شکلات بگیرید. حال با یک ملاقه روی موز شکلات بریزید و همزمان موز را بچرخانید تا کاملاً با شکلات پوشانده شود. شکلات بعد از تماس با موز یخ زده به سرعت سفت می‌شود.

 

4-وقتی شکلات اضافه داخل کاسه چکه کرد بلافاصله روی آن مغز یا ترافل بپاشید 5-موز شکلاتی تزیین شده را دوباره به سینی با کاغذ روغنی برگردانید.

 

6-مرحله قبلی را برای تک تک موزهای یخ زده تکرار کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.