2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
چگونه یخ زدگی لوله آب را باز کنیم

چگونه یخ زدگی لوله آب را باز کنیم

اگر شما هم با یخ زدن لوله های آب مواجه شده اید روش های رفع این مشکل را اینجا بخوانید.

دوات آنلاین -فصل سرما برای برخی ها یک مشکل بزرگ را به همراه می آورد و آن هم یخ زدن شیر و لوله های آب است. اما در این شرایط چه باید کرد و راه حل چیست؟

 

روش های ساده برای باز کردن یخ لوله آب

برترین ها نوشت: یکی از آسان ترین و بهترین راهکارها برای باز کردن لوله یخ زده پلاستیکی و فلزی، باز کردن شیر آب است. پس از تشخیص محل یخ زدگی لوله، شیر نزدیک به آن نقطه را باز کنید تا جریان آب به مرور به یخ فشار وارد کرده و آن را آب کند.

 

همچنین حرارت دادن به بخش هایی از لوله که دچار یخ زدگی شده اند از دیگر راهکارهای کاربردی در این زمینه است. برای این منظور می توان پارچه های حوله ای را گرم کرد و چندین مرتبه و به طور مکرر روی لوله قرار داد. البته توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از آب داغ برای انجام اینکار استفاد نکنید، چون تغییر ناگهانی دما منجر به ترکیدگی لوله یخ زده خواهد شد.

روش از بین بردن یخ زدگی لوله آب

از سشوار برای آب کردن یخ لوله استفاده کنید

در برخی از مواقع بخاطر زیاد بودن قطر یخ درون لوله، باز کردن آن با پارچه گرم بسیار زمان بر است و کار آسانی نخواهد بود. در این شرایط می توان از سشوار استفاده نمود تا مسیر عبور آب در لوله، باز شود. همان طور که اشاره شد، تغییر دما در لوله نباید به صورت ناگهانی باشد و به همین خاطر سشوار را باید حدود ۱۰ سانت از لوله فاصله دهید. علاوه بر این، می توان در اتاق یا محل یخ زدگی لوله بخاری روشن کرد تا دمای محیط افزایش پیدا نموده و به مرور لوله یخ زده باز شود.

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش برای از بین بردن زنگ زدگی وسایل خانه

 

چسب گرمایی برای رفع مشکل یخ زدگی لوله ها

به نوشته سایت آرین پادرا صنعت شاید چسب گرمایی در دسترس، یکی از بهترین وسایل برای باز کردن لوله های یخ زده به حساب می آید. این چسب حرارتی را از وسایل ساختمانی معتبر تهیه و سپس به دور تا دور ناحیه مشخص شده و کمی بیشتر از آن بپیچید و سپس سیم و دوشاخ برق آن را به پریز برق متصل کنید. این چسب شامل المنت های گرمایی است که کم کم شروع به گرم شدن می کند. هرگز از درجه حرارت بالا استفاده نکنید و دمای متوسط و حتی پایین کمک بگیرید.

 

یادتان باشد بسیاری از این مواقع این گرفتگی و یا یخ زدگی لوله در زیرزمین و انباری ها اتفاق می افتد که در این صورت یکی از بهترین روش ها برای باز کردن لوله ها، گرم کردن محیط است. برای این کار از یک یا چند منبع روشنایی و یا وسایل گرماشی مختلف می توانید کمک بگیرید. در رابطه با روشنایی مقصود لامپ های رشته ای است که می توانید در نزدیکی محل یخ زدگی یکی از آن ها را با سیم سیار روشن نگه دارید.

ترفند رفع مشکل یخ زدن لوله آب

راه پیشگیری از یخ زدن لوله آب

به نوشته سایت دنیای صنعت برق برای پیشگیری از مشکلات یخ زدگی لوله ها، مطمئن شوید که محل های مشکل زا به درستی نصب شده اند. به ابزار فروشی محله تان بروید و بایک متخصص درمورد اسفنج لوله، که برای گرم نگه داشتن لوله به دور آن می پیچند، صحبت کنید. گاراژ، موتورخانه و دیوارهای بیرونی را بررسی کنید تا هیچ گونه هوای سردی به درون خانه نیاید.

 

روکش هایی را بر روی شیرهای آب بیرونی بکشید تا از یخ زدن آنها جلوگیری کنید. زمانی که هوای بیرون بسیار سرد بود، کمی شیر آب را باز کنید تا قطرات آب جریان داشته باشند و احتمال یخ زدگی کمتر شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.