2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
آش برنج را چطور درست کنیم

آش برنج را چطور درست کنیم

طرز تهیه و دستور پخت کامل آش برنج با عدس در این مطلب توضیح داده شده است.

دوات آنلاین -یکی از آش ها که برای فصل زمستان بسیار مفید است و می تواند برای سرماخوردگی هم خوب باشد آش برنج است که در آن از عدس هم استفاده می شود. این آش را معمولا با کشک می خورند اما کسانی که کشک دوست ندارند می توانند ماست را جایگزین آن کنند.

 

در آش برنچ چی می ریزند

به نوشته برترین ها مواد لازم برای آش برنج به شرح زیر است:

برنج ۱ پیمانه

عدس ۱ پیمانه

پیاز درشت ۱ عدد

شلغم ۱ عدد متوسط

سبزی آشی خرد شده ۳۰۰ گرم

کشک به مقدار لازم

نعنا ۲ قاشق غذا خوری

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه و دستور پخت آش برنج چگونه است

طرز تهیه آش برنج و عدس

ابتدا باید از چند ساعت قبل عدس را تمیز کنید و برای ۱ ساعت خیس کنید تا راحت‌تر پخته شودف برنج را نیز بشورید و خیس کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه آش رشته رستورانی با سبزی خشک

 

اگر دوست دارید این آش را با گوشت قلقلی تهیه کنید بهتر است گوشت و پیاز رنده شده و کمی نمک و فلفل سیاه را خوب ورز دهید و قلقلی کنید و داخل روغن سرخ کنید و کنار قرار دهید و اگر می‌خواهید به صورت ساده تهیه کنید این مرحله را حذف کنید.

 

در ادامه باید پیاز دستور را پوست بگیرید و نگینی یا خلالی خرد کنید و داخل قابلمه بدون افزودن روغن با زردچوبه کمی تفت دهید تا بوی خامی زردچوبه گرفته شود و پیاز سبک و شیشه‌ای شود و بعد کمی روغن اضافه کنید.

 

بیشتر بخوانید: دستور پخت آش ماست اردبیلی

 

در ادامه ادویه‌ها و عدس و برنج را اضافه کنید و روی آن آب بریزید و حرارت را بالا ببرید و بعد از جوش آمدن کم کنید و بگذارید ریز جوش بزند و کم کم پخته شود.

 

در ادامه باید شلغم را بشورید و ریز رنده کنید و یا می‌توانید به صورت مکعبی خرد کنید و داخل آش اضافه کنید و زمانی که همه مواد پخته شده نوبت اضافه کردن سبزی آشی می‌باشد، سبزی را افزوده و به همراه آن نمک اضافه کنید و بگذارید تا آش جا افتاده شود.

 

در ادامه باید کمی کشک به آش اضافه کنید و زمانی که حسابی جا افتاده و غلیظ شد از روی حرارت بردارید و داخل کاسه بکشید و کمی نعنا را به دلخواه تفت دهید و با پیاز داغ روی آن بریزید و سرو کنید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.