2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بیوگرافی یاسمن معاوی بازیگر نقش فیروزه در سریال گیلدخت

بیوگرافی یاسمن معاوی بازیگر نقش فیروزه در سریال گیلدخت

یاسمن معاوی در سریال گیلدخت نقش فیروزه را بازی کرده و به شهرت رسیده است. زندگینامه او را بخوانید.

دوات آنلاین -بازیگر نقش فیروزه در سریال گیلدخت کیست؟ این سوالی است که خیلی ها این روزها می پرسند. یاسمن معاوی بازیگر جوانی است که این نقش را برعهده دارد و بازی خوب او بسیار به چشم می آید.

یاسمن معاوی بازیگر نقش فیروزه در سریال گیلدخت

بازیگر شدن اتفاقی یاسمن معاوی

یاسمن معاوی متولد سال 1372 و اصالتا جنوبی است. والدین او هر دو اهل اهواز هستند اما خودش در تهران به دنیا آمده و زندگی کرده است. او در رشته نرم افزار کامیپوتر درس خوانده و ظاهرا در ابتدا برنامه ای برای ورود به دنیای بازیگری نداشته اما یک اتفاق مسیر زندگی اش را تغییر داده است.

 

سومین روزی که یاسمن وارد دانشگاه شده بود، یک گروه فیلمبرداری که در حال ساخت فیلمی به نام غیرمجاز به کارگردانی حسن یکتاپناه بود، وارد این دانشگاه شد تا چند سکانس را در آنجا ضبط کنند. این گروه یاسمن را برای بازی در چند سکانس انتخاب کردند و به این ترتیب دختر دانشجو وارد دنیایی تازه شد. غیر مجاز داستان دخترجوانی است که در پی یافتن نامزد خود به تهران می آید او در این راه با ناملایماتی روبرو می شود که توقع آن را ندارد.

 

معاوی بعد از آن همزمان با تحصیلات آکادمیک در کلاس آزاد بازیگری امین تارخ ثبت نام کرد و اینگونه بود که رفته رفته به دنیای هنر نزدیک و نزدیک تر شد.

یاسمن معاوی بازیگر نقش فیروزه در سریال گیلدخت

فیلم های یاسمن معاوی

فیلم کلاشینکف که یک درام جنایی به کارگردانی سعید سهیلی است از جمله کارهای یاسمن معاوی محسوب می شود. او همچنین در فیلم کوتاه من بازیگر نیستم با موضوع زنان معتاد و کارتن خواب بازی کرده و علاوه بر آن در فیلم ماهی سیاه کوچولو به کارگردانی مجید اسماعیلی به ایفای نقش پرداخته است. در خلاصه داستان این فیلم آمده: اگر ناگهان پرنده‌ها به پرواز درآمدند، یعنی دشمن پشت بوته‌هاست اما اگر پرنده‌ای پرید شاید پی دانه‌ای می‌رود. جنگجویان خطاکار تنها به پیروزی فکر می‌کنند پس بدیهی است که به سمت هر جنبشی پشت بوته‌ها یورش می‌برند اما جنگجویان خردمند که حواس، درک و عکس‌العمل‌شان را یکپارچه کرده‌اند تفاوت پروازهای دسته جمعی و تنها را می‌دانند. آنها آگاهی بر نشانه‌ها را طی آموختن «آئین دلاوری» زیست کرده و می‌دانند موقعیت پس از پیروزی مهم است نه پیروز شدن.

 

فیلم دختر به کارگردانی رضا میرکریمی از دیگر کارهای سینمایی یاسمن معاوی است. این فیلم داستان زندگی آقای عزیزی را نشان می دهد که سرپرست بخش تعمیرات و نگهداری پالایشگاه آبادان است و برای مراسم خواستگاری دخترش آماده می‌ شود و ستاره دختر دیگرش درهمان روز قصد سفر به تهران برای شرکت در جشن خداحافظی یکی از دوستان هم‌ دانشگاهی‌اش را دارد. پدرش به دلایلی به این سفر مشکوک است و این آغاز ماجراست.

 

بازی در نقش فیروزه در سریال گیلدخت

سریال گیلدخت اولین مجموعه تلویزیونی یاسمن معاوی است که در آن نقش فیروزه را بازی کرده است. فیروزه ندیمه نقش اصلی سریال یعنی گلنار با بازی میترا رفیع است. او خواهرخوانده گلنار محسوب می شود و در تمام سختی ها و مکشلات کنارش می ماند و در واقع می توان فیروزه را نیز از نقش های اصلی محسوب کرد که اتفاقا بازی خوب یاسمن معاوی در این نقش بسیار به چشم آمده است و می توان امیدوار بود این هنرمند از این پس در نقش های دیگر و در سریال ها و فیلم های بیشتری دیده شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.