2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
نقدی بر سر تمام رخ؛ از داستان تا بازی بازیگران

نقدی بر سر تمام رخ؛ از داستان تا بازی بازیگران

سریال تمام رخ چه نقاط قوتی دارد و ضعف های آن در کجاست؟

دوات آنلاین -سریال تمام رخ مجموعه ای با موضوع امنیتی است که برخی معتقد هستند به خاطر داستان و همچنین آرش آصفی و سوتلانا سوپیلنیاک بازیگر اوکراینی یادآور سریال سرجوخه است. نقدی بر این مجموعه را بخوانید.

 

شباهت تمام رخ و سرجوخه

خراسان نوشت: سریال تمام رخ به عنوان فصل دوم «سرجوخه» معرفی شده، اما قصه این مجموعه در ادامه «سرجوخه» روایت نمی‌شود و موضوعی مشابه آن سریال دارد. «تمام رخ» درباره یک دکتر داروساز و نخبه به نام «پیمان» است که با همسرش اختلاف دارد. این شخصیت که مرد بلند پروازی است، با یک زن فرانسوی که در حقیقت نفوذی و جاسوس است، آشنا می‌شود و در دام او می‌افتد.

 

مشابه این اتفاق در «سرجوخه» نیز رخ داد. «غلامرضا» جوان جنوب شهری ساده برای ثروتمند شدن، فریب زنی جاسوس به نام «فلورا» را خورد و بعدها متوجه شد که قرار است مامور ترور یکی از دانشمندان ایرانی باشد. «پیمان» نیز موقعیتی مشابه «غلامرضا» دارد و قرار است دشمنان کشور از طریق او، به اطلاعات لازم درباره کمبود دارو در ایران دست یابند. در هر دو سریال، نقش زن جاسوس قصه را اسویت لانا سوپلنیاک ایفا کرده. یکی از ضعف‌های «تمام رخ» قصه تکراری آن و شباهتش با «سرجوخه» است.

عکسی از سریال تمام رخ

شروع خوب سریال تمام رخ

فارغ از موضوعات مشترک هر دو سریال، تمام رخ شروع بدی نداشته است. قصه این مجموعه خیلی زود آغاز شد و مخاطب در جریان فضای آن قرار گرفت. موضوعاتی مانند ماجرای فریب «پیمان» و ازدواج «ناهید» با دشمن پدرش برای انتقام گرفتن از او، در قسمت‌های اولیه کنجکاوی تماشاگر را برانگیخته و او را با قصه همراه کرده است، منتها به شرط این که سریال در دام شعار و مستقیم‌گویی نیفتد. به عنوان مثال، در سکانس ملاقات «پیمان» با یکی از کارمندان کنسولگری آمریکا در ترکیه، دیالوگ‌های «پیمان» درباره تحریم دارویی ایران و مشکلات کمبود دارو در کشور، از زبان این شخصیت در یک ملاقات کاری و دوستانه قابل باور نبود.

عکسی از سریال تمام رخ

نگاهی به بازی ها در سریال تمام رخ

بهزاد خداویسی، نگین صدق‌ گویا، ویدا جوان، آرش آصفی، علیرام نورایی و مهدی سلوکی از بازیگرانی هستند که در «تمام رخ» ایفای نقش کرده‌اند. بهزاد خداویسی در نقش «پیمان» به عنوان یکی از شخصیت های اصلی قصه، بازی قابل توجهی ندارد. معلوم نیست تسلط این بازیگر به زبان فرانسوی تا چه اندازه در انتخاب او برای این نقش تاثیرگذار بوده است، اما ایفای نقش «پیمان» توسط یک بازیگر جوان‌تر، می‌توانست انتخاب مناسب‌تری برای این نقش باشد.

 

نگین صدق ‌گویا در نقش همسر متکبر و بدجنس «پیمان» در نقش متفاوتی ظاهر شده و بازی خوبی دارد. در عملکرد دیگر بازیگران مانند ویدا جوان، شیدا یوسفی و احسان امانی که فعلا در قسمت‌های ابتدایی حضور پررنگی در سریال داشته‌اند، نقطه ضعف و ایراد خاصی دیده نمی‌شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.