2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
طرز پخت باقالی مثل بیرون

طرز پخت باقالی مثل بیرون

برای زود پختن و خوشمزه شدن باقالی پخته تازه یا خشک از راهنمایی هایی این مطلب کمک بگیرید.

دوات آنلاین -باقالی پخته یکی از میان وعده های جذاب ما ایرانی ها است که البته درست کردن آن کمی زمان می برد. سریع ترین روش پخت باقالی تازه و خشک را می توانید در ادامه یاد بگیرید و این میان وعده را مثل بیرون خوشمزه درست کنید.

 

قبل از هر چیز یادتان باشد طبیعت باقلا تازه سرد و تر و طبع باقالی خشک سرد و خشک است و با وجود همه خاصیت هایی که دارد تحقیقات اولیه نشان داده که زیاده روی در مصرف باقلا به دلیل محتوای لوودوپا می تواند کمبود ویتامین B6 ایجاد کند که می تواند منجر به افسردگی شود. ضمن اینکه می تواند حساسیت زا باشد.

 

مواد لازم برای پختن سریع باقالی

به نوشته ایرنا شما برای درست کردن باقالی پخته ابتدا باید مواد زیر را آماده کنید:

باقالی خشک یا تازه: ۴ کیلو

سرکه: به مقدار لازم

نمک و فلفل: به مقدار لازم

سماق و گلپر: به مقدار لازم

باقالی پخته را چطور مثل بیرون درست کنیم

دستور پخت باقالی

ابتدا ۴ کیلو باقالی تازه را از پوست درآورید. اگر باقالا خشک باشد به مدت یک روز در آب سرد بخوابانید. باید روی باقالی‌ها را یک وجب آب پر کند که موقع خیس خوردن آب کم نیاورید. زیرا بعد از یک روز درشت می‌شوند و آماده پخت می شوند.

 

فیلم: آموزش درست کردن بلال با سس باربیکیو

 

پس از شستن باقالی، در قابلمه‌ای بزرگ باقالی را بریزید و سپس آب زیاد روی باقالی‌ها بریزید و در ظرف را بگذارید و روی اجاقی با شعله‌ای متوسط بگذارید تا آب به جوش بیاید.

 

حواستان باشد که تا جوش آمدن آب سعی کنید بالاسر باقالی بمانید چون وقتی آب به نقطه جوش رسید باعث به حرکت درآوردن باقالی در ظرف شده و در نتیجه باعث سرریز شدن آب از ظرف می‌شود.

 

وقتی آب باقالی جوشید شعله گاز را تا حد متوسط کم کنید که فقط آب داخل ظرف بیرون نریزد. اجازه بدهید باقالی‌ها به خوبی بپزند؛ نمی‌شود زمانی را مشخص کرد زیرا زمان پخت باقالی بسته به جنس آن دارد.

 

در مراحل آخر پخت نمک روی باقالی‌ها بریزید. اگر از ابتدا نمک بزنید باعث دیرپز شدن باقالی‌ها می‌شود و وقتی باقالی خوب پخته شد، مقداری از آب باقالی را دور بریزید تا جایی که آب و باقالی تقریبا هم سطح شوند.

 

بیشتر بخوانید: شور نخود چیست و آن را چطور درست می کنند

 

مقداری سرکه و فلفل، بسته به ذائقه و علاقه خود، در باقالا بریزید و به مدت ۵ دقیقه صبر کنید تا خوب با آب و باقالی مخلوط شود، اگر بی نمک است پس از آن نمک را به مواد بیافزایید تا جایی که با نمک بودن را در آن حس کنید.

 

سعی کنید زیاد شور نشود. بعد از پختن باقالی روی آن گلپر یا سماق بریزید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.