2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
طرز تهیه سیب زمینی فنری چگونه است

طرز تهیه سیب زمینی فنری چگونه است

سیب زمینی فنری یا فرچیپس را هم با فر و هم بدون فر می توانید درست کنید.

دوات آنلاین -فرچیپس یا همان سیب‌ زمینی تنوری یکی از میان‌وعده‌های خوشمزه‌ای‌ است که در بین کوچک و بزرگ طرفدار دارد. همچنین یک پیش‌غذای خوشمزه و گزینه مناسب برای مهمانی و تولدهاست که به روش‌های مختلفی می‌توان آن را تهیه‌کرد. امروز می‌خواهیم طرز تهیه سیب‌ زمینی فنری را با استفاده از فر و بدون فر یادبگیریم.

 

مواد لازم برای فرچیپس

به نوشته خراسان، برای تهیه فرچیپس به 2عدد سیب‌ زمینی  ، ۲عدد سیخ چوبی و نمک و روغن به مقدار لازم نیاز داریم .

سیب زمینی فنری را چطور درست می کنند

روش درست کردن سیب زمینی با سیخ چوبی

سیب‌ زمینی را پوست بگیرید و بشویید. سپس آن را از وسط یک برش طولی ‌بزنید (طوری که شکلی شبیه یک مستطیل داشته‌باشید). بهتر است سیب‌ زمینی را بعد از برش‌زدن داخل آب بگذارید تا نشاسته اضافی آن از بین‌برود.

 

فیلم: طرز پخت سیب زمینی تنوری متفاوت

 

برش سیب‌ زمینی را بین دو سیخ قرار دهید و با کمک چاقو، یک اندازه و با فاصله‌ کم و مساوی برش‌بزنید. برش‌ها نباید خیلی عمیق باشد.

 

حالا سیب‌ زمینی را برگردانید و دوباره بین دو سیخ‌ بگذارید و برش‌های اریب بزنید تا سیب‌ زمینی شبیه یک فنر شود. سیب‌ زمینی برش‌خورده را روی یک پارچه نخی بگذارید تا حسابی خشک‌شود.

 

در این مرحله باید تصمیم‌بگیرید که می‌خواهید سیب‌ زمینی را در فر یا بدون فر سرخ‌کنید. اگر می‌خواهید این کار را بدون استفاده از فر انجام‌دهید داخل تابه روغن بریزید تا خوب داغ‌شود.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ذرت بخارپز با شیر

 

سیب‌ زمینی برش‌خورده را به کمک سیخ چوبی یا دو چنگال درون تابه بگذارید تا حسابی سرخ و طلایی‌ شود و بعد روی آن کمی نمک بپاشید.

 

برای پخت سیب‌ زمینی فنری در فر کافی ا‌ست یک کاغذ روغنی روی سینی فر بگذارید. سیب‌ زمینی را روی آن بگذارید و با کمک قلم‌مو یا اسپری کوچک، روی آن روغن بپاشید آن را در فر از قبل گرم‌شده به مدت 15دقیقه با دمای 190درجه سانتی گراد قراردهید تا برشته و طلایی شود.

 

برای تهیه سیب‌ زمینی در سرخ‌کن این دما باید 200درجه سانتی گراد باشد و به 20دقیقه زمان  نیاز است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.