2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
فواید و مضرات مصرف ژله چیست

فواید و مضرات مصرف ژله چیست

آیا ژله باعث چاقی یا لاغری می شود؟ مصرف این دسر چه خاصیت هایی دارد و ضررهای آن چیست؟

دوات آنلاین -ژله از جمله دسرهای پرخاصیت است که البته باید با احتیاط مصرف شود چون زیاد خوردن آن بی ضرر نیست.

 

خاصیت ژله برای کودکان

به گفته سید مرتضی صفوی، متخصص تغذیه، ژله خاصیت پروتینی دارد و افراد در حال رشد می‌توانند آن را به صورت دسر یا میان وعده مصرف کنند.

 

تنها ضرر ژله برای کودکان کاهش اشتهای آنهاست.

ژله برای چی خوب است

فایده ژله برای پوست و مو

ژله حاوی آمینواسیدهای طبیعی است که برای پوست خوب است. به بازسازی سلولهای جدید بدن کمک می کند. از پیدایش علائم پیری پوست جلوگیری می کند. به گزارش نیک صالحی ژله برای تولید کلاژن خوب است. ژله دارای اسید اسپارتیک غنی است که به فرآیند بازسازی کمک می کند. بنابراین خوردن آن در حد میانه ضرری ندارد.

 

ژله رده هایی از اینوزیتول و نیاسین دارد که از برخی از ناهنجاری های پوستی جلوگیری می کند.به گزارش نیک صالحی در حقیقت مصرف مکرر ژله به کاهش ناهنجاری هایی نظیر آکنه و روزاسه (نوعی بیماری مربوط به بینی و گونها که ضایعات آکنه مانند ، گشاد شدگی مویرگها مشخص می شود) را کاهش می دهد.

 

ژله منبع غنی اسید فولیک بوده که برای سلامت مو مفید است. از نازک شدن و ریزش مو جلوگیری می کند.

 

بیشتر بخوانید: پاستیل مفید است یا مضر

 

تاثیر ژله بر افزایش وزن

یادتان باشد ژله تاثیری بر افزایش وزن ندارد، اما حاوی قند است بنابراین توصیه می‌شود کمتر مصرف شود.

 

همچنین ژله برای افرادی که رژیم غذایی دارند مضر نیست. مصرف آن همچنین برای افراد مسن نیز ضرر ندارد، اما بهتر است این قشر برای کنترل پوکی استخوان از لبنیات استفاده کنند.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن با ژله

ژله از کربوهیدرات و ویتامین B غنی است.به افزایش ایمنی بدن کمک می کند. خیلی از افراد ترجیح می دهند بعد از جلسات ورزشی ویا در زمان افسردگی ژله بخورند.

 

کاهش کلسترول بد با ژله

همه می دانند که اگر سطح کلسترول بد در بدن افزایش یابد می تواند منجر به حمله قلبی شود. ژله به کاهش کلسترول بد یعنی LDL کمک کرده و سطح کلسترول خوب بدن را افزایش می دهد. ژله به جلوگیری از خطر بیماری های قلبی کمک می کند.

 

در همین زمینه: کدام مواد غذایی دارای قند پنهان هستند

 

فایده ژله برای مفاصل

ژله از ژلاتین طبیعی تهیه شده است که می تواند نرمی مفاصل را افزایش داده و از التهاب و ورم مفاصل جلوگیری کند. ژله همچنین می تواند تورم ناشی از درد مفاصل را کاهش دهد.

 

استرس خود را کمتر کنید

امینواسیدهای ضروری در ژله می تواند استرس را کاهش دهد. همچنین می تواند نشانه های ضعیف افسردگی در زنان را کاهش دهد.

مصرف ژله چه ضررهایی دارد

مضرات ژله

مصرف ژله برای مادران باردار و شیرده مفید و بلامانع است و تنها افراد مبتلا به دیابت باید در مصرف ژله احتیاط کنند.

 

به گفته صفوی در ساخت پودر ژله از رنگ‌ها و اسانس‌های خوراکی استفاده می‌شود و تنها در صورت اضافه کردن رنگ‌ها و اسانس‌های غیراستاندارد است که مصرف ژله ضرر خواهد داشت؛ بنابراین مصرف کنندگان باید به نشان پروانه بهداشتی محصول توجه کنند.

 

در صورتی که ژله‌ها از مواد خوب و سالم تهیه شده باشند، مشکلی برای بدن ندارند. هنگام خرید نیز باید به تاریخ مصرف، پروانه بهداشتی و علامت استاندارد حک شده بر روی بسته بندی محصول توجه کرد.

 

این مشاور تغذیه اضافه کرد: در صورتی که مصرف ژله تنها در مهمانی‌ها، موردی و هفته‌ای یکی-دوبار باشد، مشکلی ندارد؛ اما اگر مصرف آن عادت شود، جای بخشی از وعده‌های غذا را خواهد گرفت و منجر به کم اشتهایی خواهد شد.

 

منابع: ایسنا – آرمان – اقتصاد آنلاین

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.