2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
طرز تهیه خانگی فاندانت شکلات

طرز تهیه خانگی فاندانت شکلات

فاندانت شکلات داغ دسری است که همه آن را دوست دارند. روش درست کردن آن را در این مطلب یاد بگیرید.

دوات آنلاین -یکی از دسرهایی که می تواند برای همه از کوچک و بزرگ جذاب باشد فاندانت شکلات داغ است. طرز تهیه خانگی این دسر در ادامه توضیح داده شده است.

 

مواد لازم برای فاندانت شکلات

به نوشته همشهری شما برای درست کردن این دسر برای 5 نفر به مواد زیر نیاز دارید:

کره پاستوریزه: ۲۰۰ گرم

پودر کاکائو: ۳ قاشق غذاخوری

سس کارامل: ۵۰ گرم

شکلات تلخ (خرد شده): ۲۰۰ گرم

تخم‌مرغ: ۳ عدد

زرده تخم‌مرغ: 3عدد

پودر قند: ۷۵ گرم

آرد ساده: ۵۰ گرم

فاندانت شکلات را چطور درست می کنند

روش درست کردن فاندانت شکلات

ابتدا داخل چند کاسه را با کمک قلمو به کره آغشته کرده و داخل یخچال قرار دهید تا خنک شوند. سپس پودر کاکائو را داخل ظروف بپاشید و کاسه‌ها را به یخچال برگردانید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوفله شکلاتی

 

سپس کره، شکلات و پودر قهوه را داخل ظرفی مناسب ریخته و به روش بن‌ماری ذوب کنید. در این مرحله مقدار کمی نمک اضافه کنید. سپس تخم‌مرغ‌های کامل و همچنین زرده‌های تخم‌مرغ و شکر را داخل یک کاسه دیگر با هم مخلوط کنید.

 

بعد آرد را الک کنید و داخل مخلوط شکلات ذوب‌شده بریزید و هم بزنید و دوسوم مخلوط تخم‌مرغ را داخل کاسه‌هایی که درون یخچال گذاشتید، بریزید و حدود ۲۰دقیقه آنها را در فریزر قرار دهید.

 

سپس کاسه‌ها را از فریزر بیرون آورده و داخل هر کدام، یک قاشق غذاخوری سس کارامل و نمک بریزید. فاندانت باقی‌مانده را اضافه کنید و کاسه‌ها را به فریزر برگردانید. در نهایت کاسه‌ها را حدود ۱۵‌دقیقه داخل فر قرار دهید تا لایه کیکی پخته شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.