2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
چه خوراکی هایی بدن را گرم نگه می دارند

چه خوراکی هایی بدن را گرم نگه می دارند

برای اینکه بدن تان گرم شود توجه به تغذیه اهمیت زیادی دارد و خوراکی هایی که در این مطلب معرفی شده اند به شما کمک می کند.

دوات آنلاین -گرم نگه داشتن بدن در فصل سرما فقط به استفاده از بخاری و لباس های گرم بستگی ندارد و نوع تغذیه و خوراکی هایی که میل می کنید در این زمینه بسیار موثر است.

 

همشهری نوشت:  شاید عجیب به‌نظر برسد اما واقعا خوراکی‌هایی هستند که می‌توانند باعث بالا رفتن سوخت‌وساز بدن‌تان شود و شما را گرم نگه‌دارد.

 

از دمنوش تا سیر و پیاز

 می‌توانید برای صبحانه بلغور گندم یا جو دوسر بخورید. کافی‌است کمی بلغور گندم یا جو دوسر را در یک لیوان شیر بجوشانید و کمی عسل هم به آن بیفزایید.

 

دمنوش‌هایی مثل آویشن، زنجبیل یا دارچین فوق‌العاده‌اند. حتی می‌توانید این گیاهان را در چای بریزید و از عطرشان مست شوید.

 

بیشتر بخوانید: برای رفع سردی چی بخوریم

 

از سیر و پیاز و فلفل و زیره و افزودن آنها به غذاهای‌تان غافل نشوید. هم غذاهای‌تان خوش‌عطر و طعم می‌شوند و هم وجودتان گرم.

 

تاثیر میوه  خشک بر گرم ماندن بدن

 میوه ‌های خشک مثل انجیر و کشمش و خرما بسیار گرم‌کننده هستند. می‌توانید قندان‌تان را به‌جای قند مضر، با این خوراکی‌های خوشمزه و مفید پر کنید و با مشکل اضافه وزن هم روبه‌رو نشوید.

عسل به گرم ماندن بن کم می کند

عسل و شیره انگور بدن را گرم نگه می دارند

 اما عسل و شیره انگور که دیگر احتیاجی به توصیف ندارند. اسم‌شان هم گرمابخش است. در چای، شیر و حتی بدون هیچ افزودنی حال‌مان را خوب می‌کنند. مغزهای مقوی مثل گردو، بادام‌زمینی و بادام درختی نه‌تنها ضرر ندارند بلکه گرمابخش وجودتان هستند و می‌توانند بهترین انتخاب‌ برای میان‌وعده باشند.

 

 کدو حلوایی هم که دیگر جای خود دارد، سوپ کدو حلوایی، کیک کدو حلوایی، دسر کدو حلوایی، پنکیک کدو حلوایی و... باز هم بگوییم؟!

 

 زمستان است و شلغم و لبویش. هم خوشمزه و خوش‌رنگ هستند و هم منبعی از آنتی‌اکسیدان برای بالابردن سطح ایمنی بدن.

 

 منابع پروتئین گیاهی و حیوانی مثل انواع حبوبات و تخم‌مرغ و گوشت‌ها هم جایگاه ویژه خود را دارند که باید در رژیم غذایی‌مان به اندازه تعادل و درصورت دسترس بگنجانیم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.