2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
چگونه گلاب اصل و تقلبی را تشخیص بدهیم

چگونه گلاب اصل و تقلبی را تشخیص بدهیم

راه تشخیص گلاب اصل از نوع اسانس دار آن توجه به رنگ، طعم و بو است. جزییات را در اینجا بخوانید.

دوات آنلاین -همه ما از خاصیت های گلاب مطلع هستیم اما یکی از نکات مهمی که در این رابطه باید بدانیم این است که چگونه گلاب اصل را از تقلبی تشخیص بدهیم و موقع خرید باید به چه نکاتی دقت کنیم.

 

رنگ گلاب اصل

تبیان نوشت: گلاب اصل و با کیفیت شفاف و بی رنگ است و ناخالصی و رسوب ندارد؛ پس اگر ذرات معلقی داخل گلاب دیدید به کیفیتش شک کنید.

 

تشخیص اصل بودن گلاب با بو

گلاب اصل کاشان عطر گل محمدی دارد ولی این عطر ملایم است. اگر گلابی که می خرید عطر تندی دارد به کیفیتش شک کنید و یادتان باشد عطر زیاد و تند نشان دهنده کیفیت گلاب نیست چون این عطر تند می تواند به خاطر اسانس های تقلبی اضافه شده به گلاب باشد.

مزه و بوی گلاب اصل چه فرقی با تقلبی دارد

طعم گلاب اصل

مزه گلاب اصل تلخ و گس است اما این تلخی اذیت کننده نیست و سریع از بین می رود. هر چقدر گلاب سنگین تر باشد و گل محمدی بیشتری برای تهیه اش استفاده شده باشد، تلخ تر است مثلاً گلاب دو آتشه مزه تلخ تری دارد. دقت کنید که مزه گلاب نباید تند باشد و یا سر زبان را بسوزاند.

 

بیشتر بخوانید: روش درست نگهداری از گلاب در خانه

 

خرید از مکان های معتبر

درست است که گلاب کاشان از قدیم معروف بوده و هست اما خود مردم کاشان هم می دانند که همه گلاب هایی که در کاشان به فروش می رسد حتما خوب و با کیفیت نیست و باید از مکان های شناخته شده گلاب و عرقیات طبیعی تهیه کرد.

 

ماندگاری گلاب

گلابی که اصل و خالص باشد ماندگاری بالایی دارد و یک سال بعد هم که در آن را باز کنید همچنان همان عطر و بوی قبل را دارد؛ اما گلاب های تقلبی که اسانس دارند بعد از مدتی عطرشان را از دست می دهند و مثل آب می شوند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.