2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روش درست نگهداری از گلاب در خانه

روش درست نگهداری از گلاب در خانه

گلاب سبک و سنگین چه فرق هایی با هم دارند؟ گلاب دو آتش و سه آتشه چیست و گلاب را چگونه باید نگهداری کنیم؟

دوات آنلاین -نگهداری گلاب در خانه ترفند خودش ا دارد. همچنین این مایع خوش طعم و بو انواع مختلفی دارد که در ادامه همه آنها معرفی شده اند.

 

تفاوت گلاب سبک و سنگین

خراسان نوشت: برای تهیه گلاب سنگین از گل محمدی بیشتری استفاده می‌شود. برای تهیه گلاب سنگین از 30 تا 35 کیلوگرم گل در 80 لیتر آب استفاده می‌شود که این رقم برای گلاب سبک 10 تا 15 کیلوگرم گل محمدی است.

گلاب سنگین و سبک چه فرق هایی با هم دارند

گلاب دو آتشه و سه آتشه

در تهیه گلاب دو آتشه به جای ترکیب کردن گل و آب، گل را با گلاب ترکیب می‌کنند و اگر بخواهند گلاب سه آتشه تهیه کنند گل محمدی را به جای آب با گلاب دو آتشه ترکیب و تقطیر می‌کنند. این نوع گلاب‌ها به دلیل غلظت بالا طعم گسی دارند و به همین دلیل مورد پسند عموم نیستند.

 

بیشتر بخوانید: گلاب در طب سنتی چه خاصیت هایی دارد

 

راه تشخیص گلاب اصل

گلاب اصل بدون رنگ، شفاف و روشن است و هیچ ناخالصی و رسوبی در آن پیدا نمی‌شود. به همین دلیل اگر گلابی که قصد خرید آن را دارید حاوی ذرات معلق است از خیر خرید آن بگذرید و بیشتر بگردید تا بتوانید یک گلاب با کیفیت بخرید.

شیوه درست نگهداری از گلاب چگونه است

چطور از گلاب نگهداری کنیم؟

ظروف شیشه‌ای بهترین گزینه برای نگهداری از گلاب است. همچنین گلاب را نباید در آفتاب نگهداری کرد. اگر به کاشان و قمصر رفتید، فراموش نکنید قمصر یکی از بزرگ ترین شهرهای تولید ظروف شیشه‌ای است.

 

طعم گلاب تازه

شاید برایتان عجیب به نظر بیاید ولی طعم گلاب تازه به خصوص اگر گلاب سنگین باشد به تلخی می‌زند. گلاب‌گیرها همیشه توصیه می‌کنند در گلاب سنگین را تا 40 روز باز نکنید و بعد از گذشت این دوره از گلاب استفاده کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.