2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت

دشت کوه روبار کجا ست و چگونه باید برویم

دشت کوه روبار در نزدیکی ماسوله از مناطق دیدنی استان گیلان است. در فیلم بالا می توانید مناظری از این منطقه را تماشا کنید.

دوات آنلاین -اگر اهل کوهپیمایی و طبیعت گردی هستید و تا به حال به دشت کوه روبار نرفته اید فرصت را از دست ندهید و برای سفر به این منطقه برنامه ریزی کنید. البته قبل از آن یادتان باشد اگرچه هر 4 فصل این دشت کوه زیبا و دیدنی است اما هوا در آنجا خنک است پس در پاییز و زمستان حواستان به دما باشد.

دشت کوه روبار از دیدنی های ماسوله در استان گیلان است

آدرس دشت کوه روبار

به نوشته سیری در ایران کوه روبار در نزدیکی ماسوله قرار دارد و از این شهر تا دشت کوه روبار حدود ۳ ساعت کوهپیمایی نیمه سبک باید انجام بدهید.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل سفر به چمخاله

 

کوه روبار در راستای تقریبی جنوب غربی ماسوله و در مسیر صعود به قله لاسه سر قرار دارد. در مسیر پیمایش از مناطقی همچون اندره و بیلگاه عبور می کنید و گاه و بیگاه به چشمه هایی بر میخورید که آبی زلال از آن ها جاریست. مسیر از ماسوله تا قله به شکل پاکوب مشخص است و پر است از زیبایی هایی که هر طبیعت گردی را محو تماشای خود می کند، آن قدر زیباست که چیزی به نام خستگی را هرگز احساس نمی کنید.

چگونه به دشت کوه روبار در ماسوله سفر کنیم

با ۱ ساعت و نیم کوهپیمایی و پس از عبور از دشت کوچکی که به دو راهی خلدشت معروف است، به دالان بهشت می رسید. راهرویی زیبا در میان انبوه درختان، که از عطر زندگی پر است و سکوت و آرامشش همیشگی ست. دالان بهشت نامی ست که کوهنوردان برای این منطقه انتخاب کرده اند و به حق برازنده چنین منظره ایست. با ادامه مسیر و با عبور از تپه ی کوچکی، ناگهان به کوه روبار می رسید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.