2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
چگونه موقع درس خواندن تمرکز خود را حفظ کنیم

چگونه موقع درس خواندن تمرکز خود را حفظ کنیم

شاید شما هم جزو افرادی باشید که موقع درس خواندن حواس تان پرت می شود. در این صورت توصیه های این مطلب را برای حفظ تمرکز حتما رعایت کنید.

دوات آنلاین -تمرکز داشتن موقع درس خواندن یا مطالعـه کـردن، یکی از مهارت های بسیار مهـم اسـت کـه هـر فـرد باید داشته باشد اما چگونه می توان این کار را انجام داد؟

 

جدول زمانی برای حفظ تمرکز

چاردیواری جام جم نوشت: اگر لازم باشد یک شب تـا دیـر وقت بیدار بمانید و مطالعه کنید از همـان صبح بـرای آن برنامه ریزی کنید. برای هر ۶۰- ۳۰ دقیقه زمان مطالعه ۱۰ – ۵ دقیقه زمان برای استراحت هم در نظر بگیرید.

 

مغزتان برای شارژ شدن مجدد و یادگیری نیـاز به استراحت دارد. این تنبلی نیست، بلکه بـه مغـز تان ایـن اجازه را می دهد که مطالب را به خاطر بسپرد.

 

زمان مناسب برای فکر کردن

بعضی وقت ها درس خواندن واقعا سخت است، چون اتفاقاتی که در اطراف ما در حال رخ دادن است، این اجاره را بـه ما نمی دهند روی درس خواندن تمرکز کنیم. فرقی نمی کند حالا اتفاقات بدی رخ داده باشد یـا اتفاقات خوب.

 

بیشتر بخوانید: توصیه‌هایی برای بالا بردن قدرت تمرکز

 

مـا فكر می کنیم نمی توانیم كنترلی روی مغز و افکار خودمان داشته باشیم اما در حقیقت این گونه نیست و ما می توانیم هر کاری را انجام بدهیم. به خودتان بگویید من درباره آن اتفاق حتما بعد از این که درسم تمام شده فکر می کنم.

چرا موقع درس خواندن نمی توانیم تمرکز کنیم

تغییر روش درس خواندن

جدول هایی را درست کنید تا به شما در به خاطر آوردن مسائل صفحات و درس های قبلی کمک کند. روش هایی را که قبلا استفاده نکرده اید این بار به کار بگیرید و بـا این روش جدید، مغزتان را به چالش بکشید.

 

این گونه روش ها باعث می شود از حالت های خسته کننده قبلی نجات پیدا کنید.

 

جایزه برای تمرکز روی درس ها

بعضی اوقات لازم است ما برای خودمان جایزه بگیریم. مثلا خودمان را به یک کتاب خوب، یک فنجان قهوه، یک فیلم سینمایی یـا رفتن بـه شهربازی، مهمان کنیم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.