2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت

راه خانگی برطرف کردن جرم دندان از نظر طب سنتی

همان طور که در این فیلم می بینید با استفاده از طب سنتی می توانید جرم های دندان خود را از بین ببرید.

دوات آنلاین -یک متخصص طب سنتی در فیلم بالا توضیح می دهد اگر دندان هایتان جرم ساز است و می خواهید این جرم ها را از بین ببرید می توانید از خاکشیر و شیر استفاده کنید. بد نیست این نسخه خانگی را امتحان کنید.

 

البته یادتان باشد جرم و پلاک دندان را با هم اشتباه نگیرید. به نوشته ایلنا پلاک ماده‌ چسبناک، بدون رنگ و نرمی است که در اطراف خط لثه جمع می‌شود. پلاک غشایی از باکتری است که از ذرات غذا و بزاق ساخته شده و هر روز بر روی دندان‌ها جمع می‌شود. پلاک سبب آسیب به دندان‌ها و لثه‌ها می‌گردد، زیرا می‌تواند موجب کرم خوردگی دندان، بیماری لثه و التهاب لثه شود و در صورتی که هر روز از بین نرود می‌تواند سخت‌تر شده و تبدیل به جرم شود.

 

پیشگیری از ایجاد جرم در دندان

همچنین توصیه هایی برای جلوگیری از ایجاد جرم و پلاک در دندان وجود دارد که مهمترین آنها همان مسواک کردن، استفاده از نخ دندان و رعایت بهداشت دهان و دندان است. غیر از آن می توانید از دهانشویه های طبیعی ماننده دم‌کرده نعنا و آویشن استفاده کنید. ضمن اینکه خوردن میوه های دارای ویتامین سی در این زمینه نیز مفید و مهم هستند.

 

همچنین محمودرضا فقیهی، متخصص طب سنتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران برای حفظ سلامت دندان ها چنین توصیه کرده است: ماساژ دندان‌ها با روغن نارگیل یا دارچین نقش مؤثری در سلامتی دندان‌ها دارد؛ شستشوی دندان‌ها با محلول گلاب و عسل هم پس از مسواک زدن به حفظ سلامت دندان‌ها کمک می‌کند.

 

مصرف ترکیباتی که اسیدیته بالایی دارند برای شستشوی دهان و دندان‌ها مضر است؛ برخی اشخاص برای سفید کردن دندان‌ها به طور مکرر از آبلیمو یا سرکه استفاده می‌کنند، در حالی که مصرف این ترکیبات اثر نامطلوب بر مینای دندان می‌گذارد.

 

استفاده از ترکیب پودر شده برگ سماق و زاج سفید در تمیز کردن دندان‌ها موثر است؛ برای این منظور افراد باید ۲ واحد از  برگ سماق را به همراه یک واحد از زاج سفید به خوبی ساییده سپس دندان‌هایشان را با این ترکیب مسواک بزنند؛ مخلوط نمک کریستال (سنگ نمک) و کف دریا هم نقش موثری در سفید کردن دندان‌ها دارد؛ برای این منظور اشخاص باید نمک کریستال و کف دریا را به نسبت مساوی با هم مخلوط کنند سپس دندان‌هایشان را با این ترکیب مسواک بزنند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.