2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
طرز تهیه نوشیدنی ثعلب ترکیه ای

طرز تهیه نوشیدنی ثعلب ترکیه ای

ثعلب یک نوشیدنی پرطرفدار در ترکیه است که گفته می شود برای گلودرد و سرفه نیز مفید است. روش درست کردن آن را در این مطلب یاد بگیرید.

دوات آنلاین -یکی از نوشیدنی های پرطرفدار ترکیه ای که مخصوصا در فصل سرما مصرف آن بیشتر می شود ثعلب است که طرز تهیه آن در ادامه توضیح داده شده است.

 

ثعلب چیست

خراسان نوشت: نوشیدنی ثعلب یکی از نوشیدنی‌های معروف ترکیه است که در فصل‌های سرد سال در خیابان‌ها سرو می‌شود. ثعلب، گیاهی از گونه گل‌های ارکیده است که در دشت‌ها، جنگل‌ها و حتی خیابان‌های ترکیه می‌روید. نوشیدنی ثعلب، طعمی نزدیک به فرنی دارد و برای درمان گلودرد و سرفه هم از آن استفاده می‌شود. پودر نوشیدنی ثعلب به صورت آماده در بازار وجود دارد ولی دستور آماده کردن ثعلب، آن‌قدر راحت است که می‌توانید آن را در خانه تهیه کنید.

نوشیدنی ثعلب ترکیه ای را چطور و با چی درست می کنند

مواد لازم برای ثعلب ترکیه ای

برای اینکه این نوشیدنی را برای  2 نفر درست کنید به مواد زیر نیاز دارید:

شیر: 2پیمانه

ثعلب: یک قاشق مرباخوری

شکر:2 قاشق غذاخوری

دارچین: به مقدار لازم برای سرو

 

روش درست کردن نوشیدنی ثعلب

1-  ابتدا باید شیر را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا شیر کم کم به نقطه جوش برسد و کف کند.

 

بیشتر بخوانید: کاپوچینو را با چی و کی بخوریم

 

2- داخل یک کاسه، ثعلب و شکر را با هم مخلوط کنید و هم بزنید و دو قاشق از شیر جوشیده را به آن اضافه کنید و  دوباره هم بزنید.

 

۳- وقتی شیر جوشید حرارت را بسیار کم کنید. مخلوط شکر و ثعلب را اضافه کنید و به طورمداوم برای ۴دقیقه هم بزنید به طوری که شیر کاملا غلیظ شود و مانند فرنی که نشاسته دارد از حالت روان بودن خارج شود.

 

4- نوشیدنی خود را مزه کنید و اگر دوست دارید شیرین‌تر باشد کمی شکر به آن اضافه کنید.

 

در همین زمینه: طرز تهیه کامل فراپه

 

5- نوشیدنی ثعلب را داخل فنجان یا ماگ بریزید و روی آن، دارچین ریخته و سرو کنید. این نوشیدنی باید داغ داغ سرو شود.

 

نکاتی برای تهیه ثعلب

1) برخی افراد در ابتدا شکر و ثعلب را به شیر سرد اضافه می‌کنند و هم می‌زنند تا ثعلب حل شود. سپس شیر را روی حرارت ملایم می‌گذارند تا به جوش بیاید.

 

2) می‌توانید باقی‌مانده نوشیدنی ثعلب را در یک بطری یا شیشه بریزید و به‌مدت  یک روز در یخچال از آن نگهداری کنید. برای استفاده دوباره نیز، آن را دوباره گرم و نوش جان کنید.

 

3) فراموش نکنید مصرف زیاد ثعلب برای سلامتی خوب نیست.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.