2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
دستور پخت استانبولی پلو با سیب زمینی و رب

دستور پخت استانبولی پلو با سیب زمینی و رب

استانبولی پلو را بدون گوشت هم می توانید درست کنید. طرز تهیه آن را می توانید در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -استانبولی پلو از جمله غذاهای سنتی است که روش های پخت آن متفاوت است و بعضی ها در آن گوشت چرخ کرده می ریزند، برخی مرغ را ترجیح می دهند و بعضی ها هم دوست دارند هر دو اینها را حذف کنند و این غذای خوشمزه را با سیب زمینی بپزند.

 

مواد لازم برای استانبولی پلو با سیب زمینی

به نوشته ایسکانیوز شما برای طبخ این غذا با مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم    مقدار لازم

رب گوجه فرنگی    ۱ قاشق سوپخوری

برنج    ۱ کیلو

سیب زمینی 4 عدد

گوجه فرنگی    ۳ کیلو

پیاز    ۲ عدد

روغن    ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم

نمک و فلفل    به مقدار لازم

استانبولی پلو با سیب زمینی و رب گوجه فرنگی خیلی خوشمزه می شود

دستور پخت استانبولی بدون گوشت و مرغ

برنج را با توجه به نوع آن حدود ۳۰ دقیقه در یک ظرف بخیسانید.پوست گوجه فرنگی ها و سیب زمینی ها را بگیرید و آنها را به صورت مکعبی کوچک خرد نمایید. می توانید در صورت تمایل گوجه ها را رنده نمایید.

 

فیلم: طرز تهیه خورشت گل کلم

 

پیاز را خرد یا رنده کنید و درون قابلمه ای مناسب برای طبخ برنج به همراه مقدار کمی روغن تفت دهید. پس از طلایی شدن پیازها مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کرده و یک دقیقه دیگر پیازها را تفت دهید.

 

رب را به پیاز افزوده و چند دقیقه ای تفت دهید تا طعم و بوی خامی آن گرفته شود. سیب زمینی ها و گوجه فرنگی های خرد شده اضافه نموده و تفت دهید تا آب آن به طور کامل جمع شود.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورش قورمه سبزی با سبزی خشک

 

برنج خیس شده را درون قابلمه ای که مواد را درون آن تفت داده اید، بریزید. روی برنج و باقی مواد آب بریزید،طوری که آب حدود نصف یک بند انگشت بالاتر از سطح برنج باشد، سپس کمی نمک اضافه کنید و اجازه دهید تا آب موجود در قابلمه برنج تبخیر شود.

 

پس از تبخیر شدن آب موجود در قابلمه حرارت زیر قابلمه را کم کرده و زیر قابلمه ،یک شعله پخش کن قرار دهید تا ته دیگ برنج نسوزد.  ۴۵ دقیقه بعد برنج شما دم کشیده و حاضر است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.