2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده و سریع

طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده و سریع

دستور پخت و فون و فن های تهیه سالاد ماکارونی ساده و سریع را در اینجا یاد بگیرید.

دوات آنلاین -سالاد ماکارونی یکی از غذاهای مناسب برای شام است که بچه ها هم خیلی دوست دارند. این سالاد را به روش های مختلف می توان درست کرد اما طرز تهیه و دستور پخت نوع ساده آن را که خیلی سریع تر آماده می شود در ادامه بخوانید.

 

مواد لازم برای سالاد ماکارونی

ماکارونی شکل دار

سیب زمینی

هویج

کنسرو ذرت

کنسرو نخود فرنگی

ژامبون یا سینه مرغ (اختیاری)

خیارشور

سس مایونز

ماست

نمک، فلفل، آویشن، نعناع خشک، پودر سیر

گوجه فرنگی برای تزیین

سالاد ماکارونی ساده را چطور درست کنیم

دستور پخت سالاد ماکارونی ساده

در گام اول باید 2 عدد سیب زمینی و 2 عدد هویج را بپزید. در همان حین نصف بسته از ماکارونی های شکل دار را هم در ظرف دیگری بریزید، آب اضافه کنید و کمی روغن بریزید تا بجوشد. وقتی ماکارونی ها پخت  آن را آبکش کنید. حواستان باشد اگر روغن نریزید ماکارونی ها به هم می چسبد.

 

بیشتر بخوانید: جامبوشلز یا ماکارونی صدفی را چطور درست می کنند

 

حالا سیب زمینی و هویج ها را نگینی خرد کنید و با ماکارونی آبکش شده مخلوط کنید. در این مرحله می توانید ژامبون به آن اضافه کنید. برخی نیز ترجیح می دهند از مرغ استفاده کنند.

 

حالا نوبت خیارشور است که آن را هم باید خرد کنید تا خوب با بقیه مواد مخلوط شود البته می توانید دو عدد خیارشور را نواری برش بدهید و برای تزیین روی غذا استفاده کنید.

 

ذرت و نخود فرنگی نیز از اجزای لازم برای این غذا هستند اما چون می خواهید شام شما زودتر آماده شود کنسرو آنها را تهیه کرده اید. یادتان باشد حتما کنسرو را قبل از مصرف بجوشانید.

 

فیلم: آموزش پخت ماکارونی با شکل و طعم متفاوت

 

نمک، فلفل، آویشن و اگر دوست داشتید کمی پودر سیر و نعناع خشک به غذا اضافه کنید.

 

گام بعدی مربوط به سس است. بهتر است سس مایونز را با ماست ترکیب کنید و بعد روی غذا بریزید و خوب هم بزنید تا به خورد آن برود.

 

سپس با خیارشور که نواری بریده اید، یک گوجه فرنگی خرد شده و چند پر ریحان یا سبزی دیگر روی غذا را تزیین کنید. نکته مهم این است که اجازه بدهید سالاد خوب خنک شود و اگر بعد از میل کردن چیزی از آن باقی ماند حتما قبل از گذاشتن داخل یخچال رویش سلفون بکشید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.