2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
طرز تهیه انواع املت، از ایتالیایی تا توپر

طرز تهیه انواع املت، از ایتالیایی تا توپر

دستور پخت 4 املت بسیار خوشمزه را که شامل توپر، ایتالیایی، اسفناج و پنیر و دنور می شود اینجا بخوانید.

دوات آنلاین -انواع املت همیشه مورد توجه مردم کشورهای مختلف بوده و یکی از غذاهایی است که برای وعده های مختلف و همچنین مهمانی های دوستانه تهیه و سرو می شود. طرز تهیه و دستور پخت 4 نوع املت خاص را در ادامه یاد بگیرید.

املت توپر را چطوری درست می کنند

املت توپر با گوجه و گوشت چرخ کرده

به نوشته همشهری شما بای تهیه املت توپر به مواد زیر نیاز دارید:

تخم‌مرغ زده شده: ۴ عدد

نمک و فلفل: به اندازه لازم

روغن مایع: 4 قاشق سوپ‌خوری

پیاز کوچک: ۱ عدد

سیر خرد شده: ۲ حبه

گوشت چرخ کرده: ۲۰۰ گرم

شکر: یک قاشق چای‌خوری

گوجه فرنگی خرد شده: ۲ عدد

گشنیز خرد شده: یک قاشق غذاخوری   

فلفل قرمز ریز شده: یک عدد

 

چطوری درست کنیم

 ابتدا پیاز و سیر را خرد کرده و آن را داخل تابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار داده و به‌مدت ۳ الی ۴ دقیقه یا تا زمانی که پیاز نرم شود تفت دهید.

 

فیلم: آموزش درست کردن املت پیتزایی

 

در ادامه گوشت چرخ‌کرده را اضافه کرده و به‌مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه با پیاز تفت داده تا سرخ و کمی قهوه‌ای شود. وقتی که گوشت کمی برشته شد، نمک و فلفل، شکر و گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید.

 

حرارت اجاق گاز را کم کنید و اجازه دهید گوشت با آب گوجه فرنگی پخته شود. گشنیز و فلفل قرمز را اضافه کرده و هم بزنید. سپس آن را از روی حرارت بردارید و در ظرف را بگذارید تا گوشت گرم بماند. برای تهیه املت، تخم‌مرغ‌ها را در ظرف گودی بشکنید و مقداری به آن نمک اضافه کنید. روغن را در تابه نچسبی داغ کنید.

 

نیمی از مخلوط تخم‌مرغ‌ها را در روغن داغ بریزید و بلافاصله تابه را برگردانید تا تخم‌مرغ به‌صورت لایه نازکی روی سطح تابه قرار بگیرد. سپس نیمی از مخلوط گوشت را در مرکز لایه تخم‌مرغ بریزید و لبه‌های آن را با استفاده از قاشق و چنگال روی گوشت تا کنید تا به‌صورت یک بقچه مربع شکل در‌ آید.

 

املت پیچیده شده را در ظرفی مناسب برای سرو غذا منتقل کنید و این مراحل را با باقی‌مانده تخم‌مرغ و مخلوط گوشت تکرار کنید.

طرز تهیه املت اسنفاج و پنیر چگونه است

املت اسفناج و پنیر را امتحان کنید

برای درست کردن این املت دوست داشتنی باید مواد زیر را تهیه کنید:

پنیر موزارلا: یک و نیم پیمانه

اسفناج: ۵ پیمانه

تخم‌مرغ: ۶ شش عدد

پودر سیر: نصف قاشق چای‌خوری

پودر پیاز: یک قاشق غذاخوری

جعفری خشک: ۱ قاشق غذاخوری

فلفل سیاه: نصف قاشق چای‌خوری

نمک: به مقدار لازم

 

دستور تهیه

ابتدا داخل ماهی‌تابه یک قاشق روغن ریخته و روی شعله گاز قرار می‌دهید. سپس اسفناج‌ها را داخل تابه ریخته و به‌مدت ۵ تا ۶ دقیقه تفت داده تا آب اسفناج‌ها به‌طور کامل گرفته و پخته شوند.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه املت اسفناج با قارچ

 

سپس تابه را از روی حرارت برداشته و اجازه می‌دهید تا مواد سرد شوند. در ادامه یک ظرف مناسب که بتوان در فر قرار داد، انتخاب کرده و سطح آن را با یک برس روغنی چرب می‌کنید.

 

سپس اسفناج‌های سرد شده را که از قبل نیز تفت داده بودید، داخل ظرف ریخته و روی سطح آن را با پنیر موزارلا پوشانده و سپس روی پنیر نیز یک قاشق چای‌خوری پودر پیاز اضافه می‌کنید.

 

در یک ظرف مناسب دیگر نیز تخم‌مرغ‌ها را شکسته و هم می‌زنید تا صاف و یکدست شوند. به تخم‌مرغ‌ها یک قاشق چای‌خوری جعفری خشک، نصف قاشق چای‌خوری فلفل سیاه، نصف قاشق چای‌خوری پودر سیر و به اندازه دلخواه نمک اضافه می‌کنید. سپس با استفاده از همزن دستی آن را هم زده تا مایه یک دست حاصل شود.

 

مواد آماده شده در مرحله قبل را به پنیر موزارلا اضافه کرده و به آرامی مواد اسفناج، پنیر و تخم‌مرغ را کمی مخلوط می‌کنید.

 

ظرف را در قسمت وسط فر در دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد قرار داده و به‌مدت ۳۵ دقیقه اجازه می‌دهید تا املت پخته و آماده شود. در نهایت در ظرف موردنظرتان ریخته و سرو می‌کنید.

املت ایتالیایی را با سینه مرغ درست کنید

املت ایتالیایی با سینه مرغ

املت ایتالیایی را با مواد زیر درست می کنند:

سینه مرغ: نصف یک عدد

روغن: ۱ قاشق غذاخوری

قارچ: ۲۰۰ گرم

سیب‌زمینی: ۲ عدد

گوجه: ۱ الی 2 عدد

پیاز درشت: ۱ عدد

تخم‌مرغ: ۳ عدد

ذرت: ۳ قاشق غذاخوری

نمک و ادویه دلخواه (فلفل، زردچوبه، آویشن)

پنیر پیتزا: به مقدار لازم

 

دستور پخت

ابتدا ماهی‌تابه را روی حرارت قرار داده و نصف سینه مرغ را به همراه یک عدد پیاز خرد شده و یک قاشق روغن تفت می‌دهید. سپس نمک و فلفل سیاه را به مرغ اضافه کرده و در نهایت داخل آن آب جوش ریخته و اجازه می‌دهید تا کامل بپزد.

 

آموزشی: طرز تهیه املت اسپانیایی

 

بعد از پخت اجازه می‌دهید تا مرغ کمی خنک شود، سپس با استفاده از چاقو آن را تکه‌تکه می‌کنید. در ادامه سیب‌زمینی‌ها را نگینی خرد کرده و آنها را سرخ می‌کنید. بعد از آن پیازها را ریز خرد کرده و داخل تابه ریخته و اجازه می‌دهید تا طلایی رنگ شود. بعد قارچ‌ها را به پیاز اضافه می‌کنید.

 

آب قارچ‌ها که کشیده شد، گوجه نگینی خرد شده و ذرت را به آن اضافه کرده و تفت می‌دهید تا گوجه‌ها کامل بپزد. در ادامه سیب‌زمینی و مرغ پخته و خرد شده را به همراه نمک و ادویه‌های دلخواه به آن اضافه کرده و خوب مخلوط می‌کنید. تخم‌مرغ‌ها را داخل یک کاسه با چنگال زده تا یکدست شوند.

 

سپس آن را روی مواد ریخته و اجازه می‌دهید تا تخم‌مرغ‌ها همه جای مواد پخش شوند.

 

در تابه را گذاشته و می‌گذارید تخم‌مرغ‌ها با حرارت کم کاملا بپزند. وقتی تخم‌مرغ‌ها پخته شدند، پنیر پیتزا را روی آن ریخته و داخل فر قرار می‌دهید و گریل را روشن می‌کنید. در نهایت املت را به همراه گوجه و ریحان و جعفری خرد شده داخل ظرف مورد نظرتان ریخته و سرو می‌کنید.

املت دنور طعم بسیار خوبی دارد

املت دنور با ژامبون و قارچ

برای پختن املت دنور باید مواد زیر را تهیه کنید:

تخم‌مرغ: ۳ عدد

شیر: ۳ قاشق غذاخوری

فلفل دلمه‌ای: نصف یک عدد

گوجه فرنگی:‌نصف یک عدد

ژامبون گوشت یا مرغ: ۴-3 ورق

ذرت کنسروی: ۲ قاشق غذاخوری

قارچ درشت: ۴ عدد

پیاز کوچک: ۱ عدد

پنیر پیتزا: ۴ ورق

نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، آویشن: به مقدار لازم

آبلیمو: ۱ قاشق چای‌خوری

 

روش تهیه

برای درست کردن مواد داخلی املت، یک عدد پیاز کوچک را نگینی خرد کرده و با یک قاشق روغن تفت داده تا سبک و طلایی شود. سپس قارچ‌ها را که از قبل ورقه‌ای خرد کرده‌اید به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا بپزند.

 

فیلم: دستور پخت املت سبزیجات

 

سپس گوجه و فلفل دلمه‌ای خرد شده و ذرت را اضافه کرده و اجازه بدهید کمی با هم بپزند. در این مرحله مقداری نمک و آویشن هم به مواد اضافه کنید. سپس تابه را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا کمی خنک شود. بعد ژامبون خرد شده و درصورت دلخواه یک قاشق جعفری خرد شده را به آن اضافه کنید.

 

در ادامه تخم‌مرغ‌ها را داخل ظرفی شکسته و با استفاده از چنگال یا همزن آن را زده تا از حالت لختگی خارج شود. سپس مقداری نمک و فلفل سیاه و پاپریکا اضافه کرده و مجددا با همزن بزنید و در آخر شیر را اضافه و مخلوط کنید. داخل تابه را با کمی روغن چرب کرده و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود.

 

بعد تخم‌مرغ‌ها را داخل تابه ریخته و اجازه دهید تخم‌مرغ‌ها بپزند. سپس روی نصف تخم‌مرغ پخته را با پنیر موزارلای ورقه‌ای بپوشانید و اجازه دهید تا کمی آب شود. بعد سبزیجات پخته شده را روی پنیرها ریخته و صاف کنید و مجددا روی سبزیجات را با پنیر ورقه‌ای بپوشانید.

 

سپس نصف دیگر تخم‌مرغ‌های پخته را روی پنیر و سبزیجات برگردانید و کمی با پشت قاشق فشار بدهید تا به پنیر بچسبد. در نهایت اجازه دهید املت داخل تابه سرخ شده و پنیرها کاملا آب شوند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.