2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
روستای لاسم؛ از دیدنی های استان مازندران

روستای لاسم؛ از دیدنی های استان مازندران

روستای لاسم کجاست و چگونه باید برویم و این مطنقه چه دیدنی هایی دارد؟

دوات آنلاین -اگر اهل طبیعت گردی هستید و می خواهید کمی از ترافیک و دود و صدای بوق فاصله بگیرید استان مازندران همیشه گزینه های زیادی را پیش روی شما قرار می دهد که یکی از آنها روستای لاسم در شهرستان آمل است.

روستای لاسم در آمل استان مازندران برای طبیعت گردی فوق العاده است

روستای لاسم کجاست

برای رفتن به روستای لاسم باید در جاده هراز از تهران به سمت آمل بروید. پلور را که رد کردید کنار جاده تابلوی روستای لاسم را می بینید. در اینجا باید به جاده فرعی بپیچید. در مسیرتان اول روستای زیار را می بینید و بعد نوبت به لاسم می رسد.

 

این روستا که از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل است،  تا جاده اصلی حدود 16 کیلیومتر فاصله دارد.

ابشار آب مراد از دیدنی های لاسم است

آبشار آب مراد در لاسم

یکی از جاذبه های طبیعی روستای لاسم 13 آبشار آن است که در میان آنها آبشار آب مراد از همه بالاتر و البته معروف تر است. در اطراف این آبشاز طبیعت بی نظیری وجود دارد و همچنین با یک غار مواجه می شوید بسیار دیدنی است.

 

بیشتر بخوانید: غار گل زرد؛ مقصدی برای سفر یک روزه

 

جالب است بدانید آبشار آب مراد مورد توجه ناصرالدین شاه هم بوه و حتی شعری برای آن نوشته که روی کتیبه ای مربوط به سال 1288 در سردرد غار مشاهده می شود و اما شعر ناصرالدین شاه:

 

بخ بخ این ماء سلسبیل است می‌کند اینجا گذار /  یا که زمزم گشت جاری قدرت پروردگار

خوش بود اینجا سماور با کباب و یار و می / گه بنوشد گه ببوسد گه خورد گوشت شکار

 

اما چرا به این آبشارآ ۀب مراد می گیوند؟ چون قدیمی های این منطقه معتقد بودند اگر کسی برای برآوردن حاجاتش نیت کند و به زیر آب این آبشار برود، آرزویش برآورده خواهد شد.

روستای لاسم چه دیدنی هایی دارد

تفرجگاه های بی نظیر روستای لاسم

روستای لاسم به طور کالی طبیعت خیلی جذابی دارد و تفرجگاه های آن واقعا عالی است. لوبون، نیورد و انگمار از جمله جاهایی هستند که شاهان قاجار نیز می پسندیدند.

 

راهنما: آبشار اسکلیم کجاست و چگونه باید برویم

 

مزارع کشاورزی لاسم نیز بسیار چشم نواز هستند ضمن اینکه در این منطقه چشمه هایی وجود دارند که می توانید کنارشان کمی استراحت کنید. چشمه های ول دره، کیان دره و چهل چشمه از بهترین ها هستند.

 

رودخانه لاسم هم می تواند برایتان جذاب و دیدنی باشد و از گشت و گذار در اطراف آن لذت ببرید.

 

زمان سفر به لاسم

بهار و تابستان بهترین فصل ها برای رفتن به این روستای استان مازندران هستند و چون با تهران فاصله زیادی ندارد خیلی راحت می توانید آخر هفته را به آنجا بروید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.