2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
معرفی سریال خانواده نمونه، خلاصه داستان، نقد و تعداد قسمت ها

معرفی سریال خانواده نمونه، خلاصه داستان، نقد و تعداد قسمت ها

سریال کره ای خانواده نمونه چند قسمت است، موضوع آن چیست و کدام بازیگران در آن نقش آفرینی کرده اند؟

دوات آنلاین -سریال خانواده نمونه از جمله مجموعه های کره ای است که می توانید با تماشای آن اوقات فراغت خوبی را برای خود رقم بزنید. این سریال داستانی جنایی دارد و پر از گره ها و معماهایی است که باعث می شود آن را با دقت و حساسیت دنبال کنید.

عکسی از سریال خانواده نمونه

داستان سریال خانواده نمونه

رویای پیدا کردن گونی های پول شاید در ذهن خیلی از ما باشد. داستان سریال کره ای خانواده نمونه نیز بر همین پایه و اساس شکل گرفته است.  به نوشته فرارو ماجرا درباره مردی به اسم پارک دونگ‌ها است که از نظر مالی به شدت در مضیقه است؛ او برای کسب یک جایگاه شغلی در دانشگاه، سرمایه خانوادگی‌اش را به یکی از مسئولان دانشگاه رشوه داده اما آن جایگاه را هم به دست نیاورده.

 

پسر نوجوان او نیاز به عمل جراحی قلب دارد و حالا دیگر هیچ پولی در بساط نیست. همسر پارک کاملا مایوس شده و می‌خواهد از او جدا شود. اما یک روز پارک در جاده‌ای خلوت به یک ماشین ون برخورد می‌کند که دو جسد در آن هست و یک کیسه بزرگ پر از پول. در همان لحظه پارک تصمیم می‌گیرد که هر طور شده این پول را تصاحب کند.

 

بیشتر بخوانید: معرفی سریال قلب خونین

 

او پول را در ماشین خودش می‌گذارد و جسد‌ها را هم با خودش می‌برد و آن‌ها را در حیاط پشتی خانه‌اش دفن می‌کند. ماشین ون را هم در یک نقطه خلوت در جنگل رها می‌کند. حالا او باید راهی برای پولشویی پیدا کند تا بتواند از این ثروت بادآورده استفاده کند. ضمن اینکه گروهی از خطرناک‌ترین تبهکاران هم دربه‌در به دنبال پیدا کردن این پول گمشده هستند.

 

آن‌ها ماشین ون را با استفاده از ردیابی که داخل آن کار گذاشته بودند پیدا می‌کنند و با ردیابی مسیر حرکت آن می‌فهمند که پول باید در یک منطقه خاص از ماشین خارج شده باشد؛ همان منطقه‌ای که خانه پارک در آن قرار دارد.

 

سریال خانواده نمونه چند قسمت است

این سریال کره ای محصول سال 2022 است که در 10 قسمت ساخته شده و هر قسمت آن حدود ۴۵ دقیقه است. زمان سریال به گونه ای است که شاهد سکانس های کشدار و اضافی نیستیم و داستان با ریتم مناسبی پیش می رود.

عکسی از سریال خانواده نمونه

نقد سریال خانواده نمونه

آن طور که فرارو نوشته خانواده نمونه، یک سریال کره‌ای بسیار خوش‌ساخت و جذاب است با داستانی جنایی و معمایی که مخاطب را به یاد سریال‌هایی مثل «اوزارک» و «بریکینگ بد» می‌اندازد؛ در اینجا هم یک شخصیت ناامید و مستاصل را داریم که ناگهان به یک پول هنگفت بادآورده دست پیدا می‌کند و حالا تنها کاری که باید بکند این است که این پول را قانونی جلوه بدهد. این سریال همه ماجرای پیچیده و مهیج خودش را خیلی شسته و رفته روایت می‌کند. 

 

بیشتر بخوانید: معرفی کامل سریال کره ای کیمیای روح

 

با اینکه چارچوب کلی فیلمنامه سریال بسیار شبیه به سریال‌های «اوزارک» و «بریکینگ بد» است، اما چرخش‌ها و پیچیدگی‌های آن کاملا منحصر به فرد و غیرقابل پیش‌بینی هستند. اتفاقات سریال بسیار سریع و گیرا پیش می‌روند و ارتباط بین اتفاقات و شخصیت‌های مختلف بسیار هوشمندانه و تماشایی برقرار می‌شود. در پایان هر قسمت یک جور چرخش شوک‌آور وجود دارد که ما را مشتاق می‌کند تا بلافاصله تماشای قسمت بعدی را شروع کنیم.

 

شیوه روایت سریال کاملا حساب‌شده است و در مخاطب هیجان و شوق زیادی برای دنبال کردن داستان ایجاد می‌کند. مثلا در اولین سکانس سریال ما چند نفر را می‌بینیم که وسط جنگل یک گودال کنده‌اند و دارند یک نفر را (که سرش با کیسه پوشانده شده) زنده زنده زیر خاک دفن می‌کنند. بعد از این صحنه است که ماجرای اصلی شروع می‌شود و حالا ما دوست داریم بدانیم چطور این قصه با آن صحنه اولیه پیوند می‌خورد. آیا شخصی که داشت دفن می‌شد پارک بود؟

 

در قسمت‌های بعدی هم فلاش‌بک‌هایی نشان داده می‌شود که درباره ماجرای پول و گروه‌های تبهکار اطلاعات بیشتری به ما می‌دهند. همه بازی‌های سریال سطح بالا و حرفه‌ای هستند، اما جونگ وو در نقش پارک دونگ‌ها واقعا درخشان ظاهر شده است. ناامیدی اولیه او و اضطرابی که در ادامه ماجرا پیدا می‌کند به نحو تحسین‌برانگیزی در تمام حرکات و کلمات او دیده می‌شود. در اوایل قسمت اول وقتی او دارد با عصبانیت با یکی از همکارانش صحبت می‌کند، واقعا آدم تعجب می‌کند که چطور او توانسته حتی تیک‌هایی عصبی در عضلات صورتش ایجاد کند که خشم و استیصال او را نشان می‌دهند.   تصویربرداری زیبا و موسیقی متناسب و اثرگذار را هم باید به نکات مثبت این سریال اضافه کرد.

 

هر ضعفی که در مسیر داستان و فیلمنامه سریال وجود داشته باشد قطعا آنقدر بزرگ نیست که بتواند به این نکات مثبت بچربد. سریال خانواده نمونه مسلما تصویری از یک خانواده نمونه نیست، اما حتما یک سریال نمونه و تماشایی است.

 

بازیگران خانواده نمونه

 وو جونگ، پارک هی سون و یون جین سئو بازیگران اصلی این سریال کره ای هستند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.