2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
مریم کاویانی این بار در نقش مینو در سریال بی نشان

مریم کاویانی این بار در نقش مینو در سریال بی نشان

مریم کاویانی که در سریال بی نشان نقش مینو را برعهده دارد بازیگری با سابقه است. زندگینامه او را به بهانه بازگشتش به تلویزیون مرور کرده ایم.

دوات آنلاین -مریم کاویانی بعد از سالها بازیگری در نقش مینو در سریال بی نشان ظاهر شده است؛ نقشی که از شخصیت های محوری این مجموعه محسوب می شود. بیوگرافی این بانوی هنرمند را در ادامه بخوانید.

 

مریم کاویانی؛ از پرستاری تا بازیگری

مریم کاویانی هرگز فکر نمی کرد روزی بازیگر شود و علاقه ای هم به این کار نداشت. او روز اول تیر سال 1349 در اهواز به دنیا آمد البته پدر و مادرش بابلی هستند.

 

کاویانی در رشته پرستاری درس خواند و در بیمارستان مراد به همین شغل مشغول بود تا اینکه روزی نادر مقدس، از کارگردانان بی سابقه او را در بیمارستان دید و به وی گفت چهره اش برای بازیگری مناسب است. مقدس از بانوی پرستار خواست تا به پشت صحنه فیلم او به نام رویای جوانی برود.

 

کاویانی این پیشنهاد را با تردید زیاد قبول کرد و وقتی پشت صحنه رفت قبول کرد نقش کوتاه یک پزشک را بازی کند. بعد از آن بود که مسیر زندگی وی تغییر کرد.

 

او دو سال بعد در دو فیلم سینمایی بازی کرد. فیلم تردست و همچنین اسپاگتی در هشت دقیقه که در واقع اولین نقش جدی اش در سینما محسوب می شود.

مریم کاویانی بازیگر نقش مینو در سریال بی نشان

فیلم ها و سریال های مریم کاویانی

مریم کاویانی در این سال ها در سینما و تلویزیون فعالیت زیادی داشته و تاکنون در 22 فیلم سینمایی بازی کرده که آخرین آن مربوط به سال 96 و فیلم شهر اردیبهشت می شود. قبل از آن نیز در فیلم قرارمون پارک شهر بازی کرده بود.

 

پایان راه، اخراجی های 3، رسوایی، زمهریر، بیداری، پایان نامه، معراجی ها، شیرین و ... از جمله فیلم های سینمایی این هنرمند است.

 

او همچنین تاکنون در 27 سریال بازی کرده که مینی سریال شب و سریال ویلای من به کارگردانی مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی پخش شده است.

 

مجموعه های روزگار قریب، بچه مهندس 2، دارا و ندار، او یک فرشته بود، راه شب، فاصله ها، افسانه هزارپایان، مدینه و ... از جمله سریال های این بازیگر است.

 

زندگی شخصی مریم کاویانی

کاویانی که از همسر اول خود یک پسر دارد در سال 97 با رامین مهمانپرست، سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه ازدواج کرد اما در سال 1400 از این دیپلمات جدا شد.

مریم کاویانی بازیگر نقش مینو در سریال بی نشان

بازی در نقش مینو در سریال بی نشان

مینو در سریال بی نشان همسر شهاب، بازیگر نقش اصلی مجموعه است. او زنی خانه دار است که دغدغه های خاص خودش را دارد. کاویانی درباره این نقش به جام جم گفته: «فکر می‌کنم به لحاظ حرفه‌ای خیلی نمی‌توان درباره کاری که هنوز پخش نشده و نقشی که بازی می‌کنم توضیح بدهم. چون می‌خواهم جذابیت کار از بین نرود. اما ویژگی اصلی که این سریال برای من داشت این بود که من همیشه دوست داشتم با آقای قویدل همکاری کنم اما این فرصت پیش نمی‌آمد. از طرفی آقای رزاق‌کریمی هم از تهیه‌کننده‌های بسیار خوش نام و با تجربه است که این فرصت همکاری در «بی‌ نشان» برای من فراهم شد که برای من فرصت طلایی بود. زمانی که فیلمنامه را هم خواندم به نظرم خیلی جذاب آمد و این‌که رگه‌هایی از واقعیت و مستندات جامعه در آن وجود داشت که برای من متفاوت و جالب بود. نقش مینو را هم دوست داشتم.»

 

او ادامه داده: مینو یک خانم فرهنگی با یک جهان بینی محکم که مادر سه فرزند است و همچنین حامی و رفیق و همراه همسرش شهاب الدین که در فراز و نشیب‌های زندگی کنار همسرش است و هیچ وقت پشت همسرش را خالی نکرده است. برای من هم جالب بود که همسر یک خبرنگار باشم و این تجربه را کسب کنم که چنین افرادی چه زندگی دارند و با چه مسائلی روبه‌رو هستند. خیلی تجربه جذابی برای من است. انگار با هر نقش زندگی می‌کنم. نکته مهم دیگر این‌که برایم همیشه مهم است که صاحب کار چه کسی است و این‌که من در کار آرامش داشته باشم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.