2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
طرز تهیه 3 غذای جدید با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه 3 غذای جدید با گوشت چرخ کرده

دستور پخت 3 نوع غذای خارجی را که با گوشت چرخ کرده درست می شوند در اینجا بخوانید.

دوات آنلاین -غذا با گوشت چرخ کرده حسابی پرطرفدار است و خوراک های مختلفی را می توان با آن درست کرد. در ادامه دستور پخت 3 نوع غذای خارجی را بخوانید. یکی از آنها نوعی سوفله فرانسوی است. غذای دیگر ترکیه ای است و سومی هم یونانی.

چگونه با گوشت چرخ کرده سوفله درست کنیم

سوفله با گوشت چرخ کرده

سوفله غذایی فرانسوی است که انواع مختلفی دارد اما برای درست کردن سوفله سیب زمینی و گوشت چرخ کرده برای 6 نفر به مواد زیر نیاز دارید.

گوشت چرخ کرده : ۱۵۰ گرم

سیب زمینی متوسط : ۳ عدد

شیر : ۱ پیمانه

آرد گندم : ۱ قاشق غذاخوری

فلفل دلمه ای : نصف یک عدد

پنیر پارمزان : ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری

سیر رنده شده : ۱ قاشق مربا خوری

پیاز : ۱ عدد

رب گوجه فرنگی : ۲ قاشق غذاخوری

تخم مرغ : ۲ عدد

کره : ۲۰ گرم

پنیر پیتزا :به مقدار لازم

نمک : به مقدار لازم

فلفل : به مقدار لازم

زرچوبه: به مقدار لازم

 

دستور پخت سوفله سیب زمینی و گوشت چرخ کرده

ابتدا سیب زمینی را بگذارید بپزد. پیازها را خرد یا رنده کرده و با مقداری روغن سرخ کنید تا طلایی شوند.

 

فیلم: آموزش تهیه پیراشکی گوشت

 

نمک، فلفل ، زردچوبه و فلفل دلمه ای های خرد شده را به پیاز بیفزایید و کمی تفت دهید. مقداری رب گوجه اضافه کرده و با مواد تفت دهید.

 

اجازه بدهید رب سرخ شود و از خامی در بیاد. گوشت چرخ کرده را به مواد اضافه کرده و با یکدیگر تفت دهید. گوشت باید خوب پخته شود و مزه مواد را بگیرد.

 

برای درست کردن سس سفید ابتدا سیر رنده شده را با کره فقط کمی تفت بدهید تا کره مزه سیر را بگیرد ولی سیر سرخ نشود. آرد را اضافه کرده و با کره کمی تفت بدهید تا خوب با یکدیگر مخلوط شوند.

 

شیر را کم کم بیفزایید و سریع هم بزنید تا گلوله نشود. اجازه بدهید تا شیر غلیظ شود. سپس پارمزان رنده شده را بیفزایید. مواد را خوب هم بزنید تا سس حسابی غلیظ شود.

 

آخر کار نوبت زدن زرده و سفیده است پس زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا کرده و زرده را جداگانه بزنید. سپس سفیده را با هم زن کاملا بزنید تا فرم گرفته و پف کند.

 

سفیده را حسابی هم بزنید چون پف سفیده باعث پف کردن سوفله می شود. در این مرحله سیب زمینی های پخته شده را نگینی و یا حلقه ای خرد کنید.

 

مایه گوشتی، سس سفید و زرده زده شده را به سیب زمینی ها اضافه کرده و خوب همشون میزینم بعد مایه را تست میکنیم تا در صورتی که نمک یا فلفل کم داشت بهش اضافه کنیم.

 

سفیده را داخل مایه سوفله ریخته و کمی هم بزنید تا مخلوط شوند. اما مراقب باشید تا پف سفیده نخوابد. کف ظرف را چرب کرده و مایه سوفله را داخلش بریزید.

 

روی سوفله را با پنیر پیتزا بپوشانید و آن را به مدت ۳۰ دقیقه الی ۴۵ دقیقه داخل فری با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید. ۱۰ دقیقه مانده به آخر پخت گریل را نیز روشن کنید تا پنیر روی سوفله ها طلایی شود.

دستور پخت غذای خوشمزه ترکیه ای با گوشت چرخ کرده

باچانگای گوشت؛ غذای معروف ترکیه ای

باچانگای گوشت نوعی ساندویچ و فینگرفود ترکیه ای است که بسیار محبوب است و برای تهیه آن برای 2 نفر مواد لازم به شرح زیر است:

گوشت چرخ کرده: ۴۰۰ گرم

خمیر یوفکای مثلثی: ۶ ورق

پیاز متوسط: ۱ عدد

پنیر پیتزا: ۱۰۰ گرم

اسفناج: ۵۰ گرم

تخم مرغ: ۱ عدد

شیر: یک چهارم پیمانه

رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری

آب: یک چهارم پیمانه

آویشن: نصف قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

 

دستور پخت

ابتدا پیاز را نگینی خرد کرده و در ماهی تابه با کمی روغن تفت دهید. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه و کمی تفت بدهید.

 

فیلم: طرز تهیه کروکت گوشت چرخ کرده

 

رب گوجه فرنگی و فلفل سیاه را به گوشت اضافه و مخلوط کنید و حرارت را خاموش کنید. در یک کاسه شیر و تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و با چنگال خوب هم بزنید.

 

خمیر یوفکا را بر روی یک سطح صاف باز کنید. با یک قلم مو از مخلوط شیر و تخم مرغ بر روی خمیر یوفکا بمالید و تمام سطح آن را آغشته کنید.

 

سپس یک لایه از پنیر پیتزا در وسط خمیر بریزید و پخش کنید. برگ چغندر خرد شده و کمی از مخلوط گوشت را نیز بر روی خمیر پخش کنید.

 

در آخر نیز کمی آویشن بر روی مواد ریخته و خمیر یوفکا را به صورت رول شده بپیچید. روی خمیر را نیز مجدداً با مخلوط شیر و تخم مرغ بزنید.

 

بقیه خمیر یوفکا را به همین شکل با مواد پر کرده و رولی آماده کنید. سپس در یک ماهیتابه کمی روغن ریخته و باچانگای گوشت را سرخ کنید.

طرز تهیه پنکیک گوشت چگونه است

پنکیک گوشت درست کنید

پنکیک گوشت یک غذای یونانی است که آن را برای همه وعده ها می توان میل کرد. برای پختن این غذا به تعداد 4 نفر به مواد زیر احتیاج دارید:

 آرد: یک پیمانه

شیر : یک پیمانه

تخم‌مرغ :یک عدد

زردچوبه : به میزان لازم

روغن مایع: یک قاشق سوپخوری

گوشت چرخ‌کرده : 250 گرم

پیاز : یک عدد

رب گوجه‌فرنگی : 2 قاشق سوپخوری

جعفری خردشده : 2 قاشق سوپخوری

نمک : به میزان لازم

فلفل : به میزان لازم

ادویه : به میزان لازم

 

طرز تهیه پنکیک گوشت

برای مایه میانی پنکیک کمی پیاز را با روغن سرخ می‌کنیم تا طلایی شوند. گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و خوب سرخ می کنیم تا زمانی که رنگ گوشت عوض شود.

 

فیلم: طرز تهیه کباب عربی با گوشت چرخ کرده

 

به گوشت ادویه ها، نمک و فلفل و رب گوجه و آبلیمو را اضافه می کنیم. مواد را خوب مخلوط می کنیم و سپس جعفری های تازه و خرد شده را هم مخلوط می کنیم.

 

حالا برای آماده کردن پنکیک مقداری آرد در کاسه ریخته و روی آن شیر می ریزیم. همزمان با ریختن شیر ، آرد را هم می زنیم.

 

تخم مرغ ها را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم. نمک و زردچوبه را به مایه اضافه کرده و مواد را تا یکدست شدن خوب هم می زنیم.

 

ماهیتابه را بردارید و روی گاز بگذارید. اجازه بدهید تا ماهیتابه کاملا داغ شود.

 

کف تابه را نصف قاشق روغن چرب کنید و به وسلیه ملاقه مقداری از مایه پنکیک را روی ماهیتابه بریزید. (مایه را طوری بریزید تا کاملا در سطح تابه پخش شود)

 

وقتی زیر پنکیک طلایی شد آن را برگردانید تا طرف دیگرش هم طلایی شود. مایه گوشت را به ازای هر مقدار پنکیکی که می خواهید درست کنید تقسیم کنید.

 

مقداری از مایه را روی پنکیک داخل ماهیتابه قرار دهید و آن را رول کنید. این کار را تا تمام شدن مایه گوشت ادامه دهید. پنکیک های رول شده را با مقداری روغن به آرامی تفت دهید تا طلایی شوند.

 

منبع: غذالند

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.